9000 2-vaihde rusahtaa päälle!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
levari
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Elo 28, 2004 08:31
Paikkakunta: VAASA

9000 2-vaihde rusahtaa päälle!

Viesti Kirjoittaja levari »

Ostin tuossa elämäni ensimmäisen saabin (9000 cc turbo -89) ja heti joutuu auto pukeille. Kytkin luistaa niin maan perusteelisesti, mutta se jo tilattu uusi. Mutta onko tämä 9000 tyyppivika että kakkonen rusahtaa. Nyt kun joudun kytkimen vaihtamaan, niin kannattaa varmaan tehdä jotain myös laatikolle, mutta mitä? Saako vanhalle laatikolle vielä jotain tehdyä, vai joutuuko kattelemaan purkulaatikon jostain? Ja mistä?
BMW 316i/M3
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Synkrojen vaihto.
http://www.thesaabsite.com/9000/9000transrepair.htm

Varaosalaatikko täältä osto/myynti kautta tai KePöstä. Purkaamoilla maksaa tonnarin hinnan.
9000 CD 2.3 -90
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

http://www.varaosahaku.fi yllätti. Hinnat ~150€ (kytkinkoppa halki) - 500€, ilmeisesti järkeistäneet vähän pyyntejä 8)
9000 CD 2.3 -90
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Ja lisätään vielä, että vaihda samalla työsylinteri. Harmittaa meinaan vaihtaa sitä kytkinrempan jälkeen erikseen 8O
http://www.motonet.fi on hintatietoisen valinta.
9000 CD 2.3 -90
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

riisipussi kirjoitti:Ja lisätään vielä, että vaihda samalla työsylinteri. Harmittaa meinaan vaihtaa sitä kytkinrempan jälkeen erikseen 8O
http://www.motonet.fi on hintatietoisen valinta.
Ja tarkasta kampiakselin stefa ja sen kopan tiiveys.
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Minkälainen on Motonetin työsylinteri laadultaan, eli kannattaakko laittaa vai pitäiskö hakea metron "nitrotiskiltä" orikinaali? kysyy epätietoinen ja jatkaa:
Mistä johtuu kytkimen ravistaminen, kun auto on seissyt työpäivän ajan parkkiksella. Ilmiö on voimakkaampi lämpimällä ilmalla, riittävän kostealla ei juurikaan esiinny. Ei kai Sachsin levyissä ole enää jäljellä ensimmäisten asbestivapaiden kitkapintojen ilmiötä, jolloin jarrut kitisi ja kytkin ravisti kuin :twisted: köyhää???
Pitäiskö vauhtipyörän pinta koneistaa uusisksi kun se näytti ainakin silmämääräisesti "pahlta", ja onko sillä vaikutusta ko. ilmiöön?
levari
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Elo 28, 2004 08:31
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja levari »

Saisin 2.0 16v vaparin laatikon 200€, mutta onko se sama laatikko kuin turbossa?
BMW 316i/M3
levari
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Elo 28, 2004 08:31
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja levari »

No joo, nyt on sitten laatikko avattu.
Olipa naapurimaassa keksineet laittaa messinkisen vaihteensiirtäjän, kakkosen siirtäjä oli poikki ja synkrot paskana. No onneksi oli vieressä toinen laatikko minkä heittää kiinni. Toivottavasti välitykset ei muuttuisi kovin paljoa kun tämä ei ole turbon laatikko, no sen näkee varmaan tänään kun saa auton pois tallista.
BMW 316i/M3
Vastaa Viestiin