mikan kirjoitti:Samanlainen kärry, mutta chipattu. 0-100 mitattu kiihtyvyysmittarilla, 6.96 sekuntia. Vartti meni sutien 15.43/155.ek6149 kirjoitti: Mulla on 9000 CD 2,3 turbo autom. Siihen ilmoitetaan tehoiksi 200 hv ja vastaavaan manuaaliin 225 hv.
Tosin mä en oo uskaltanu revitellä heti lähdöstä, mut tossa 80 km/t kun painaa kaasua, et varpaat näkyy veivinreijästä niin kylä lähtee.
Sit tuntuu mukavalta, kun neula näyttää yli 200 km/t, -riittää mulle kun tietää. Se on kortille hupaa "bingoa".
Onko muilla turbo-automaateilla sellainen ominaisuus, että ykkösellä kiihtyy hieman "vaivaisesti" ja sitten kakkosella hetken mietittyään lähtee vetämään vasta täysillä. Saattaa tosin olla tuon chipin ominaisuus, että se rajoittaa aluksi ahtoja ja vasta kakkosella kierrosten noustua lyö täyden löylyn päälle. Ikäänkuin sutimisenesto tai laatikon hajoamisenesto.
t. Mika
Joo, munkin automaatti kiihtyy hieman laiskasti tohon 5-60 km/t mut sitten lähdettiin ja sen huomaa. Lähdössä täytyy lisätä koko ajan kaasua tasaisesti. Toisaalta en uskalla laittaa 1 vaihdettakaan päälle ja lämmätä tallaa pohjaan, kyllähän sillainkin lähtee ja sutii tosi hyvin se ei tee kovin hyvää jakopäälle ja rattaille siellä. Just korjautin "parilla donalla", ei oikke ilkee.
Mulla on TM testin yhteenveto vuodelta -90, jossa ovat myös huomanneet saman asian. Sit siinä testissä kerrottiin, että kiihtyvyysalueella 80 - 120 km/t kiihtyy parhaiten koko euroopan autonvalmistajien autot huomioon ottaen, mukaan lukien myös Ferrari Testarosa !!! Eiks oo jännä vertaus.