Ongelmana on toimimaton vakionopeuden sädin.Olisiko hyviä neuvoja mistä lähtisin etsimään vikaa?Viiksi on vaihdettu ja sulake ehjä. Onko jotain yhteyttä peilien sähkösäätöön joka ei toimi sekään? Arvelin vaan kun ovat samalla sulakkeella. Auto on 2.3T CS automaatti -92.
Myöskään turbon mittari ei toimi,viisari on jämähtänyt puoleen väliin.Ilmeisesti siitä puuttuu letkun pätkä.Eikös joku paine murikka ole apumiehen puolella konehuoneessa muovin alla?Siihen tulee mielestäni letku mittarilta mutta yksi lähtö on tyhjänä. Siitä vissiin pitäisi mennä letku jonnekkin,mutta minne? En ainakaan ensi yrittämällä löytänyt imusarjasta liikoja liittimiä tai irronneita letkuja.
Vakionopeuden säädin ja turbo mittari
Re: Vakionopeuden säädin ja turbo mittari
Vakionopeussäätimen alipainepumppu on akvaariossa apukuskin puolella. Vakionopeussäätimen alipainejärjestelmä ei ole missään yhteydessä moottorin ja ahtomittarin alipaineletkuihin, eli ahtomittarin toimimattomuus ei liity vakkarin vikaan. Alipainepumpun toinen letkunippa kuuluukin olla tyhjänä, siitä pumppu puhaltaa ilmat ulos.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Vakionopeuden säädin ja turbo mittari
Tarkista sulake numero 9. Koska sulla on automaatti saa vakionopeussäädin virtansa tuolta sulakkeelta. Jos se on ehjä (epäilen)
niin katso ne poljinanturit 


46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Vakionopeuden säädin ja turbo mittari
Nyt ehdin jo katsomaan pellin alle. Kyllä Mimmillä oli homma hallussa.
Sieltä löytyi vaihdelaatikon päältä Y-liitin josta oli letkuja irti.
Uutta liitintä paikalle ja ainakin turbon mittari rupesi toimimaan.Vakkarista en osaa vielä sanoa kun emäntä vei auton ennen kun kerkesin koeajolle.
Palataan asiaan jahka pääsen kokeilemaan vakkaria.
Kiitos kaikille Saabeista titäville ohjeista ja avusta.
On tässä tonnarissa niin paljon pikku niksejä että äkkinäiseltä menisi aikaa miettiessä ratkaisuja ilman tätä tropikkia,vaikka olen harrastanut autojen rakentelua jo 80-luvun alusta lähtien. Monta pikku vikaa on korjattu tosi helposti palstan neuvoilla.
Sieltä löytyi vaihdelaatikon päältä Y-liitin josta oli letkuja irti.
Uutta liitintä paikalle ja ainakin turbon mittari rupesi toimimaan.Vakkarista en osaa vielä sanoa kun emäntä vei auton ennen kun kerkesin koeajolle.
Palataan asiaan jahka pääsen kokeilemaan vakkaria.
Kiitos kaikille Saabeista titäville ohjeista ja avusta.
On tässä tonnarissa niin paljon pikku niksejä että äkkinäiseltä menisi aikaa miettiessä ratkaisuja ilman tätä tropikkia,vaikka olen harrastanut autojen rakentelua jo 80-luvun alusta lähtien. Monta pikku vikaa on korjattu tosi helposti palstan neuvoilla.
Re: Vakionopeuden säädin ja turbo mittari
No nyt ehdin kokeilemaan vakkariakin. Ei alkanut vielä toimimaan.
Sulake 9:kin oli ehjä.Ja jopa poljinanturikin toimi mielestäni,täytyy vielä kokeilla toisella anturilla jos onnistun saamaan käsiini semmoisen. Tarttee varmaan katsella ne alipainepumpun letkut, tuntuvat jo aika monet letkut lahoavan tuohon ikään (auto mallia -92). Vai menisköhän nuo letkut vielä takuuseen?
Sulake 9:kin oli ehjä.Ja jopa poljinanturikin toimi mielestäni,täytyy vielä kokeilla toisella anturilla jos onnistun saamaan käsiini semmoisen. Tarttee varmaan katsella ne alipainepumpun letkut, tuntuvat jo aika monet letkut lahoavan tuohon ikään (auto mallia -92). Vai menisköhän nuo letkut vielä takuuseen?

Re: Vakionopeuden säädin ja turbo mittari
Aiheeseen liittyen. Onko tämä nyt se alipainepumppu?

aattelin vain, kun itselläni toi ylempi nippa auki. Kun taas EPC näyttää, että ton alemman nipan pitäis olla auki. Eli onko mulla noi letkut oikein, tai oonko edes oikean osan kimpussa? Ei nimittäin vakionopeudensäädin toimi.
Auto on 9000 CDE 2.3T aut -93

aattelin vain, kun itselläni toi ylempi nippa auki. Kun taas EPC näyttää, että ton alemman nipan pitäis olla auki. Eli onko mulla noi letkut oikein, tai oonko edes oikean osan kimpussa? Ei nimittäin vakionopeudensäädin toimi.
Auto on 9000 CDE 2.3T aut -93
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Re: Vakionopeuden säädin ja turbo mittari
Juu, tuo on cruisen alipainepumppu ja letku on mustassa pidemmässä nipassa niin kuin kuuluu.hakuba2 kirjoitti:Aiheeseen liittyen. Onko tämä nyt se alipainepumppu?
Pumpun ja alipainevuodot letkuissa / poljinkytkimissä voit koestaa ajamalla pumppua hyppylangalla, kaasuläpän pitää alkaa kääntyä kun pumppu pumppaa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 19#p584719
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 72#p527572
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00