Tonnarin torx-koot?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Näitä ketjuja nyt syntyy... Koitin googlata ja foorumilta hakea mutta enpä löytänyt tietoa että minkä kokoisia torxeja tuossa tonnarissa on käytetty. Tarkoituksena siis päästä antenniin käsiksi (yksi lista on torxeilla kiinni) ja rekisterikilven valo vaihtaa. Alkuperäistyökaluboxista löytyi pirun iso torx ja toisessa päässä liian pieni, se toinen ruuvari puuttuu. Mitä kokoja tarvitsen em. puuhiin?
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

dj_pirtu kirjoitti:Näitä ketjuja nyt syntyy... Koitin googlata ja foorumilta hakea mutta enpä löytänyt tietoa että minkä kokoisia torxeja tuossa tonnarissa on käytetty. Tarkoituksena siis päästä antenniin käsiksi (yksi lista on torxeilla kiinni) ja rekisterikilven valo vaihtaa. Alkuperäistyökaluboxista löytyi pirun iso torx ja toisessa päässä liian pieni, se toinen ruuvari puuttuu. Mitä kokoja tarvitsen em. puuhiin?
Osta suosiolla joku torx-väännin/kärki sarja, koot T10-T40, noilla pääsee jo pitkälle saabin ropaamisessa ja oikeastaan nuo kuluisi hankkia jo ennen Saabin ostoa :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Joo, kiitos, näin teen. :) Motonet ->
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

dj_pirtu kirjoitti:Näitä ketjuja nyt syntyy... Koitin googlata ja foorumilta hakea mutta enpä löytänyt tietoa että minkä kokoisia torxeja tuossa tonnarissa on käytetty. Tarkoituksena siis päästä antenniin käsiksi (yksi lista on torxeilla kiinni) ja rekisterikilven valo vaihtaa. Alkuperäistyökaluboxista löytyi pirun iso torx ja toisessa päässä liian pieni, se toinen ruuvari puuttuu. Mitä kokoja tarvitsen em. puuhiin?
Osta sarja jossa torx 8 T10 T15 T20 T25 T27 T30 T40. Tässäsarjassa tuo torx 27 jota ei ole läheskään kaikissa mutta ainakin itse joskus tarvinnut.
Ja yleensä sarjan hinta kertoo laadun, halpaa huonolaatuista en hankkisi.
Näillä saa tehtyä pienemmät ja miksei vähän isommatkin hommat :) .
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja jus »

Pitää olla myös T50 jos haluuaa irrottaa etupenkit tai etuturvavyön yläkiinnikkeet. T27 on ainakin automaattivaihteiston kannessa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Itsellä on pienemmät torxit ruuvareina ja isommat hylsyinä(no taitaa olla pieniä "pora pala" torxejakin bonuksena).
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

T45 muistaakseni tarvitaan takajarruihin jos levyjä vaihtaa (ei muista tarvittiinko vielä palojen vaihdossa)
Ja esim 2x bagillisessä tonnarissa tuli ongelma noiden torx-kärkien kanssa(apparin puolella srs-kyltin alla oleva torx), ei mahtunu "sovitepalan" kanssa ruuvaamaan, onneksi löytyi muutama torx-ruuvimeisseli.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

No huhhuh, taidanpa ostella vain tarpeen mukaan.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja samsikki »

semmonen 10 avaimen setti L -mallisia torxeja ei montaa euroa maksa... riittää mainiosti suurimpaan osaan rempoista!
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

samsikki kirjoitti:semmonen 10 avaimen setti L -mallisia torxeja ei montaa euroa maksa... riittää mainiosti suurimpaan osaan rempoista!
Joo eikä tuu persnettoo pahasti jos nyt sattuu menemään pyöreäksi...
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Yhtään torx-avainta en ole pyöreäksi saanut, vaikka ostan aina parasta, eli halvinta :) Kyllä se on se pultinkanta mikä torxeissa antautuu useimmiten, etenkin jos erehtyy tiukkaan pulttiin käyttämään vaikka T25 avainta vaikka olis pitänyt olla T27. Ero on pieni, eli aina kokeilemalla isoin mahdollinen avain pultinkantaan ja vasta sitten hampaat irvessä vääntöä :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja puu »

samsikki kirjoitti:semmonen 10 avaimen setti L -mallisia torxeja ei montaa euroa maksa... riittää mainiosti suurimpaan osaan rempoista!
Bilteman tällainen 10-vuoden takuulla todettu hyväksi. 4 vuotta käytetty eikä näy juuri käytön jälkiä. Eikä ole mikään kallis.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Todennut saman, torx on kyllä paras ruuvi mitä on kun tarvitaan hyvät vääntökestävyydet. Ei nuljaannu, kuten muilla kannoilla tahtoo käydä etenkin halvoilla avaimilla. :o
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Hainpa motonetistä 10-50 9-osan setin L-avaimia. Kympin maksoi vaan tuntuu ihan laadukkailta. Sainpahan vaihdettua rekisterikilven valon. :)
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnarin torx-koot?

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

dj_pirtu kirjoitti:Hainpa motonetistä 10-50 9-osan setin L-avaimia. Kympin maksoi vaan tuntuu ihan laadukkailta. Sainpahan vaihdettua rekisterikilven valon. :)
Osta seuraavaksi sellainen torx-ruuvarisarja. :idea:
Ihan ehdoton monissa kohdin
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin