Ohjaustehostimen laakerit
Ohjaustehostimen laakerit
Menipä sitten ohjaustehostimen pumpusta laakerit.
Pumppu on jo muuten "kädessä" mutta toi alimmainen letku on niin jumalattoman tiukassa.
Onko sen irrottamisessa joku "taika" tms.
Kaksi erikokoista mutteria siinä näyttää olevan. Onkohan tuumaisia tai jotain muuten harvinaisempaa kokoa?
Mites itse tehostin. Pystyykö itse vaihtamaan laakerit? Vai onko semmoinen kertakäyttö osa kyseessä?
Entäs kun sinne kiertoon on nyt mennyt niitä laakerin kappaleita?
Pumppu on jo muuten "kädessä" mutta toi alimmainen letku on niin jumalattoman tiukassa.
Onko sen irrottamisessa joku "taika" tms.
Kaksi erikokoista mutteria siinä näyttää olevan. Onkohan tuumaisia tai jotain muuten harvinaisempaa kokoa?
Mites itse tehostin. Pystyykö itse vaihtamaan laakerit? Vai onko semmoinen kertakäyttö osa kyseessä?
Entäs kun sinne kiertoon on nyt mennyt niitä laakerin kappaleita?
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Ohjaustehostimen laakerit
Siitä alemmasta mutterista lähtee se letku(se on semmonen kara jossa kierre sen putken päällä). 16millinen avoavain käy muistaakseni. Tiukassa kyllä on kun ruostunut siihen putkeenkin kiinni, sama homma kun öljynjäähdyttimen letkuissa suodattimen jalassa(no ei ihan niin tiukassa sentään).Kaksi erikokoista mutteria siinä näyttää olevan. Onkohan tuumaisia tai jotain muuten harvinaisempaa kokoa?
Muistaakseni tuohon pumppuun ei saa varaosia?Mites itse tehostin. Pystyykö itse vaihtamaan laakerit? Vai onko semmoinen kertakäyttö osa kyseessä?
Entäs kun sinne kiertoon on nyt mennyt niitä laakerin kappaleita?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ohjaustehostimen laakerit
Kaikki konstit käytetty mitä itseltä löytyy.
Kylmää (-50) ja kuumailmapuhallinta yritetty.
Ei aukea.
Tää Tampere on niin tuppukylä etten löytänyt 16mm avolenkkiä mistään!?!
Virittelin kyllä "hienon" 16mm kiintoavaimen jolla pystyisi vääntämään renkaan puolelta, mutta ote ei pidä. En uskaltanut enempää vääntää ettei mutteri nyt ihan pyöreäksi mene...
Minkäslainen homma on irrottaa tuo alaletku hammastangon päästä?
Olisi paljon helpompaa (ehkä) irroittaa toi jumiutunut mutteri kun saisi koko paketin ruuvipenkkiin kiinni.
Kylmää (-50) ja kuumailmapuhallinta yritetty.
Ei aukea.
Tää Tampere on niin tuppukylä etten löytänyt 16mm avolenkkiä mistään!?!
Virittelin kyllä "hienon" 16mm kiintoavaimen jolla pystyisi vääntämään renkaan puolelta, mutta ote ei pidä. En uskaltanut enempää vääntää ettei mutteri nyt ihan pyöreäksi mene...
Minkäslainen homma on irrottaa tuo alaletku hammastangon päästä?
Olisi paljon helpompaa (ehkä) irroittaa toi jumiutunut mutteri kun saisi koko paketin ruuvipenkkiin kiinni.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Ohjaustehostimen laakerit
Irrota vaan hammastangon päästä, jos saat sieltä irti. Itse sain tuon letkun pumpusta irti pitkän taistelun jälkeen...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Ohjaustehostimen laakerit
No nyt onnistui
Kiitos hyvistä ohjeista!
Jos vain osaisin niin laittaisin tänne valokuvia tekemistäni apuvälineistä/työkaluista helpottamaan seuraavan pumpun taistelijan elämää...
Eli mitenkäs tänne niitä kuvia sai laitettua?
Mulla ei ole netissä mitään kuva"kansioo" tms minne niitä laittaisin.
Kuvat ovat ainoastaan koneellani.
-Jone
Kiitos hyvistä ohjeista!
Jos vain osaisin niin laittaisin tänne valokuvia tekemistäni apuvälineistä/työkaluista helpottamaan seuraavan pumpun taistelijan elämää...
Eli mitenkäs tänne niitä kuvia sai laitettua?
Mulla ei ole netissä mitään kuva"kansioo" tms minne niitä laittaisin.
Kuvat ovat ainoastaan koneellani.
-Jone
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Ohjaustehostimen laakerit
Kuvista:
Voit esim rekisteröityä Photobucket.com:iin ja uploadata kuvia sinne. Sieltä saat linkin kuviisi, joita voit pistää viestiisi tänne.
Saat myös kuvasi näkyville suoraan viestiin jos käytät tuota Img-nappia:
[img]kuvalinkki_tähän[/img]
Näin tehdessä kuvissa on pikselikokorajoituksia (hyvä niin).
Voit esim rekisteröityä Photobucket.com:iin ja uploadata kuvia sinne. Sieltä saat linkin kuviisi, joita voit pistää viestiisi tänne.
Saat myös kuvasi näkyville suoraan viestiin jos käytät tuota Img-nappia:
[img]kuvalinkki_tähän[/img]
Näin tehdessä kuvissa on pikselikokorajoituksia (hyvä niin).
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Re: Ohjaustehostimen laakerit
Tuonne on joku väsäillyt aika seikkaperäiset ohjeet.Jonenii kirjoitti:Eli mitenkäs tänne niitä kuvia sai laitettua?
#3418
Re: Ohjaustehostimen laakerit
Mitään kuvia aikaiseksi saanut
No nyt tuli uusi "vika".
Ostin tehdaskunnostetun pumpun ja luulin kaiken olevan ok.
Tänään sitten meni moniurahihna "halki" eli nyt on semmoisen pari uraa kapeampi.
Syykin selvisi pienen tutkiskelun jälkeen. Uudessa pumpussa hihnapyörä kulkee muutaman (3-5) mm ulompana kuin muu linja.
Muuten kyllä uutta ja vanhaa pumppua vertailin keskenään, mutta tuota en kyllä osannut katsoa.
Ja vanha pumppuhan on jo mennyt vaihto-osana varaosaliikkeeseen, joten enää ei pääse vertailemaan.
Onko kellään kokemusta minkä mallin pumpussa noi hihnapyörät kulkee eri linjoissa kuin ko. -95 2,3T.
Osaisi sitten mahdollisesti antaa ohjeita pumpun myyjäliikkeelle kun alkavat metsästämään mulle käypästä pumppua.
No nyt tuli uusi "vika".
Ostin tehdaskunnostetun pumpun ja luulin kaiken olevan ok.
Tänään sitten meni moniurahihna "halki" eli nyt on semmoisen pari uraa kapeampi.
Syykin selvisi pienen tutkiskelun jälkeen. Uudessa pumpussa hihnapyörä kulkee muutaman (3-5) mm ulompana kuin muu linja.
Muuten kyllä uutta ja vanhaa pumppua vertailin keskenään, mutta tuota en kyllä osannut katsoa.
Ja vanha pumppuhan on jo mennyt vaihto-osana varaosaliikkeeseen, joten enää ei pääse vertailemaan.
Onko kellään kokemusta minkä mallin pumpussa noi hihnapyörät kulkee eri linjoissa kuin ko. -95 2,3T.
Osaisi sitten mahdollisesti antaa ohjeita pumpun myyjäliikkeelle kun alkavat metsästämään mulle käypästä pumppua.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260