Saab 9000 CDE 2.3 Turbo Autom. (200 hv) Mitä mieltä???
Saab 9000 CDE 2.3 Turbo Autom. (200 hv) Mitä mieltä???
Moi!
Tollanen olis kiikarissa, vm 1995. Mitä mieltä asiantunteva raati on? Kannattaako sekaantua? Tuo 2,3 litranen moottori mietityttää kun siitä ja sen kestävyydestä on ollut niin paljon juttua. Oliskos muuta? 200hv kyllä kummasti kiehtois!!!
Uskaltaisko tuota harkita?
Auton speksit:
Automaatti, Täyd.huoltokirja, Autom.ilmastointi, Vak.nop.säädin, ABS-jarrut, Airbag, Keskuslukitus, 4xsähkölasit, Soitin, 2xrenkaat(toiset aluvantein) ym.
Mittari lukema: 147000 km
Onko muuten keskuslukitus kaukosäätöinen tuossa ja kuuluuko yhteyteen hälytys?
T: Amatööri tonnari alalla!!
Tollanen olis kiikarissa, vm 1995. Mitä mieltä asiantunteva raati on? Kannattaako sekaantua? Tuo 2,3 litranen moottori mietityttää kun siitä ja sen kestävyydestä on ollut niin paljon juttua. Oliskos muuta? 200hv kyllä kummasti kiehtois!!!
Uskaltaisko tuota harkita?
Auton speksit:
Automaatti, Täyd.huoltokirja, Autom.ilmastointi, Vak.nop.säädin, ABS-jarrut, Airbag, Keskuslukitus, 4xsähkölasit, Soitin, 2xrenkaat(toiset aluvantein) ym.
Mittari lukema: 147000 km
Onko muuten keskuslukitus kaukosäätöinen tuossa ja kuuluuko yhteyteen hälytys?
T: Amatööri tonnari alalla!!
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Re: Saab 9000 CDE 2.3 Turbo Autom. (200 hv) Mitä mieltä???
Kilometrit pienet ja varusteet hyvät... jos hintakin on mielestäsi hyvä niin mitä tuota turhaan pähkäilemään.Barney74 kirjoitti:Moi!
Tollanen olis kiikarissa, vm 1995. Mitä mieltä asiantunteva raati on? Kannattaako sekaantua? Tuo 2,3 litranen moottori mietityttää kun siitä ja sen kestävyydestä on ollut niin paljon juttua. Oliskos muuta? 200hv kyllä kummasti kiehtois!!!
Uskaltaisko tuota harkita?
Auton speksit:
Automaatti, Täyd.huoltokirja, Autom.ilmastointi, Vak.nop.säädin, ABS-jarrut, Airbag, Keskuslukitus, 4xsähkölasit, Soitin, 2xrenkaat(toiset aluvantein) ym.
Mittari lukema: 147000 km
Onko muuten keskuslukitus kaukosäätöinen tuossa ja kuuluuko yhteyteen hälytys?
T: Amatööri tonnari alalla!!
Turha sitä 2.3:sta on pelätä. Täältä ja muualta voi lukea kaikenmaailman kauhutarinoita, mutta ei se todellisuudessa sen huonompi moottori ole kuin 2-litrainenkaan. Itseasiassa jos tuota ikäluokkaa etsit niin kaksilitraisessa on kaikki samat murheet kuin 2.3:ssakin. Hieman vanhemmissa 2-litraisissa on b202 kone, jossa ei ole tasapainoakseleita murehdittavana.
Viattomia autoja ei ole olemassakaan. Jos etsit tuon luokan autoa allesi niin millä tahansa merkillä ja millä tahansa moottorivaihtoehdolla saat huolehdittavaksesi kopallisen murheita, joita ei vastaavan hintaisessa nissanissa tai toyotassa ole.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No jos ainut epäilys on 2.3T koneen kestävyys ja täydellinen huoltokirja löytyy, niin alahan marssia liikkeeseen (vaiko Saksaan?? ) rahatukku kourassa. Kone ja turbo kestää "mitä vaan", kunhan niitä käyttää ja huoltaa oikein. Heikko lenkki on tasapainoakseliston hammaspyörät. Joissain kestää koko auton iän, mutta useissa on vaihtokunnossa 150-250 tkm kohdilla. Kun nyppää koko tasapainoakseliston pois käytöstä (eli ketju pois), ei tarvitse tästäkään huolehtia
Tomaatti ei toki ole niin "antoisa" viriviri kohde kuin manuaali.
Tomaatti ei toki ole niin "antoisa" viriviri kohde kuin manuaali.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Huoltokirja ei kerro kaikkee... tai siis kertoo jotain mutta ei sillä oikeesti ole juurikaan merkitystä.
nimim. 131tkm ajetun, 1 omistajan, aukottoman huoltokirj. jne...
