-93 9000 CS
-93 9000 CS
Mulla on 9000 CS VM-93 matalapaineturbolla, ja automaatti-ilmastoinnilla. Ajotietokoneen näyttö on mittaristossa keskellä. Näyttö on pimeä, onko hankala vaihtaa näyttö, vai voiko sen korjata. Myöskään cruise ei toimi, onko jokin tyyppivika vai mikähän lienee vaivaa ?!
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: -93 9000 CS
Näytön sammutus/sytytysohjeet ? Ajotietokoneen näytön pitää näyttää jotain auton ollessa käynnissä/virrat päällä. "Info"-näppäimellä selataan eri toimintoja. Ei siihen mitään eri kytkintä ole ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: -93 9000 CS
Katoppas se ohjekirja tai käytä "etsi". Näyttö on luultavasti pimennetty tai sitten polttimot menny... Cruisessa poljinkytkin luultavasti kantaa...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: -93 9000 CS
Polttimot palaneet tai näyttö sammutettu siinäpä ne vika vaihtoehdot ajotietokoneelle. Todennäköisesti polttimot.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: -93 9000 CS
Ok, polttimot sitten kai. Millainen homma vaihtaa ? Ja mistä se poljinkytkin löytyyy ?
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: -93 9000 CS
Vaikka polttimot olisi palaneet, niin kyllä sinä näytössä silti näkyy tekstit, heikosti vain. Osoita näyttöä vaikka kirkkalla taskulampulla, niin näet onko näytöllä tekstiä.
Re: -93 9000 CS
Kojelaudan kannen joutuu pois ottamaan ja sitäkin kautta pääsee polttimoihin käsiksi mutta on hivenen hankalampi homma,mittariston ruuvit kun ottaa pois niin pääsee paremmin käsiksi polttimoihin. Itse olen yleensä ottanut mittariston kokonaan pois ja vaihdellut polttimot mittaristo käsissäjupasaab kirjoitti:Ok, polttimot sitten kai. Millainen homma vaihtaa ? Ja mistä se poljinkytkin löytyyy ?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: -93 9000 CS
Kannattaa lukea vanhoja viestejä. Usein kysytyt Tonnarikysymykset http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=30470 tarjoaa linkkejä yleisimpiin kysymyksiin ja jos sieltä ei löydy, niin
Etsillä löytyy
Polttimonvaihtoon ohjetta ja linkkejä ohjeisiin löytyy tuolta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 18#p427918
![Kuva](http://foorumi.saabclub.fi/styles/subsilver2/theme/images/icon_mini_search.gif)
Polttimonvaihtoon ohjetta ja linkkejä ohjeisiin löytyy tuolta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 18#p427918
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: -93 9000 CS
Taskulampulla kun näyttää näyttöä, niin siellä niitä lukemia näkyy, eli ajotietokone toimii. Täytyy kaivella esiin polttimot, kun saa lämpöisen paikan.
Enenmmän häiritsee ilmastointi, joka puhaltaa lämmintä ainoastaan HI-asennossa. Joku sanoi täällä että läpässä ei olisi vikaa, jos kerran kuumaa tulee. Onko tämä totta, vai pitääkö ottaa hankalokero irti ja vilkaista. Jos akseli on poikki, pitääkö konehuoneen puolelta irroittaa muovi, päästäkseen paremmin tekemään.
Kyllähän tuo on jo aika lulla ajella. Ajokilometrit 350tkm on tehnyt tehtävänsä alustaan, ja voimansiirtoon. Väljää tuntuu siellä täällä. Moottori tuntuu yllättävän hyvältä. 2.0L matalapaineturbo vääntää mukavasti, ja kulkeekin ihan hyvin. Öljyä kylläkin kuluu normaalia enemmän, ja venttiilit nakuttaa kylmänä jonkin aikaa. Onkohan mitään kunnon kamaa enää myynnissä, hydraulisten nostajien putsaukseen. Käytin ennen Wyms:n Hydraulic Valve Conditioner putsausnestettä, joka oli ainoa toimiva tavara. Jätettiin öljyn sekaan, ja hiljensi venttiilikoneiston. Fortella löytyy kaikenlaisia kemikaaleja, mutta ei sellaista joka jätetään öljyn sekaan.
