Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
arttum
"Kaasari"
Viestit: 29 Liittynyt: Su Kesä 13, 2004 09:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja arttum » Ma Elo 23, 2004 18:52
Näistä lämmöistä on kyllä jo puhuttu tälläkin osastolla mutta selvyyttä ei ole tullut ja haluaisinkin tietää onko normaalia että tonnarissa lämpömittari seilaa klo 9 ja 10:n väliä kaupunkiajossa, flekti lähtee käyntiin noin reilussa 10:ssä ja pudottaa lämmöt normaaliin, maantiellä lämmöt on normaalissa. Onko vika termostaatissa vai flektin anturissa. Mielestäni lämpömittari ei saisi paljoa nousta 9:n yli missään tilanteessa.
2,3 16V
TT
"Turbo"
Viestit: 241 Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja TT » Ma Elo 23, 2004 18:56
En tiedä onko normaalia, mutta kyllä mulla ainakin nousee lämmöt heti kymmenen tuntumaan kun kesällä ajelee kaupungissa tai jonoissa vähänkin aikaa.
Flekti tosiaan tulee mukaan aika myöhään ja tiputtaa kyllä nopeasti lämmöt taas paikalleen, mutta tuollaista seilaamista esiintyy.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti
Kirjoittaja Japso » Ma Elo 23, 2004 20:34
Taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus tonnarin lämpömittarin vaeltelu. Samaa esiintyy myös omassa tonnikalassa.
Foxbody turbo
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784 Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja LR » Ma Elo 23, 2004 21:35
Joo, sama omassa tonnarissa, kaupungissa 9-10 välillä lämmöt seilaavat ja maantiellä abaut 9 kohdilla.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172 Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53
Viesti
Kirjoittaja Milli » Ma Elo 23, 2004 22:40
Mulla kans sama homma. Tonttuni lämmöt ei ole vielä nähnytkään mittarin puoltaväliä.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676 Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11
Viesti
Kirjoittaja 9000cst » Ti Elo 24, 2004 06:24
Milli kirjoitti: Mulla kans sama homma. Tonttuni lämmöt ei ole vielä nähnytkään mittarin puoltaväliä.
Jaa mikä lämpömittari
, ai se mittari jonka viisari ei koskaan nouse 1cm korkeammalle L merkistä
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835 Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja karg » Ti Elo 24, 2004 12:20
Joo just se mittari... tosin samainen mittari nousi kerran puoliväliin kun oli 25 astetta pakkasta
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Ke Elo 25, 2004 18:45
Sama juttu seilaa 9-10 välillä mutta ei mikään ihme jos menisi 11:sta jos on oikein kuuma päivä ja kaupungissa jonossa ajelee. No plekti pudottaa sen melko nopeasti 9.
Talvella mittari on jossain 6-7 asennossa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja saabisti2 » To Elo 26, 2004 04:45
Samma vamma. Vein auton jopa huoltoon, kun epäilin että flektin anturissa tms. olisi jotakin vikaa,... mutta totesivat, että tuollainen
lämmön nousu on ihan normaali ilmiö tonnarissa....
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
arttum
"Kaasari"
Viestit: 29 Liittynyt: Su Kesä 13, 2004 09:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja arttum » Pe Elo 27, 2004 08:19
Kiitos vastauksista. On hyvä tietää että noi lämmöt on normaalit.
2,3 16V