2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Pakoputki
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:30
Paikkakunta: Turku

2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja Pakoputki »

Tekisi mieli laittaa nyt 2.0t tilalle 2.3t tekniikka, mutta nuo 2.3t alkuperäiset lohkot+kampurat on aika kortilla.

Mitä eroa on noissa vapari 2.3 ja 2.3t lohkoissa ja liikkuvissa?
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja V-M »

Pakoputki kirjoitti:Tekisi mieli laittaa nyt 2.0t tilalle 2.3t tekniikka, mutta nuo 2.3t alkuperäiset lohkot+kampurat on aika kortilla.

Mitä eroa on noissa vapari 2.3 ja 2.3t lohkoissa ja liikkuvissa?
vain männät ja kait ne ruiskut...?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Pakoputki kirjoitti:Tekisi mieli laittaa nyt 2.0t tilalle 2.3t tekniikka, mutta nuo 2.3t alkuperäiset lohkot+kampurat on aika kortilla.

Mitä eroa on noissa vapari 2.3 ja 2.3t lohkoissa ja liikkuvissa?
Auton vuosimalli tietysti kertoisi paljon. 94-> ei ole juuri eroja, mutta ennen sitä löytyy mm.etukelkka on erilainen tietyissä vuosimalleissa moottorien erojen lisäksi.

Tekniikan vaihdolla 2.3:een et savuta juurikaan muuta hyötyä kuin karkeamman moottoriäänen ja paranuneen alaväännön.

90-93 kiertokanget ja kampiakseli on sama 2.3i:ssä ja 2.3t:ssä. 94-98 kampiakseli on sama, mutta kiertokanget ovat erilaiset. 2.3i kiertokanget ovat vuosimalleissa 94-98 samat 2.0t:een kanssa.

Pitkälohkon (90-93) mäntiä saa edullisesti ja ovat sovitettavissa uudempiin koneisiin pienellä muokkauksella (4:sen männän helma ottaa kiinni triggerilevyyn)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Pakoputki
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:30
Paikkakunta: Turku

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja Pakoputki »

Vähän tämän tyyppistä vastausta haettiinkin. Kiitos...

Näillä näkymin tulisi siis järkevämmäksi hakea rÅattin puolelta 2.3t auto kokonaisena ja se pistää lihoiksi. Siellä kun nuo purkit ei kesken lopu, eikä juurikaan edes maksa.
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Pakoputki kirjoitti:Tekisi mieli laittaa nyt 2.0t tilalle 2.3t tekniikka
Jos alkuperäinen kone on vielä hyvässä kunnossa, niin eikö olisi yksinkertaisinta ja ehkä halvintakin päivittää se 2.0t täyspaineiseksi 2.0T:ksi?
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Pakoputki
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:30
Paikkakunta: Turku

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja Pakoputki »

Defeat kirjoitti:
Pakoputki kirjoitti:Tekisi mieli laittaa nyt 2.0t tilalle 2.3t tekniikka
Jos alkuperäinen kone on vielä hyvässä kunnossa, niin eikö olisi yksinkertaisinta ja ehkä halvintakin päivittää se 2.0t täyspaineiseksi 2.0T:ksi?
Hmm...miten tuon nyt sitten ottaa.

Tällä hetkellä haussa lähinnä isomman ahtimen herättelijää. Nykyinen td06, kun heräilee ihan sopivasti 2.0 koneellakin, mutta toisihan se ylimääräinen 300cm vielä pientä avustusta vielä isommalle ahtimelle. Haussa siis 400hv ja sitä rataa...

Tolla kokoonpanolla tuli jakoketjun pompatessa 2 hammasta ja välijäähdyttimen päädyn poksahtaessa Diesel-huolto Häkkisellä 1,1b @ n. 5000rpm 199,5Kw. Normaalisti 2bar on ollut käyttöpaine on se sitten matala tai korkea :?
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Pakoputki
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:30
Paikkakunta: Turku

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja Pakoputki »

No niin...Nyt olis haettu tollanen -96 mallin 2.3t moottorin jämä ja tarkoitus olisi sitä ruveta tuohon vanhaan apurunkoon laittelemaan jossain kohtaa tänä vuonna. Onkos joku muu tälläistä kokeillut ja huomannut jonkun oikein veemäisen ongelman?

Jokainen nyt tietää, että moottorin tuennathan on aivan erillaisia, mutta jotakin muuta?

Laatikko pitäisi ainakin pulttijaon puolesta mennä, kun vertailin irto kaavelilla. Kone on pystymmässä vanhaan nähden ja jotain pieniä ulkoisia seikkoja.
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Pakoputki kirjoitti:No niin...Nyt olis haettu tollanen -96 mallin 2.3t moottorin jämä ja tarkoitus olisi sitä ruveta tuohon vanhaan apurunkoon laittelemaan jossain kohtaa tänä vuonna.
Miksi et vaihda uudempaa apurunkoa?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Pakoputki kirjoitti:No niin...Nyt olis haettu tollanen -96 mallin 2.3t moottorin jämä ja tarkoitus olisi sitä ruveta tuohon vanhaan apurunkoon laittelemaan jossain kohtaa tänä vuonna. Onkos joku muu tälläistä kokeillut ja huomannut jonkun oikein veemäisen ongelman?

Jokainen nyt tietää, että moottorin tuennathan on aivan erillaisia, mutta jotakin muuta?

Laatikko pitäisi ainakin pulttijaon puolesta mennä, kun vertailin irto kaavelilla. Kone on pystymmässä vanhaan nähden ja jotain pieniä ulkoisia seikkoja.
Tuosta asennuksesta olisi kiva nähdä kuvia, aika harvoin näitä on toteutettu.
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

jep, kuvia ois kiva nähdä VARSINKIN vanhan laatikon sovittamisesta uudempaan lohkoon. Hitsillä sen siihen varmastikkin saa.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Pakoputki
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:30
Paikkakunta: Turku

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja Pakoputki »

Kyllä tämä tuntuu olevan sen verran työläs idea, että taitaa olla parempi laittaa sinne vain ne kilut mitkä sinne on uutenakin sovitettu...

Eli auto vaihtoon...tollanen 2.3 nyt on joka tapauksessa saatava keulille...
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Onko kaikissa B234 koneissa öljyruiskut männille, vai pelkästään turbossa?
Voiko -91 b234 vaparin veivit laittaa -95 b234 vapari mottiin ja onko vanhemmat kestävämmät? Vai onko niissä ylipäänsä eroa?
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

ohc205 kirjoitti:Onko kaikissa B234 koneissa öljyruiskut männille, vai pelkästään turbossa?
Voiko -91 b234 vaparin veivit laittaa -95 b234 vapari mottiin ja onko vanhemmat kestävämmät? Vai onko niissä ylipäänsä eroa?
-91 ja 95 vapareissa on eri mittaiset kiertokanget. -95 2.3 turboon sopii -91 vaparin kiertokanget. -95 vuosimallin kiertokanget ovat pidemmät kuin -91 vaparin.

-95 vaparin kiertokanget ovat samat kuin 94-98 2.0t kiertokanget.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Onko -91 vaparin kanget samat, kuin -95 turbon?
Tietääkö kukaan tuota öljyruisku asiaa?
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: 2.3 vaparilohko/ 2.3 t

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Niin ja onko -96 9000 ja Ng900 malleissa erilaiset öljypohjat?
Olisiko jollakulla kuvaa ng900 öljypohjasta?
Vastaa Viestiin