Enenmmän häiritsee ilmastointi, joka puhaltaa lämmintä ainoastaan HI-asennossa. Joku sanoi täällä että läpässä ei olisi vikaa, jos kerran kuumaa tulee. Onko tämä totta, vai pitääkö ottaa hankalokero irti ja vilkaista. Jos akseli on poikki, pitääkö konehuoneen puolelta irroittaa muovi, päästäkseen paremmin tekemään.
Kyllähän tuo on jo aika lulla ajella. Ajokilometrit 350tkm on tehnyt tehtävänsä alustaan, ja voimansiirtoon. Väljää tuntuu siellä täällä. Moottori tuntuu yllättävän hyvältä. 2.0L matalapaineturbo vääntää mukavasti, ja kulkeekin ihan hyvin. Öljyä kylläkin kuluu normaalia enemmän, ja venttiilit nakuttaa kylmänä jonkin aikaa. Onkohan mitään kunnon kamaa enää myynnissä, hydraulisten nostajien putsaukseen. Käytin ennen Wyms:n Hydraulic Valve Conditioner putsausnestettä, joka oli ainoa toimiva tavara. Jätettiin öljyn sekaan, ja hiljensi venttiilikoneiston. Fortella löytyy kaikenlaisia kemikaaleja, mutta ei sellaista joka jätetään öljyn sekaan.
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: -93 9000 CS
Tuskin on läpässä tai läpän vivussa vikaa, jos HI-asennossa tulee kuumaa ja muilla lämötilavalinnoilla kylmää. Jos läppä tai läpän vipu olisi poikki, lämpötila ei muuttuisi mitenkään ACC:n näppäimiä painelemalla.jupasaab kirjoitti:Joku sanoi täällä että läpässä ei olisi vikaa, jos kerran kuumaa tulee.
Hanskalokeron irrottamalla pääsee näkemään ACC:n askelmoottorit joilla lämpöä ja ilmansuuntausta säädetään. Akvaarion kansimuovin irrottamalla näkee lämmönsäätöläpän vivun.
Forten pesuaine: http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisaltoFortella löytyy kaikenlaisia kemikaaleja, mutta ei sellaista joka jätetään öljyn sekaan.
Forten öljyn sekaan jätettävä paininkuppienhiljennysaine:
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto
Forte ei liene mitenkään ylivertaista STP:n tai Liquimolyn moottorin sisäpuhdistustuotteisiin, joita saa halvemmalla.
Parhaaseen tulokseen pääsee irrottamalla paininkupit, liottamalla niitä polttoöljyssä tms, purkamalla ja herkistelemällä. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=46712
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: -93 9000 CS
Joo otan osaa tähänkin.
Niin joo mulla on kanssa se ajotietokone pimeenä, siis se mittariston keskimmäinen.
Näkyy kumminkin tietoa kun lampulla kattoo. Eli joskus pitäs vaihtaa ne pimenneet polttimot tms.
Ite suoritin moottori sisäpesun laittamalla öljyjen sekaan polttoöljyä.
Niin joo mulla on kanssa se ajotietokone pimeenä, siis se mittariston keskimmäinen.
Näkyy kumminkin tietoa kun lampulla kattoo. Eli joskus pitäs vaihtaa ne pimenneet polttimot tms.
Ite suoritin moottori sisäpesun laittamalla öljyjen sekaan polttoöljyä.
SAAB
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: -93 9000 CS
Info +R näppäimellä tuo ajotieturi sammuu siis valot siitä. Luulenpa tämä ei siis fakta ajotieturi toimii ns. sammutettunakin ja näyttää lampulla valottaen lukemia. Jos jollakin faktaa korjannee.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06