9000 2-vaihde rusahtaa päälle!
9000 2-vaihde rusahtaa päälle!
Ostin tuossa elämäni ensimmäisen saabin (9000 cc turbo -89) ja heti joutuu auto pukeille. Kytkin luistaa niin maan perusteelisesti, mutta se jo tilattu uusi. Mutta onko tämä 9000 tyyppivika että kakkonen rusahtaa. Nyt kun joudun kytkimen vaihtamaan, niin kannattaa varmaan tehdä jotain myös laatikolle, mutta mitä? Saako vanhalle laatikolle vielä jotain tehdyä, vai joutuuko kattelemaan purkulaatikon jostain? Ja mistä?
BMW 316i/M3
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Synkrojen vaihto.
http://www.thesaabsite.com/9000/9000transrepair.htm
Varaosalaatikko täältä osto/myynti kautta tai KePöstä. Purkaamoilla maksaa tonnarin hinnan.
http://www.thesaabsite.com/9000/9000transrepair.htm
Varaosalaatikko täältä osto/myynti kautta tai KePöstä. Purkaamoilla maksaa tonnarin hinnan.
9000 CD 2.3 -90
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
http://www.varaosahaku.fi yllätti. Hinnat ~150€ (kytkinkoppa halki) - 500€, ilmeisesti järkeistäneet vähän pyyntejä 

9000 CD 2.3 -90
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Ja lisätään vielä, että vaihda samalla työsylinteri. Harmittaa meinaan vaihtaa sitä kytkinrempan jälkeen erikseen
http://www.motonet.fi on hintatietoisen valinta.

http://www.motonet.fi on hintatietoisen valinta.
9000 CD 2.3 -90
Ja tarkasta kampiakselin stefa ja sen kopan tiiveys.riisipussi kirjoitti:Ja lisätään vielä, että vaihda samalla työsylinteri. Harmittaa meinaan vaihtaa sitä kytkinrempan jälkeen erikseen![]()
http://www.motonet.fi on hintatietoisen valinta.
Minkälainen on Motonetin työsylinteri laadultaan, eli kannattaakko laittaa vai pitäiskö hakea metron "nitrotiskiltä" orikinaali? kysyy epätietoinen ja jatkaa:
Mistä johtuu kytkimen ravistaminen, kun auto on seissyt työpäivän ajan parkkiksella. Ilmiö on voimakkaampi lämpimällä ilmalla, riittävän kostealla ei juurikaan esiinny. Ei kai Sachsin levyissä ole enää jäljellä ensimmäisten asbestivapaiden kitkapintojen ilmiötä, jolloin jarrut kitisi ja kytkin ravisti kuin
köyhää???
Pitäiskö vauhtipyörän pinta koneistaa uusisksi kun se näytti ainakin silmämääräisesti "pahlta", ja onko sillä vaikutusta ko. ilmiöön?
Mistä johtuu kytkimen ravistaminen, kun auto on seissyt työpäivän ajan parkkiksella. Ilmiö on voimakkaampi lämpimällä ilmalla, riittävän kostealla ei juurikaan esiinny. Ei kai Sachsin levyissä ole enää jäljellä ensimmäisten asbestivapaiden kitkapintojen ilmiötä, jolloin jarrut kitisi ja kytkin ravisti kuin

Pitäiskö vauhtipyörän pinta koneistaa uusisksi kun se näytti ainakin silmämääräisesti "pahlta", ja onko sillä vaikutusta ko. ilmiöön?
No joo, nyt on sitten laatikko avattu.
Olipa naapurimaassa keksineet laittaa messinkisen vaihteensiirtäjän, kakkosen siirtäjä oli poikki ja synkrot paskana. No onneksi oli vieressä toinen laatikko minkä heittää kiinni. Toivottavasti välitykset ei muuttuisi kovin paljoa kun tämä ei ole turbon laatikko, no sen näkee varmaan tänään kun saa auton pois tallista.
Olipa naapurimaassa keksineet laittaa messinkisen vaihteensiirtäjän, kakkosen siirtäjä oli poikki ja synkrot paskana. No onneksi oli vieressä toinen laatikko minkä heittää kiinni. Toivottavasti välitykset ei muuttuisi kovin paljoa kun tämä ei ole turbon laatikko, no sen näkee varmaan tänään kun saa auton pois tallista.
BMW 316i/M3