9000 2.3T naputtaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

karg kirjoitti:No niin, sainpas Saabin vihdoin pajalta ulos.. rahalla siitä selvittiin (=iso summa :cry:). Hyvä setti tuli uusia osia yms.:

- tasapainoakselin ketjun ohjain
- em. ketjun kiristin
- tasapainoakselin ketju
- tasapainoakselien rattaat
- jakoketju
- jakoketjun kiristin (vaihdettu jo aiemmin Länsi-Autossa) :D

Tätä myöten ylläolevat osat vaihdettiin munkin autoon.

- stefa, ja lukuisia O-renkaita
- venttiilikopan, kannen sekä imu- ja pakosarjan tiivisteet
- laahain (jonnekin)
- käyttöhihna
- käyttöhihnan iskunvaimennin
- käyttöhihnan rullia
- kannen ja kiertokangen koneistus
- kiertokangen laakerit
- öljykello

Öljyt+suodatin tietty vaihdettiin ja sanoivat vielä että pari venttiilikuppia pitää hiukan ääntä, mutta ei pitäis haitata mitään.

Vanhat osat tuli muovipussissa kaupan päälle. Tarviiko kukaan vähän käytettyjä em. osia? Lähtis halvalla :wink: :lol:
Jollekin "tee se itse miehelle" jolla on oma korjaamo.

Mitenkäs nyt, kannattaako esim. öljyt vaihtaa lähiaikoina kun on noita uusia kamoja koneessa? :?
Ei kait, mullekin ne sano et norm. öljynvaihto sit 10.000 km kohdalla.

Tähän vielä sen verran lisää, että autosta tuli niin hiljainen etten meinannut uskoa samaksi...
:lol:
Tota taustaa vasten kun ajattelet mennyttä remonttia ja sitä edeltäviä veikkaustoimenpiteitä vioista niin olisikko uskonut, että Suomesta löytyy sellaista gurua joka olis äänen perusteella sanonut tai paikallistanut noi kaikki viat ??? Ei taida löytyä.
Mullakin oli se suurin kynnys mennä korjaamolle tietoisuus siitä, että nyt maksaa, mut on jo helpottanut.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Päälimmäisenä muistuu ainakin paikallisen Länsi-Auton Saab-asentajien (2 kpl) kommentit (Guruja?):

1: "Tuo kyllä vaikuttaa niin hankalalta hommalta, etten lähtisi mielelläni edes tekemään sitä."

2: "Joo, kone irti vaan ja palasiksi pöydälle. Minimissään 3000 euroa menee, puhutaan 3000-4000 euron laskusta. 4000 menee vähintään jos sieltä on esim. tasapainoakseliston laakerit menny. Tosin täällä meillä ei saada tehtyä sitä hommaa niin helposti kun Olarissa... niillä on siellä semmoinen kone.."

Kyllähän tosta jo arvasin että ei ole halpa remontti tiedossa vaikka se tehtäis missä. Vaikka kaikki rahat menikin, niin nyt ei harmita yhtään enää kun:

