Griffin porsii taas, nyt Turussa. Oisko apua!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kekemakinen
"Tuplakaasari"

Griffin porsii taas, nyt Turussa. Oisko apua!

Viesti Kirjoittaja kekemakinen »

Dodiin. Viime viikonloppuna Griffinin ohjaustehostin sekoili ja auto jäi sukulaisten pihalle. Tää juttu löytyy tuolta alhaalta "ohjaustehostimen öljyt pihalle, korjattu" tms. Oletimme, että kaikki on ok ja auto oli tarkoitus tuoda meille tänään tänne Paraisille. Niinpä niin, Turkuun saakka pääsivät. Käyttöhihna oli hypännyt pois ja sitä tehostin öljyä on sitten taas siellä konepellin alla vähän, ei paljon. Samalla tietty kone heitti tilkan vettä. Voi v..tu sanon minä. Nyt se pirssi makaa sitten Turussa. En tiä, menikö jotain rikki, mutta se hihna on kuitenkin irti, eikä hajuakaan miten saan sen paikoilleen. Ja miksi ihmeessä se hihna irtosi? Sitä en tiedä, oliko se heittänyt ensin sitä ohjaustehostin öljyä pihalle vai missä järjestyksessä homma meni. Vaihtoehtona ei taida olla muutakuin tilata Harkka hinaamaan auto kotipihalle ja ihmetellä sitä täällä. Metro-Autossa ehdin käydä hakeen öljyt, mutta nyt ei ole se ongelma. Auton fiksaaminen Turun keskustassa ei onnistu oikein helposti, jos sieltä pitää purkaa eka sisälokarit jne. Onko ketään viisasta neuvoa. Metro-Auto haluais tietty auton sinne, mutta itse en ole valmis maksaan heidän hintojaan. Toi hinauskin varmaa maksaa aika paljon. Soitelkaa, jos on ideoita tai kykyä tulla jeesaan.
Viimeksi muokannut kekemakinen, To Touko 20, 2010 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juhaz_619
"Turbo"

Re: Griffin porsii taas, nyt Turussa. Oisko apua!

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

Hyppäsikö hihna vain pois paikoiltaan niinkuin minulla :?:
Mutta jos siis hihna vain hyppäsi pois paikoiltaan niin vasen ylärulla on kiristin rulla lenkki kiinni pulttiin ja väännät hytistä poispäin muistaakseni ja laitat hihnan takaisin tiedätkö mistä kautta menee omistajan käsikirjassa on kaavio.
Jos hihna poikkesi niin sitten joudut nostamaan konetta että saat uuden paikoilleen koska hihna menee koneen kannakkeen alta.
Itselleni vaihdoin hihnan noin 4000km sitten.
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
J.N
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja J.N »

[/OT]
kekemakinen kirjoitti:Vaihtoehtona ei taida olla muutakuin tilata Harkka hinaamaan auto kotipihalle...
Itse en ainakaan tilaisi luettuani näitä kokemuksia. (Alkuperäinen juttu OCF:n puolella tosin editoitu.)

[/OT]
kekemakinen
"Tuplakaasari"

Jepjep. En sitten edes viitsi alkaa hihnaremppaan keskellä kaupunkia, hinaus huomenna kotipihaan. Ihmetytti vain miten h..vetissä se hihna lähti paikoiltaan. Olisikohan se ottanut viime viikon öljyvoitelussa jotenkin itseensä? Koko viikon se on toiminut kuulemma ihan niin hyvin kuin vain Saab voi, eli loistavasti. Hihnalla on ajettu n. 35 000 km, eihän se nyt vielä voi mennä. Pitää tsekata sitä viikonloppuna, kun ei huomenna ehdi (saunaremppa painaa päälle). Sen verran sitä katsoin, että se todellakin vaati hieman lisätoimenpiteitä verrattuna normi Saabbiin. Se hihnan kiertojärjestys ilmenee kyllä siinä kirjasessa. Taidan vaihtaa koko hihnan samantien uuteen. Rullat vaihdettiin samalla keikalla kun siihen vaihdettiin se-ei-niin-saabmainen jakohihna Metro-Autossa. Käsittämätöntä touhua, ihan niinkuin ei olisi just nyt muutakin tekemistä kuin rempata autoa (tai siis päivittää), avovaimokin kaipaa huomiota.
kekemakinen
"Tuplakaasari"

Harkasta sana tai kaksi. Minulla ei ole heidän palveluistaan pahaa sanottavaa, pari autoa ovat minulle hinanneet aiemminkin kun olen saabbeja ostanut varaosiksi. Kaikki on mennyt oikein hyvin ja palvelu ollut asiallista, liekö ollut jotain muutakin mitä ei ilmennyt siinä keskustelussa. Eihän meissä asiakkaissa koskaan ole mitään vikaa... :D
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Katsoppa kampiakselin hihnapyörän kunto (kai se on samantapainen tuossa V6 padassa mitä 4-pyttyisissäkin?). Hihnapyörän vulkanointi voi olla antautunut, jolloin ulkokehä pääsee liikkumaan ja hihna pomppaa paikaltaan osittain tai kokonaan.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin