Noniin. Vaihdoin tonttuun Jarru/kytkin mehut. Laitoin dot5 ja äsken huomasin konehuoneessa tarran, että "vain dot4". Onkohan mitään merkitystä onko 4 vai 5?
dot5 päädyin, kun purkin kyljessä luki että abs jarruille.
Jarrunesteistä
Jarrunesteistä
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Näin muistelisin: Jos lukee, että vain DOT4 nesteet, EI saa käyttää DOT5 nesteitä. Sen sijaan DOT5.1 nesteet on yhteensopivia DOT4 nesteiden kanssa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
DOT 3 ja 4 on glygoolipohjaisia. DOT 4 ja 5 seos voi hyytyä reagoidessaan keskenään. Tuskin mitään vahinkoa tulee jos vaihdoit nesteet kokonaan. Halutessa paremmat yöunet, lasketa joka ilmausruuvista nestettä vielä läpi, jotta kaikki vaihtuu.
Mutta todennäköistä on että jo joku aikaisempikin omistaja on kipannut sekaan DOT5, monella on käsitys että se on vain parempaa kuin DOT4.
Kuiva-kiehumispiste Märkä-kiehumispiste Kylmäviskos. -40C
DOT 3 205 140 1500
DOT 4 230 155 1800
DOT 5 260 180 900
Mutta todennäköistä on että jo joku aikaisempikin omistaja on kipannut sekaan DOT5, monella on käsitys että se on vain parempaa kuin DOT4.
Kuiva-kiehumispiste Märkä-kiehumispiste Kylmäviskos. -40C
DOT 3 205 140 1500
DOT 4 230 155 1800
DOT 5 260 180 900
9000 CD 2.3 -90