A) en vienyt autoa Länsi-Auton pilattavaksi
B) Saab on kuin uusi

8)
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

ek6149 kirjoitti:
9000cst kirjoitti:
karg kirjoitti:Sovin jo Hepo-Auton kanssa, että pistävät auton kuntoon ensi viikolla. En kyllä uskaltais Hämeenlinnasta Jyväskylään asti tolla autolla enää lähteä. Jakopään äänet kun hävis, niin kolina kuuluu entistä paremmin sisälle, eikä se siitä varmaan edes vähene ennen ensi viikkoa.. :cry:
Olisit todennäköisesti tehnyt selvää säästöä jos olisit vienyt Pro Carserviceen. Mitä kaikkea aikovat tehdä jos 3000€ menee hepo-autolta ? Procar tekee noin 1000€ pintaan venttiilikopan kunnostuksen kannen oikasun, poistaa tai korjaa tasapainoakselit ja paljon muuta kivaa. Harkitseppa vielä että jos vaikka toimittasit auton jkl:ään...
:o
- venttiilikopan kunnostus
- kannen oikaisu
- korjaa tasapainoakselit (millä ??)
- paljon muuta (varaosatko ?)
Yht. 946 euroa
onx toi tonnin pintaan oleva summa ??
Kantsii tehdä, vaikkei tarttiskaan, on se niin halpaa hupaa.
Itse asiassa tarkoitan tuolla tasapainoakselit kuntoon jutulla että sen toiminta lakkautetaan, mutta saa sen myös kunnostettua johon joutuu sitten uutta osaa tilaamaan, ProCarissa ei homma jää puolitiehen, eli he tekevät kaikki asiat jotka on vähänkin järkeviä tehdä jos kone aukaistaan puoleksi auki. Soittakaa ja kysykää sieltä.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

karg kirjoitti:Noi osat mitä luettelin, maksoi jo pelkästään yli tonnin kun ovat alkuperäisosia. Ihmetyttää vaan että tekisköhän ProCarService sitten ilmatteeks ton vaihtotyön jos tonnin pintaan oisvat korjannu kaiken saman... Ei tehny Hepo-Auto ainakaan pyhällä hengellä töitä, mutta täytyy kyllä sanoa että hyvä tuli, joten voin suositella sitä putiikkia Saab-korjaamona.
Voin vain sen sanoa, että halvemmalla olisit päässyt kuin hepoautossa ja osien laadusta ei tarvitse tinkiä. Kaikki osa mitä Pro Carservice asentaa on saabin orkkista, ellei asiakas halua sitten omatahtoisesti muuta.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

9000cst kirjoitti:Voin vain sen sanoa, että halvemmalla olisit päässyt kuin hepoautossa ja osien laadusta ei tarvitse tinkiä. Kaikki osa mitä Pro Carservice asentaa on saabin orkkista, ellei asiakas halua sitten omatahtoisesti muuta.
Voi olla että lasku olisi ollut PCS:ssä pienempi tai sitten ei. Jos asuisin Jyväskylän lähistöllä, niin ehkä olisinkin vienyt auton kokeeksi PCS:ään, mutta kun täältä on sinne kuitenkin 190 kilsaa matkaa, niin paljon enemmän olis ollu vaivaa roudata rikkinäistä autoa sinne asti kun tohon lähistölle. Autolla kun ei uskaltanut pahojen äänien takia enää ajella kun silleen, että kierrokset pysyi alle 2000:ssa, niin olis voinut hermo mennä Jyväskylän reissulla kerran jos toisenkin.

Lisäksi kun Hepo-Auto teki kelvollista jälkeä, niin ei jaksa spekuloida enempää eri korjaamoiden paremmuudesta. Halpa hinta ei ole kaikki kaikessa. 8)
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

9000cst kirjoitti:
karg kirjoitti:Noi osat mitä luettelin, maksoi jo pelkästään yli tonnin kun ovat alkuperäisosia. Ihmetyttää vaan että tekisköhän ProCarService sitten ilmatteeks ton vaihtotyön jos tonnin pintaan oisvat korjannu kaiken saman... Ei tehny Hepo-Auto ainakaan pyhällä hengellä töitä, mutta täytyy kyllä sanoa että hyvä tuli, joten voin suositella sitä putiikkia Saab-korjaamona.
Voin vain sen sanoa, että halvemmalla olisit päässyt kuin hepoautossa ja osien laadusta ei tarvitse tinkiä. Kaikki osa mitä Pro Carservice asentaa on saabin orkkista, ellei asiakas halua sitten omatahtoisesti muuta.
:lol:
Tietysti kaikki korjaamot käyttävät originelli osia, sehän on selvää. Mitä järkeä muuten olis antaa takuuta korjaustyölle ??? Eri asia on, ellei ProCar anna takuita korjauksistaan, sit se on sama mitä osia käyttää, eiks niin.
Vastaa Viestiin