moi,kaikille olen uusi käyttäjä täällä foorumilla,esitän ensimäisen kysymyksen,kun olen hankkimassa saabia 900 tai 9000:sta,niin mihin asioihin pitäis tarkemmin tutustua kyseisissä malleissa,tarkoitan lähinnä tyyppi vikoja ja tarkastus kohteita,kun on hankkimassa kyseisiä malleja,puhun nyt vuosimalleista 88-92...
ja niin unohtu olen nais henkilö..
KIITOS KAIKILLE TIEDOISTA,eiköhän näillä pärjää....
ostamassa 900/9000 saabia.OSTETTU 900 TURBO -88
ostamassa 900/9000 saabia.OSTETTU 900 TURBO -88
Viimeksi muokannut janna-66, Pe Syys 11, 2009 07:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: ostamassa 900/9000 saabia....
Tarkemmin sanoen tonnareissa ovien alaosat, lokasuojan kaaret. Jos on kattoluukku niin sen ympärystä ja ehdottomasti tuulilasin ympärystä myös.
Matalakeulaiset ovat huomattavasti parempia tämän suhteen kuin vanhemmat.
Matalakeulaiset ovat huomattavasti parempia tämän suhteen kuin vanhemmat.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: ostamassa 900/9000 saabia....
Mielestäni 9000:ssa on vähän tyyppivikoja. Muutaman asian ruosteen lisäksi katsoisin:
Käsijarrun toiminta. Pitääkö hyvin, onko käsijarrukahvan liikealue normaali.
ABS järjestelmän toiminta. ABS valo palaa virrat kytkettynä, mutta on sammuttava pian käynnistyksen jälkeen. Pyörien anturit reistailee.
Moottorin tuenta. Ylätuen puslien tarkastus silmämääräisesti; onko pahasti haljenneet. Sen ja myös hydraulisten moottorin kumityynyjen kuluneisuus aiheuttaa liikkeelle lähtiessä ikävää väljyyttä.
Vaihteiston toiminta. Paljon ajetuissa saattaa jo laakerit pitää ääntä. Pysyykö vaihteet päällä. 2-vaihde saattaa lähteä pois kaasua höllättäessä tai 5-vaihde saattaa olla vaikea saada pois päältä.
Etupään puslat. Kolinaa kuopissa.
Ilmastointilaitteen vikakoodit.
Käsijarrun toiminta. Pitääkö hyvin, onko käsijarrukahvan liikealue normaali.
ABS järjestelmän toiminta. ABS valo palaa virrat kytkettynä, mutta on sammuttava pian käynnistyksen jälkeen. Pyörien anturit reistailee.
Moottorin tuenta. Ylätuen puslien tarkastus silmämääräisesti; onko pahasti haljenneet. Sen ja myös hydraulisten moottorin kumityynyjen kuluneisuus aiheuttaa liikkeelle lähtiessä ikävää väljyyttä.
Vaihteiston toiminta. Paljon ajetuissa saattaa jo laakerit pitää ääntä. Pysyykö vaihteet päällä. 2-vaihde saattaa lähteä pois kaasua höllättäessä tai 5-vaihde saattaa olla vaikea saada pois päältä.
Etupään puslat. Kolinaa kuopissa.
Ilmastointilaitteen vikakoodit.
Re: ostamassa 900/9000 saabia....
Mikäli pieni vanhanaikaisuus ja pikkuautoa litran puolitoista suurempi kulutus ei haittaa, on 900i16 hyvä auto - ehkä mieluiten 90-luvun puolelta. Vankka ja luja perusauto ilman rikki meneviä hienouksia. Yleensä tuonikäisissä tahtoo jarrut ja ruosteviat jo vaatia korjausta, eli huoletonta ajo EI OLE. 900:n ruostealttiit paikat on vetoakselien ulostulokotelot. Moottori kestää ja kestää, kannentiiviste vaurioita on. Vaihteisto kestää, kunhan käyttää rauhallisesti. Jos mittarilukema on alle 200tkm, on syytä ainakin epäillä sitä joskus muutetun. Öljyvuotoja on yleisesti, jäähdytin tuossa iässä usein mädäntynyt puhki. Kolhimaton katalysaattori on kestävä, mutta se sijaitsee aika kosketusherkällä paikalla auton alla...
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: ostamassa 900/9000 saabia....
Tonnarin CD -mallissa myös takaluukku kannattaa tarkistaa. Yleinen paikka ruosteelle.Mawerick kirjoitti:Tarkemmin sanoen tonnareissa ovien alaosat, lokasuojan kaaret. Jos on kattoluukku niin sen ympärystä ja ehdottomasti tuulilasin ympärystä myös.
Matalakeulaiset ovat huomattavasti parempia tämän suhteen kuin vanhemmat.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: ostamassa 900/9000 saabia....
eiköhän yleisesti pitäisi tarkistaa ensin tekninen toiminta, naista tuskin kiinnostaa onko takaluukun päärmeessä ruostetta, ehkä kytkimen toiminta ja se että vaihteet menee päälle miellyttävästi ja kone vetää maukkaasti riittää.
leimaa sietäs olla paperissa runsaasti.
renkaatkin 2x olisi kiva olla hyväk.
siinähän sitä aluksi.
leimaa sietäs olla paperissa runsaasti.
renkaatkin 2x olisi kiva olla hyväk.
siinähän sitä aluksi.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,