ABS-ongelma
Re: ABS-ongelma
Tulipahan alustavasti tutkailtua abs.ää oli boxin pohjalla noin 2cm vettä ja piirilevyhän siinä uiskenteli,taisi mennä boxin etsikoksi!
Pitänee seuraavaan porata pohjaan vedenpoisto reiät
Pitänee seuraavaan porata pohjaan vedenpoisto reiät
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Re: ABS-ongelma
Empä viitsinyt uutta topiccia aloittaa taas tästäkin ongelmasta, mutta Antilock-valoa siis palaa.
Diodit tarkastettu, releet uusittu ja kaikki liittimet putsattu yms. Mutta sen verran vikaa selvitettyäni huomasin vian olevan toista relettä ennen. Kun avasin releen kuoren koitin sormella kytkeä virtaa päälle, ja kappas pumppu lähti päälle. Annoin käydä hetken ja tarkastin niin huomiovalo sekä anti-lock valo olivat sammuneet. No pumppasin varaajasta paineita pois virtojen olleessa päällä ja valot syttyivät uudellen. Toistin operation, painetta varaajaan ja pumppaamaan. Sama homma. Onko vika nyt sitten painekytkimessä joka ei anna pumpulle käskyä lähteä päälle kun paine-alaraja on saavutettu vai missä.
Silloin tällöin kun auto on seisonut muutman päivän sammuu valot startin jälkeen mutta syttyvät kun paineet on käytetty.
KIITOS...???????
Diodit tarkastettu, releet uusittu ja kaikki liittimet putsattu yms. Mutta sen verran vikaa selvitettyäni huomasin vian olevan toista relettä ennen. Kun avasin releen kuoren koitin sormella kytkeä virtaa päälle, ja kappas pumppu lähti päälle. Annoin käydä hetken ja tarkastin niin huomiovalo sekä anti-lock valo olivat sammuneet. No pumppasin varaajasta paineita pois virtojen olleessa päällä ja valot syttyivät uudellen. Toistin operation, painetta varaajaan ja pumppaamaan. Sama homma. Onko vika nyt sitten painekytkimessä joka ei anna pumpulle käskyä lähteä päälle kun paine-alaraja on saavutettu vai missä.
Silloin tällöin kun auto on seisonut muutman päivän sammuu valot startin jälkeen mutta syttyvät kun paineet on käytetty.
KIITOS...???????
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Re: ABS-ongelma
No niin...Eräältä foorumilaisesta painekytkin löytyi myytäväksi asti, mutta tuumailtuamme aikamme ja itsekkin asiaan perehdyttyäni huomasin ongelman. Miten kytkimen saa vaihdettua?
Eli mitään kantaa siinä ei irroittamiseksi näkynyt mistä ruuvata auki se tai muutoin vahingoittamatta runkoa saada kytkin irti, joten mikä avuksi?
Koko paketti vaihtoon? Niinkö?
Edit: Parit typot
Eli mitään kantaa siinä ei irroittamiseksi näkynyt mistä ruuvata auki se tai muutoin vahingoittamatta runkoa saada kytkin irti, joten mikä avuksi?
Koko paketti vaihtoon? Niinkö?
Edit: Parit typot
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Re: ABS-ongelma
Minun saabissa oli samanlainen vika joka korjaintu kun käytin kompuran alimmaista liitintä pois ja tuikkasin crc:tä liittimiin
Re: ABS-ongelma
Uskomatonta, mutta totta...Tämä korjaus todella toimisi myös minun autossani. En ymmärrä miten sillä voisi olla niin suuri merkitys, mutta todentotta paineet säilyy vaikka miten pumppaisi poljinta.baasbaas kirjoitti:Minun saabissa oli samanlainen vika joka korjaintu kun käytin kompuran alimmaista liitintä pois ja tuikkasin crc:tä liittimiin
Oma käsitykseni asiasta on suurpiirteittän sellainen, että liittimeen on valunut jarrunestettä tai muuta vastaavaa sähköä johtamatonta ainetta ja sen väistyttyä nyt tieltä liitin oli "puhdas" vaikkein siinä silmä määräisesti mitään likaa yms. näkynytkään.
