Terve taas!
Tässä taannoin oli (ja on) öljyvuoto SAAB 9000 2,3 turbossa. Putkea on nyht itse korjattu pariinkin otteeseen, mutta ei tunnu onnistuvan koska aina hajoaa uudelleen.
Tässäpä olen koettanut putkea katsella eri paikoista. Mutta yllättävästi pysyvät ainakin piilossa, vai eikö turbot autoissa olekkaan sitten niin tavallinen asia vieläkään. Tuntuu että esim. huoltoja jotka tälläisiä tekevät vaikka mallin mukaan ei oikein ole olemassa ainakaan netissä.
Tässä nyt on aateltu tehdä sitä putkea sitten itse kupariputkesta. Kuparihan on joustavaa ja kestää myös kuumentamista.
Kuinka ajattelisitte kuparisen turbon öljyputken kestävän?
Onko tässä asiassa sähkökemiallisesta korroosiosta haittaa?
Mistä muista materiaaleista näitä putkia voisi tehdä?
Kellään mitään ehdotusta millanen putki kannattaa tehdä? Siis jotenkin vanhasta poikkeava?
Öljynpainemittarinkin asennusta on mietitty, mutta kannattaiskohan tähän putkeen tehdä mitään paikkaa sille?
Turbon öljyputket
Turbon öljyputket
SAAB
-
- "Hölösuu"
Re: Turbon öljyputket
tossa ois siihen öljynpaineanturille ja vaikka öljynlämmöille sopiva palikka:
http://speedparts.se/images/prod/instru ... _small.jpg
ja miksei se kuparista kävisi.. jos vaan joku juottaa sulle ne laipat sinne päihin. tai sitten jonkunsortin teräspunosletku joka tarkoitettu hydrauliikka vehkeisiin?
http://speedparts.se/images/prod/instru ... _small.jpg
ja miksei se kuparista kävisi.. jos vaan joku juottaa sulle ne laipat sinne päihin. tai sitten jonkunsortin teräspunosletku joka tarkoitettu hydrauliikka vehkeisiin?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Hölösuu"
Re: Turbon öljyputket
Minä etsisin ehjän putken, tai sitten tuota teräspunosletkua. Joskin paluupuolella se ei oikein toimi.
ÖP mittarin anturin saa kyllä siihen samaan lähtöön kuin originaali y/t haaralla. Voi olla että joutuu käyttämään sovittimia välissä kun yleismallin mittareissa on pienempi kierre kuin orggiksessa.
Ja ne ahtimen öljyputkien vaihdot on vähän kurjia. Etenkin tulo, jotta jos liikkeeseen marssii, voivatten keksiä kurjan hinnan/ei tee. Tosin jos tulon tekee teräspunoksesta, helpottaa se huomattavasti.
Tomppa.
ÖP mittarin anturin saa kyllä siihen samaan lähtöön kuin originaali y/t haaralla. Voi olla että joutuu käyttämään sovittimia välissä kun yleismallin mittareissa on pienempi kierre kuin orggiksessa.
Ja ne ahtimen öljyputkien vaihdot on vähän kurjia. Etenkin tulo, jotta jos liikkeeseen marssii, voivatten keksiä kurjan hinnan/ei tee. Tosin jos tulon tekee teräspunoksesta, helpottaa se huomattavasti.
Tomppa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S