Koneesta kanki ulkona, 8tkm edellisestä huoltomerkinnästä jotta silleen.
Siis kyseessä tuonti kulkine.
V-M
nimim. 131tkm ajetun, 1 omistajan, aukottoman huoltokirj. jne...
Koneesta kanki ulkona, 8tkm edellisestä huoltomerkinnästä jotta silleen.
Siis kyseessä tuonti kulkine.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Joo, kiitos vaan vastaajille! Pitää käydä pankissa vähän juttamassa josko sais rahaa...ja toivoa, että kukaan ei kerkeä ennen mua!
Kyllä tuo on suomiauto, rekkarikilpi on sen 9 v. kiertäny!
Onkos noissa muuten sitä hälyä/kauko-ohjattavaa keskuslukkoo vai onko se ollu jokin varuste paketti aikoinaan? Käsittääkseni CDE varustelu on kuitenkin aika laaja?
Kyllä tuo on suomiauto, rekkarikilpi on sen 9 v. kiertäny!
Onkos noissa muuten sitä hälyä/kauko-ohjattavaa keskuslukkoo vai onko se ollu jokin varuste paketti aikoinaan? Käsittääkseni CDE varustelu on kuitenkin aika laaja?
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Saab Anti-theft tulee vakiona ja siinä on siis kauko-ohjattu keskuslukitus ja ajonesto (pieni tarkennus: se on ainakin vakiona -96 alkaen, mutta ehkä myös -95.. ).Barney74 kirjoitti:Onkos noissa muuten sitä hälyä/kauko-ohjattavaa keskuslukkoo vai onko se ollu jokin varuste paketti aikoinaan? Käsittääkseni CDE varustelu on kuitenkin aika laaja?
Itelläni on 273tkm ajettu CSE 2.3TA (200hv) ja siihen tehtiin äskettäin mittava koneremppa (etsi sanalla "naputtaa"). Muuten auto on todella mukava kulkine, joten suosittelen! Automaattilaatikko toimii noilla kilometreillä ainakin täydellisesti.
Tossahan on kilsoja puolet tosta, mutta eihän sitä koskaan tiedä
Eipä tainnut häly ja kaukosäätö olla vakiona, nimittäin minulla ei -97 CDE:ssä ole kumpaistakaan.karg kirjoitti:Saab Anti-theft tulee vakiona ja siinä on siis kauko-ohjattu keskuslukitus ja ajonesto (pieni tarkennus: se on ainakin vakiona -96 alkaen, mutta ehkä myös -95.. ).
Itelläni on 273tkm ajettu CSE 2.3TA (200hv) ja siihen tehtiin äskettäin mittava koneremppa (etsi sanalla "naputtaa"). Muuten auto on todella mukava kulkine, joten suosittelen! Automaattilaatikko toimii noilla kilometreillä ainakin täydellisesti.
Tossahan on kilsoja puolet tosta, mutta eihän sitä koskaan tiedä
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Nonniin!!! Käytiin ottaas tyypit. Auto oli loistavassa kunnossa ja huoltokirja oli todellakin täydellinen. Ainut ja ostopäätökseen ratkaiseva vika oli ruostetta tuulilasin nurkkapaikoissa pellissä. Tuo oli kyllä ensimmäinen, jonka minä oli nähnyt tuosta kohtaa ruostuvan. Nytpä siis jäikin takaraivoon takomaan ajatus, että onko tuo tonnarin "tyyppivika?" ja tuo oli siis alakulmassa sekä pelkääjän että kuljettajan puolella. Taitaa olla aikas vtumainen paikka edes korjata. Ja kuitenkaan myyjä ei ollut halukas kovin paljoa autosta tiputtamaan hintaa vaikka vaihdossa tarjosin sisäänajettua 900:ni. (371 tkm lasissa and still going strong!!) Kertokaa, oi te viisaat toverit 9000 kuumeessa olevalle Saabistille!
(olis tuosta ollut fotokin mutta menee hankalaksi tuo kuvan lisääminen...btw. vinkkejä siihen?)
(olis tuosta ollut fotokin mutta menee hankalaksi tuo kuvan lisääminen...btw. vinkkejä siihen?)
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Onks noin -96 ja -97 CDE:t jotain ei-Suomi-autoja? Meikällä oli aiemmin -96 CS 2.0i ja siinä oli papereiden mukaan vakiona mainitsemani häly+ajonesto (vain turbo puuttui ) ja sama on tullu vakiona myös nykyiseen -97 CSE:henkin. Tämän perusteella vaan veikkailin...Milli kirjoitti:Ja mullei oo -96 CDEssä ajonestoa. Mut häly ja kake löytyy.