Auto on CS-96. Vaimo käytti leimalla ja meni läpi, mutta tuli pari korjauskehoitusta eli
1. Pakoputki vuotaa jostain keskiliitoksesta eli linkistä aukeavassa kuvassa
http://koti.kainuu.com/tkrakas/saabinpakoputki.pdf
(sorry, että on kuvat väärinpäin) etupöntön jatkeen ja suoran kappaleen välistä tai sitten suoran kappaleen ja takapöntön välistä. Pultti oli kuulemma poikki ja korvake haljennut. Muutoin putki oli kuulemma ollut katsastussedän mielestä hyvässä kunnossa.
Kuvissa näyttäisi, että kiinnikkeet olisi prässätty ko.putkiin eivätkä olisi näin ollen irrallisia? Onko näin ja tuolloinhan hitsaaminen olisi ainoa vaihtoehto ellei halua vaihtaa molempia ko.vuotokohdan putkia?
2. Vetonivelen suojakumi (siis ulommaisen) oli halki. Miten iso homma / aikaa vievä tuo vaihto on?
Kun itsellä ei ole taitoa noita laitella, niin olisi kiva saada osviittaa millaiseen budjettiin joutuu varautumaan kun vie korjaamolle!
Tonnarin pakoputken kiinnitys ja vetoakselin kumin vaihto
Tonnarin pakoputken kiinnitys ja vetoakselin kumin vaihto
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Tonnarin pakoputken kiinnitys ja vetoakselin kumin vaihto
tkrakas kirjoitti:Auto on CS-96. Vaimo käytti leimalla ja meni läpi, mutta tuli pari korjauskehoitusta eli
1. Pakoputki vuotaa jostain keskiliitoksesta eli linkistä aukeavassa kuvassa
http://koti.kainuu.com/tkrakas/saabinpakoputki.pdf
(sorry, että on kuvat väärinpäin) etupöntön jatkeen ja suoran kappaleen välistä tai sitten suoran kappaleen ja takapöntön välistä. Pultti oli kuulemma poikki ja korvake haljennut. Muutoin putki oli kuulemma ollut katsastussedän mielestä hyvässä kunnossa.
Kuvissa näyttäisi, että kiinnikkeet olisi prässätty ko.putkiin eivätkä olisi näin ollen irrallisia? Onko näin ja tuolloinhan hitsaaminen olisi ainoa vaihtoehto ellei halua vaihtaa molempia ko.vuotokohdan putkia?
2. Vetonivelen suojakumi (siis ulommaisen) oli halki. Miten iso homma / aikaa vievä tuo vaihto on?
Kun itsellä ei ole taitoa noita laitella, niin olisi kiva saada osviittaa millaiseen budjettiin joutuu varautumaan kun vie korjaamolle!
1. Korvakkeet ovat kiinni putkessa joten jos ei pelkällä pultin kiristyksellä saaa vuotoa loppumaan niin täytyy vaihtaa ko. pätkä putkea uuteen. Pakoputket eivät hirveästi maksa jos ei vain satu katalysaattorin kohdalle.
2. Vetoakselin ulommaisen suojakumin vaihto tarkoittaa vetonivelen irroitusta ja korjaamolla tunnin työ. Itse suojakumi maksaa n. 10e.
Re: Tonnarin pakoputken kiinnitys ja vetoakselin kumin vaihto
Tästä ei taida pultin kiristyksellä selvitä, koska tiedon mukaan ko.pultti on poikki ja vastakappale, jossa pultin reikä, on lohjennut. Tiedä sitten kuinka hitsaaminen onnistuisi? Voipi tässä tapauksessa tulla aika hinnakkaaksi noiden putkien vaihtaminen, koska kuvan perusteella ilmeisesti jompikumpi pönttö (1 tai 11) olisi vaihdettava(?)LPT kirjoitti:
1. Korvakkeet ovat kiinni putkessa joten jos ei pelkällä pultin kiristyksellä saaa vuotoa loppumaan niin täytyy vaihtaa ko. pätkä putkea uuteen. Pakoputket eivät hirveästi maksa jos ei vain satu katalysaattorin kohdalle.
Kumpikohan muuten linkin kuvissa olevista pöntöistä on katalysaattori 1 vai 11?
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Tonnarin pakoputken kiinnitys ja vetoakselin kumin vaihto
1tkrakas kirjoitti: Kumpikohan muuten linkin kuvissa olevista pöntöistä on katalysaattori 1 vai 11?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Tonnarin pakoputken kiinnitys ja vetoakselin kumin vaihto
Pakoputken liitoksen korjaukseen löytyy Biltemasta kätevä tuote, jolla saa kiristettyä vanhan liitoksen yli. Tuotenumero on 98016 ja niitä tarvitaan kaksi kappaletta. Hinta on 10,99 €/kpl.
Re: Tonnarin pakoputken kiinnitys ja vetoakselin kumin vaihto
Tämä tieto oli enemmän kuin 10 jänistä! Valitettavasti on nyt tilaustavaraa Biltemassa ja toimitusaika n.kaksi viikkoa. Mutta paikallisesta Korpiautosta löytyi vastaavia hintaan n.8e / kpl päivän toimitusajalla. Ainoa mikä jäi askarruttamaan on tuon putken koko eli jouduin tilaamaan noita laippoja kahta kokoa (sisähalkaija 50 mm ja 62 mm).Risto kirjoitti:Pakoputken liitoksen korjaukseen löytyy Biltemasta kätevä tuote, jolla saa kiristettyä vanhan liitoksen yli. Tuotenumero on 98016 ja niitä tarvitaan kaksi kappaletta. Hinta on 10,99 €/kpl.
Mikäköhän tuon putken halkaisija on?
Paikallinen Delta-Auto ei halkaisijaa tiennyt, mutta osasi kertoa putken osille hintaa ja mm.etukappale, jossa on katalysaattori maksaa heillä yli 1300e! Ja seuraava suora lyhyt putkikin 110e!
Kyllä tuolla hinnalla jo hiukan putkea korjaileekin


900S 2.3 Talladega 1997
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Tonnarin pakoputken kiinnitys ja vetoakselin kumin vaihto
Noin 2.5" turbollisessa/turbottomassa taitaa olla 2".
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06