Voiskos joku jeesata, kun olen hukassa ton tonnarin ilmastoinnin kanssa (vm.-92) Se piru kun saa jostain ihme boostin. Silloin ilmastointi lähtee pöhöttään täydellä teholla vetäen samalla takalasinlämppärin päälle . Toi tehopiikki hyökkää, vaikka olisin valinut paneelista off-asennon...
Siis ilmastoinninkin kompura herää henkiin siinä saatanan tehopiikissä, oli asento economy tai off... Mainittakoon vielä, että takalasin releen pois otto ei auta tilanteeseen( No tietty sillon ei klasi lämpiä eikä merkkivalo pala).
Joo, tollanen ajatus mullakin oli ja nyt on se aivoloota sitten atomeina...
Sitten vaan ankaraa juottelua Mitenkäs, kun siä piuhoissa oli yksi johto sutipäänä? Muistaakseni meni pinnille 22 (siinä isolla liitinrimalla) Väriltään musta. Näytti, että joskus on ollut virtavarkaalla kiinni pinnissä 21 (ruskea johto). Kuten jo aiemmin heitit, että kyseessä voisi olla maavika. Mahtaisiko se musta olla joku maapiuha?
Kiitos mimmi aktiivisuudestasi!
Itsellä saman tyyppistä vikaa, eli tuuletin toimii omiaan miten sattuu. Myös acc off asennossa. Vaikuttas vahvasti siltä, että vika ainakin tuulettimessa(hiilissä). Tuuletus sammuilee ja soutaa edes takaisin tien kuoppien mukaan, myös off asennossa. Voiko vika johtua pelkästään moottorista, miten tämä mahdollistaa sen, että tuuletin elää omaa elämäänsä myös ACC off asennossa? Tuuletinkoppaa olen koputellut ja sillä näyttäs olevan vaikutusta, myöskin tuulettimen johdon liikuttelulla. Tuuletin pitää aika ikävää ääntä hiljempaa pyöriessään, niinkuin siivet ottais johonkin kiinni.
Tietysti kait mahdollista, että vika tuulettimen moottorin nopeuden ohjausyksikössä myös?
e: Autossa on myös takaovissa tuulettimet(ACC2?), jotka tuntus pyörivän normaalisti.
Kyllä mää epäilisin sullakin olevan siinä ohjainboksissa vikaa. Ihan samanlaiset oireet sullakin. Mutta pitäis tänään juotella sen ohjaimen piirilevyt uusiksi, palaan kyllä asiaan, kuinka kävi. Ja siellä takaovissa on ihan vaan moottorit jotka kierrättää ilmaa oven alaosasta klasille.
Kyllä tuossa puhaltimessa ainakin mun mielestä on selvästi jotain vikaa. Kokeilin antaa suoraan virtaa akulta siihen koteloon menevään puhaltimen piuhaan ja toimi huonosti. Ei pyörinyt välttämättä ollenkaan, johon kopautus kotelon kylkeen auttoi. Ei pyöri missään vaiheessa täyttä vauhtia. Vai onko se säädin siellä kotelon sisällä? Mistähän sen pitäis mallivuoden 90 tonnarista löytyä? Siinä vänkärin puolella konehuoneen puolella pellissä se ei ainakaan ole. Liekkö vikaa vähän molemmissa, kun acc off asennossa välillä pyörii.
E: Siellähän se säädin olikin, kun vain irrotti sen akvaarion senämä pellin. Vieläkun sais irti niin pääsis tutkaileen.
Nyt sitten on juotettu ohjainboxi läpikotaisin, ja laite toimii kun junan vessa!
Tarvii sanoa, että japaniinian pojat on ollu pirun nuukia sen tinan kanssa, kun uudelleen juottamiseen meni varmaan rohee metri lankaa.
Kiitos kaunis Mimmille (jälleen kerran)