Öljynpaineen valo vilahti, Öljypumppu ym
Öljynpaineen valo vilahti, Öljypumppu ym
Tervehdys
Tuossa vm 96t tonnarissa vilahti öljynpaineen valo pihaan tullessa. Tuntuu kääntäessä ja jarruttaessa vilahtavan. Lämpimänä myös venttiilinpainimet naksuttavat, mutta kylmänä eivät. (Normaalisti naksutelleet kylminä muissa saabeissa) Öljyä on kyllä. Liekkö anturin johdotukset tai joku muu? Aamulla koitin startata ilman bensapumpun sulaketta, niin öljyvalo ei sammunut. Käyntiin en uskaltanut enää laittaa.
Purin nyt öljypumpun päältä hilppeet pois- vaihdan stefan. Hakuakin koitin käyttää, mutta nyt en oikein varmuutta saanut..
Kuinka tuon pumpun kuntoa voi päällepäin tarkistella? Pientä uraa oli havaittavissa näin alkuun.
Tuossa vm 96t tonnarissa vilahti öljynpaineen valo pihaan tullessa. Tuntuu kääntäessä ja jarruttaessa vilahtavan. Lämpimänä myös venttiilinpainimet naksuttavat, mutta kylmänä eivät. (Normaalisti naksutelleet kylminä muissa saabeissa) Öljyä on kyllä. Liekkö anturin johdotukset tai joku muu? Aamulla koitin startata ilman bensapumpun sulaketta, niin öljyvalo ei sammunut. Käyntiin en uskaltanut enää laittaa.
Purin nyt öljypumpun päältä hilppeet pois- vaihdan stefan. Hakuakin koitin käyttää, mutta nyt en oikein varmuutta saanut..
Kuinka tuon pumpun kuntoa voi päällepäin tarkistella? Pientä uraa oli havaittavissa näin alkuun.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Öljynpaineen valo vilahti, Öljypumppu ym
Ennen kun purat rattaat, niin tee merkit, jolla osaat laittaa ne takaisin ilman että hampaat siirtyvät toisiinsa nähden.
Haynes neuvoo tarkistamaan naarmujen ja kulumisen merkkejä. Sekä mittamaan pumppupesän ja ulomman rattaan väljyyden, joka pitää olla välissä 0,03 - 0,08.
Haynes neuvoo tarkistamaan naarmujen ja kulumisen merkkejä. Sekä mittamaan pumppupesän ja ulomman rattaan väljyyden, joka pitää olla välissä 0,03 - 0,08.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Öljynpaineen valo vilahti, Öljypumppu ym
Kiitoksia tiedosta! Rattaissa ei päällepäin minkäänlaista muuta kulumista, kuin ihmeellisiä pieniä uria. (Kuin jotain ylimääräistä olisi pyörinyt välissä) Täytyy mittailla nuo välykset.mikaels kirjoitti:Ennen kun purat rattaat, niin tee merkit, jolla osaat laittaa ne takaisin ilman että hampaat siirtyvät toisiinsa nähden.
Haynes neuvoo tarkistamaan naarmujen ja kulumisen merkkejä. Sekä mittamaan pumppupesän ja ulomman rattaan väljyyden, joka pitää olla välissä 0,03 - 0,08.
Tämänhetkinen tilanne on seuraavanlainen:
Johdoissa öljykellolle ei vikaa. Öljykellon vaihdan kunhan saan entisen irti. Öljynpainemittari hankittuna.
Stefa pitäis jostain hankkia, ehdotuksia saa laittaa. Läheisistä varaosaliikkeistä ei löytynyt.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Öljynpaineen valo vilahti, Öljypumppu ym
Öljypumpun venan kaivoin ulos, 17mm avaimella lähti alaspäin.
Tuossa vähän kuvaa.
http://www.aijaa.com/v.php?i=4847393.jpg
Ihan hyvä siitä tulis, kun vähän hiekkapaperil pyöräyttäis
Tuossa vähän kuvaa.
http://www.aijaa.com/v.php?i=4847393.jpg
Ihan hyvä siitä tulis, kun vähän hiekkapaperil pyöräyttäis
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Öljynpaineen valo vilahti, Öljypumppu ym
heh, hubble kaukoputkella kun ottaa makrokuvaa niin melkoisilta näyttää naarmut . Mitenhän se tuollaiseksi on mennyt ? Joko selvisi mistä se öljypainevalon vilahtaminen johtui ? Kun sulla on naarmuja siellä täällä, niin itse avaisin öljypohjan ja tarkistaisin millaista roskaa ja silppua sihdistä löytyy. Samalla tulee tarkistettua ne öljyputkien o-renkaat. Risa o-rengas hävittää ölypaineen.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Öljynpaineen valo vilahti, Öljypumppu ym
Haha Vähän piti provoilla, että joku ystävällisesti kommentois jotain. Ja kiitos muuten kommentista. Ei ois tullu mieleen toikaan o-rengas juttu. Oon ollu kahden vaiheilla, että avatakko vaiko eikö. Taidan kuitenkin avata. Muakin kiinnostais tietää, että minkä asennushiekan kanssa tota on sitten ennen kasailtu?mikaels kirjoitti:heh, hubble kaukoputkella kun ottaa makrokuvaa niin melkoisilta näyttää naarmut . Mitenhän se tuollaiseksi on mennyt ? Joko selvisi mistä se öljypainevalon vilahtaminen johtui ? Kun sulla on naarmuja siellä täällä, niin itse avaisin öljypohjan ja tarkistaisin millaista roskaa ja silppua sihdistä löytyy. Samalla tulee tarkistettua ne öljyputkien o-renkaat. Risa o-rengas hävittää ölypaineen.
Varmaankin juuri tämä vena sen vilahduksen aiheutti, kun on muillakin sitä tämän takia tehnyt. Tuntui jumittavan aika tavalla ja oli hieman vaikeuksia saada mäntä edes pois paikoiltaan. Vilahti siis tyhjäkäynnillä pihaan jarruttaessa ja aamulla ei startilla saanut valoa sammumaan.
Uus vena kait tulossa ja stefaa. Öljypohjan irroitus ei pitäisi olla ilmeisesti paha raksi, mutta vinkkiä tuostakin mielelläni kuulisin. Täytyy taas varmaan kaivella foorumin etsi painiketta.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Öljynpaineen valo vilahti, Öljypumppu ym
Kyllä siihen hommaan täytyy useampi tunti varata, ainakin takaisinlaiton kanssa.Wiljami kirjoitti: Öljypohjan irroitus ei pitäisi olla ilmeisesti paha raksi
900C -86
Re: Öljynpaineen valo vilahti, Öljypumppu ym
Siltähän tuo vaikuttais, lähinnä vaan aattelin että mäkin sen ehkä pois saan ja tuurillaan takaisin? Reilu viikko taitais olla aikaa tossa, että saa edes uuden venan kouraan.ASTech kirjoitti:Kyllä siihen hommaan täytyy useampi tunti varata, ainakin takaisinlaiton kanssa.Wiljami kirjoitti: Öljypohjan irroitus ei pitäisi olla ilmeisesti paha raksi
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Öljynpaineen valo vilahti, Öljypumppu ym
ASTech kirjoitti:Kyllä siihen hommaan täytyy useampi tunti varata, ainakin takaisinlaiton kanssa.Wiljami kirjoitti: Öljypohjan irroitus ei pitäisi olla ilmeisesti paha raksi
N. viikko sitten homman hoitaneena voin allekirjoittaa tämän. Paska homma, mutta tulipa tehtyä.
Foxbody turbo
Re: Öljynpaineen valo vilahti, Öljypumppu ym
Joo, on se vähän työläs. Pultteihin pääse kyllä aika hyvin käsiksi vaikka se huonolta näyttää. Jouduin nostamaan moottoria about 10cm ja irrottamaan öljysuodattimen "pesän". Se pesä vai mikä nyt virallisesti onkaan on myös hieman f***timäinen. Jos onnistuu ilman sen irrotusta niin mielummin niin. Nostamiseksi momenttituki irti ja moottorin molemmat alakiinnikeet auki. Vaihdelaatikon niveltä en irrtottanut, mut voi olla hyvä tehdä.
Tuolla jotain kuvia öljypohjasta ja orengas-sarjasta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=87290
Tuolla jotain kuvia öljypohjasta ja orengas-sarjasta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=87290
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Öljynpaineen valo vilahti, Öljypumppu ym
Eiköhän näillä alkuun päästä, kait tuo homma nyt tonnarin pohjan hitsauksen ainakin voittaa. Hieman meinaa kyllä yritys kaatua, kun ei edes JT lähde edestä pois ilman väkivaltaa
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96