En usko tapahtumaa vieläkään todeksi..Melkoista valohoitoa!
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Re: ABS-ongelma
Mulla oli -93 tonnarissa sellainen vika, että ABS valo saattoi tulla päälle kesken ajon. Valo sammui kun käytti virrat pois päältä ja starttas uudellen. Joskus mukulakivillä, saattoi jarrupolkimessa täristä vaikkei jarruun koskenutkaan. Vika johtui näköjään jommankumman etupyörän anturikaapelista. Kaapeli on kiinnitetty kumiholkeilla peltipalaan joka on iskarin juuressa. Kaapeli muodostaa jyrkän u-muotoisen kaaren. Kun lähempänä koria olevaa holkkia iroittaa pääsee kaapeli liikkumaan paremmin kaarteissa ja töisyissä ajettaessa. ABS valo ei ole edes vilkkunut nyt 100km:iin. Sama proseduuri tehty -95 malliseen tonttuun jossa esiintyi vastaavia oireita, toimii nyt siinäkin.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: ABS-ongelma
Mulla samat temput tehty jo pari vuotta sitten =)vjbremer kirjoitti:Mulla oli -93 tonnarissa sellainen vika, että ABS valo saattoi tulla päälle kesken ajon. Valo sammui kun käytti virrat pois päältä ja starttas uudellen. Joskus mukulakivillä, saattoi jarrupolkimessa täristä vaikkei jarruun koskenutkaan. Vika johtui näköjään jommankumman etupyörän anturikaapelista. Kaapeli on kiinnitetty kumiholkeilla peltipalaan joka on iskarin juuressa. Kaapeli muodostaa jyrkän u-muotoisen kaaren. Kun lähempänä koria olevaa holkkia iroittaa pääsee kaapeli liikkumaan paremmin kaarteissa ja töisyissä ajettaessa. ABS valo ei ole edes vilkkunut nyt 100km:iin. Sama proseduuri tehty -95 malliseen tonttuun jossa esiintyi vastaavia oireita, toimii nyt siinäkin.
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?
Re: ABS-ongelma
Missä tuo kompura sijaitsee , et vois kokeilla tuota liittimen irroitusta ja puhdistusta ?
Re: ABS-ongelma
Reetu kirjoitti:Missä tuo kompura sijaitsee , et vois kokeilla tuota liittimen irroitusta ja puhdistusta ?
...Mimmi kirjoitti:Pääsylinterissä kiinni.Jouni H kirjoitti:BTW: missä mahtaa sijaita ABS:n pumppu tämänlaisessa tonnarissa?
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: ABS-ongelma
No niin...Painekytkimen vaihto operaatio tehty.Pakoputki kirjoitti:No niin...Eräältä foorumilaisesta painekytkin löytyi myytäväksi asti, mutta tuumailtuamme aikamme ja itsekkin asiaan perehdyttyäni huomasin ongelman. Miten kytkimen saa vaihdettua?
Eli mitään kantaa siinä ei irroittamiseksi näkynyt mistä ruuvata auki se tai muutoin vahingoittamatta runkoa saada kytkin irti, joten mikä avuksi?
Koko paketti vaihtoon? Niinkö?
Edit: Parit typot
Akku teline pois, PA-suod. pois, 36mm pitkä hylsy ja auki (itse joutusin hiomaan vähän ohuemmaksi hylsyä päästä)
Vaihdon jälkeen ei testi ajolla ilmennyt vikaa Anti-Lock valossa. Syttyy virrat päällä ja sammuu muutaman sekunnin päästä.
Itse anturihan on muistaakseni 5 tai 6 napainen pyöreä mötikkä missä suorakaiteen muotoinen s.liitin, joka siis tunnistaa varaajan ylä- sekä alapaineen, jolla alueella ABS-pumpun normaali käytöpaine on.
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?