Turbon öljyputket

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Turbon öljyputket

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Terve taas!

Tässä taannoin oli (ja on) öljyvuoto SAAB 9000 2,3 turbossa. Putkea on nyht itse korjattu pariinkin otteeseen, mutta ei tunnu onnistuvan koska aina hajoaa uudelleen.

Tässäpä olen koettanut putkea katsella eri paikoista. Mutta yllättävästi pysyvät ainakin piilossa, vai eikö turbot autoissa olekkaan sitten niin tavallinen asia vieläkään. Tuntuu että esim. huoltoja jotka tälläisiä tekevät vaikka mallin mukaan ei oikein ole olemassa ainakaan netissä.

Tässä nyt on aateltu tehdä sitä putkea sitten itse kupariputkesta. Kuparihan on joustavaa ja kestää myös kuumentamista.

Kuinka ajattelisitte kuparisen turbon öljyputken kestävän?

Onko tässä asiassa sähkökemiallisesta korroosiosta haittaa?

Mistä muista materiaaleista näitä putkia voisi tehdä?

Kellään mitään ehdotusta millanen putki kannattaa tehdä? Siis jotenkin vanhasta poikkeava?

Öljynpainemittarinkin asennusta on mietitty, mutta kannattaiskohan tähän putkeen tehdä mitään paikkaa sille?
SAAB
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Turbon öljyputket

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

tossa ois siihen öljynpaineanturille ja vaikka öljynlämmöille sopiva palikka:
http://speedparts.se/images/prod/instru ... _small.jpg

ja miksei se kuparista kävisi.. jos vaan joku juottaa sulle ne laipat sinne päihin. tai sitten jonkunsortin teräspunosletku joka tarkoitettu hydrauliikka vehkeisiin?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Re: Turbon öljyputket

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Minä etsisin ehjän putken, tai sitten tuota teräspunosletkua. Joskin paluupuolella se ei oikein toimi.

ÖP mittarin anturin saa kyllä siihen samaan lähtöön kuin originaali y/t haaralla. Voi olla että joutuu käyttämään sovittimia välissä kun yleismallin mittareissa on pienempi kierre kuin orggiksessa.

Ja ne ahtimen öljyputkien vaihdot on vähän kurjia. Etenkin tulo, jotta jos liikkeeseen marssii, voivatten keksiä kurjan hinnan/ei tee. Tosin jos tulon tekee teräspunoksesta, helpottaa se huomattavasti.
Tomppa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Vastaa Viestiin