karg kirjoitti:No niin, sainpas Saabin vihdoin pajalta ulos.. rahalla siitä selvittiin (=iso summa). Hyvä setti tuli uusia osia yms.:
- tasapainoakselin ketjun ohjain
- em. ketjun kiristin
- tasapainoakselin ketju
- tasapainoakselien rattaat
- jakoketju
- jakoketjun kiristin (vaihdettu jo aiemmin Länsi-Autossa)![]()
Tätä myöten ylläolevat osat vaihdettiin munkin autoon.
- stefa, ja lukuisia O-renkaita
- venttiilikopan, kannen sekä imu- ja pakosarjan tiivisteet
- laahain (jonnekin)
- käyttöhihna
- käyttöhihnan iskunvaimennin
- käyttöhihnan rullia
- kannen ja kiertokangen koneistus
- kiertokangen laakerit
- öljykello
Öljyt+suodatin tietty vaihdettiin ja sanoivat vielä että pari venttiilikuppia pitää hiukan ääntä, mutta ei pitäis haitata mitään.
Vanhat osat tuli muovipussissa kaupan päälle. Tarviiko kukaan vähän käytettyjä em. osia? Lähtis halvalla![]()
![]()
Jollekin "tee se itse miehelle" jolla on oma korjaamo.
Mitenkäs nyt, kannattaako esim. öljyt vaihtaa lähiaikoina kun on noita uusia kamoja koneessa?![]()
Ei kait, mullekin ne sano et norm. öljynvaihto sit 10.000 km kohdalla.
Tähän vielä sen verran lisää, että autosta tuli niin hiljainen etten meinannut uskoa samaksi...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tota taustaa vasten kun ajattelet mennyttä remonttia ja sitä edeltäviä veikkaustoimenpiteitä vioista niin olisikko uskonut, että Suomesta löytyy sellaista gurua joka olis äänen perusteella sanonut tai paikallistanut noi kaikki viat ??? Ei taida löytyä.
Mullakin oli se suurin kynnys mennä korjaamolle tietoisuus siitä, että nyt maksaa, mut on jo helpottanut.