kampiakselin vauhti pyörä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000 cs
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 23:15

kampiakselin vauhti pyörä

Viesti Kirjoittaja 9000 cs »

pitääkö merkata kampiakselin vauhtipyörään ja koneeseen merkit kun ottaa
vauhtipyörän irti?
9000 cs
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 23:15

Re: kampiakselin vauhti pyörä

Viesti Kirjoittaja 9000 cs »

eli kampiakselin vauhtipyörän
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: kampiakselin vauhti pyörä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei, siinä on kiilaura joten menee vain yhdessä asennossa. Oletan, että tarkoitat hihnapyörää jakopään puolella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
9000 cs
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 23:15

Re: kampiakselin vauhti pyörä

Viesti Kirjoittaja 9000 cs »

pitääkö nokka akseli lukita ennen kun löysää hihnan?vai pysyykö paikallaan?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: kampiakselin vauhti pyörä

Viesti Kirjoittaja jus »

Nokka-akselit ei ole yhteydessä moniurahihnaan ja hihnapyörään. Moniurahihnan kiristimineen, rullineen hihnapyörineen voi irrottaa ilman että tarvitsee olla huolissaan moottorin ajoituksista.

Nokka-akseleita pyörittää ketju jakopään kotelon sisällä.

Asentoanturiako olet vaihtamassa? http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=85782

Hihnapyörän pulttia avatessa pitää moottorin pyöriminen saada estettyä, muuten pultti ei aukea. Paitsi jos on käytettävissä pulttipyssy.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin