Miten on 9000:sen etulokareiden kanssa? Onko cs ja cd etulokareilla eroa?
Katselin Motonetista lokareita siellä oli maininta:ei cs.Samaisen tiedon antoi myös paikallinen varaosa maailma.
Itselläni on juuri hankittuna -92 mallinen 2.3 cs turbo automaatti.
Ihmestyttää onko lokarit erilaiset.
Olisin kiitollinen asiantuntevasta lausunnosta käykö motonetin lokarit myös cs malliin.
Etulokarista
Re: Etulokarista
Matalakeulaisessa cd:ssä on samanlaiset etulokarit kuin cs:ssä. Eli vm95 ja uudemmissa cd:ssä on ceeässään sopivat etulokarit. Motonetti taitaa tarjota viistokeulan lokareita.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Etulokarista
Juu: kuten motonetin listakin kertoo; heidän tarjoamansa eivät käy CS:een.
Pystykeulaan (cc ->M90) ja viistokeulaan (cc M91-> ja CD ->M94) käyvät yhdet ja samat loksut ja niitä saa myös tarvikkeena mm. Motonetista. Matalakeulaan (CS ja CD M95->) ei tarvikelokareita saa ja purkuosatkin tuntuvat olevan vähän kiven alla.
Surkeata on noiden tonnarin loksujen kanssa, kun niissä on kaikissa ne pirun koristelistat jossain muodossa. Nuo sinkityt tuntuvat olevan erityisen kehnoja, niissä kun ei tunnetusti maali pysy kiinni, joten alkavat rispaamaan kaaren alta pellin reunasta ja sen jälkeen ruoste eteneekin nopeasti. Joka vuosi pitäisi käyttää koristekaaret irti ja korjata vauriot; sitten on jo myöhäistä jos päälle päin jotain näkyy...
Tehdään uustuotantona lasikuituiset ainakin noihin matalakeuloihin? 
Pystykeulaan (cc ->M90) ja viistokeulaan (cc M91-> ja CD ->M94) käyvät yhdet ja samat loksut ja niitä saa myös tarvikkeena mm. Motonetista. Matalakeulaan (CS ja CD M95->) ei tarvikelokareita saa ja purkuosatkin tuntuvat olevan vähän kiven alla.
Surkeata on noiden tonnarin loksujen kanssa, kun niissä on kaikissa ne pirun koristelistat jossain muodossa. Nuo sinkityt tuntuvat olevan erityisen kehnoja, niissä kun ei tunnetusti maali pysy kiinni, joten alkavat rispaamaan kaaren alta pellin reunasta ja sen jälkeen ruoste eteneekin nopeasti. Joka vuosi pitäisi käyttää koristekaaret irti ja korjata vauriot; sitten on jo myöhäistä jos päälle päin jotain näkyy...


Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Etulokarista
Kellähän olisi aikaa,taitoa ja halua tehdä kuitulokareita.
Äkkiseltään ajatus tuntuisi ainakin minun mielestä ihan hyvältä.
Itselläni on kokemusta lasikuitu lokareista (vanhassa mesessä ja amatsoonissa) eikä niissä käytössä ollut eroa maalin pysymisen tai pehmeyden suhteen.
Äkkiseltään ajatus tuntuisi ainakin minun mielestä ihan hyvältä.
Itselläni on kokemusta lasikuitu lokareista (vanhassa mesessä ja amatsoonissa) eikä niissä käytössä ollut eroa maalin pysymisen tai pehmeyden suhteen.
Re: Etulokarista
Moro,
Itsellänikin oli etulokarin kanssa pientä taikinointia pari vuotta sitten ja nyt pienempi korjaus toisen lokasuojaan. Korjasin lasikuidulla lokasuojan reunan ja hyvin on toiminut jo parisen vuotta. Lasikuidulla korjaan tuota toistakin lokasuojaa.
Kun en ole maalari enkä ruiskuilla aikaisemmin maalaillut (Bauhausin halpiskuivakompura, 20eur ruisku, maalaus paikka taivasalla, jne), niin en osannut häivyttää maalaukseen rajaa lokasuojan kaaren korjauksessa. Muiden maalauksien rajat oli helppo piilottaa tekemällä maalausrajat listojen alle.
Lokasuojan maalauksen yhteydessä maalaisin hieman muutakin:
- takalokasuojan etuosasta puskuriin (kylkilistojen alaosat), auton molemmat puolet
- etupuskurin yläosan ja mustan kumiosan alapuolelta maskin alaosaan asti (mustan keulaspoilerin maalasin samalla kertaa korinväriseksi).
Aikaa maalauksiin ja maalauksien valmisteluihin menee kiitettävästi.
Onneksi nyt on kaksi tonnaria työnalla, niin ei tarvitse odotella maalien kuivumista turhaan
-Make
Itsellänikin oli etulokarin kanssa pientä taikinointia pari vuotta sitten ja nyt pienempi korjaus toisen lokasuojaan. Korjasin lasikuidulla lokasuojan reunan ja hyvin on toiminut jo parisen vuotta. Lasikuidulla korjaan tuota toistakin lokasuojaa.
Kun en ole maalari enkä ruiskuilla aikaisemmin maalaillut (Bauhausin halpiskuivakompura, 20eur ruisku, maalaus paikka taivasalla, jne), niin en osannut häivyttää maalaukseen rajaa lokasuojan kaaren korjauksessa. Muiden maalauksien rajat oli helppo piilottaa tekemällä maalausrajat listojen alle.
Lokasuojan maalauksen yhteydessä maalaisin hieman muutakin:
- takalokasuojan etuosasta puskuriin (kylkilistojen alaosat), auton molemmat puolet
- etupuskurin yläosan ja mustan kumiosan alapuolelta maskin alaosaan asti (mustan keulaspoilerin maalasin samalla kertaa korinväriseksi).
Aikaa maalauksiin ja maalauksien valmisteluihin menee kiitettävästi.
Onneksi nyt on kaksi tonnaria työnalla, niin ei tarvitse odotella maalien kuivumista turhaan

-Make
Re: Etulokarista
En itsekkään ole maalari, mutta rajan saa häivytettyä, kun seuraavana päivänä ottaa hiomavahaa ( esim. autoglym Paint Renovator ) ja hiomakoneen, johon saa vahanlevityssienen kiinni ja hinkkaa sillä sumurajan pois ja eikun vaha pintaan, niin ompi huomaamaton korjaus, mikäli kilikalimaalin sävy on osunut kohdalleenmjpelkon kirjoitti:un en ole maalari enkä ruiskuilla aikaisemmin maalaillut (Bauhausin halpiskuivakompura, 20eur ruisku, maalaus paikka taivasalla, jne), niin en osannut häivyttää maalaukseen rajaa lokasuojan kaaren korjauksessa.

9000 cse 2,3 t -94
-Jos se toimii, älä korjaa sitä-
-Jos se toimii, älä korjaa sitä-
Re: Etulokarista
Moi,
kiitos vahavinkistä!
Saattoi olla, että maalikerros tuli hieman liian paksuksi, ainakin teippauksien lähellä. Tuota reunaa ei pysty vahalla hävittämään.Hiominen ja pieni maalauskorjaus auttaisi asiaan. Maalin sävy osui aika hyvin kohdalleen.
Onneksi tuota ei ajossa huomaa, jos ei tule viereen ihmettelemään :=)
-Make
kiitos vahavinkistä!
Saattoi olla, että maalikerros tuli hieman liian paksuksi, ainakin teippauksien lähellä. Tuota reunaa ei pysty vahalla hävittämään.Hiominen ja pieni maalauskorjaus auttaisi asiaan. Maalin sävy osui aika hyvin kohdalleen.
Onneksi tuota ei ajossa huomaa, jos ei tule viereen ihmettelemään :=)
-Make