9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
Mikä olisi halpa konsti nostaa ahtoja matalapaineturbossa ? En tiedä onko APC:tä, auto on -93 2.0t CS.
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
Selvitä ensin onko autossa DI/APC vai Trionic, sen jälkeen tietää mihin suuntaan pitää lähteä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
Tälläiset voisi kokonaan jättää pois... Viestiketjun aloittaja ei edes halvinta mahdollista keinoa kysellyt.Mimmi kirjoitti:Ylivoimaisesti halvin keino on irrottaa hukkaportin letku.
Toimivuuteen ym. en ota kantaa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
No paljonkos tuo kommentti toi lisäarvoa kysyjälle?Coltti kirjoitti:Tälläiset voisi kokonaan jättää pois... Viestiketjun aloittaja ei edes halvinta mahdollista keinoa kysellyt.Mimmi kirjoitti:Ylivoimaisesti halvin keino on irrottaa hukkaportin letku.
Toimivuuteen ym. en ota kantaa.
Ei ole DI/APC jos on kerran 2.0t CS, eli Trionikki on. Halpa konsti on pistää foorumin markkinaosioon ostoilmoitus jostain stagesoftasta. Matalapaineiseen tarvitset vielä APC:n magneettiventtiilin letkuineen. Loppuun vielä vielä mainos foorumin maanmainiosta "Etsi" toiminnosta, jolla löytyy jokunen topikki aiheesta jos jaksaa hetken aiheesen perehtyä.
Pelkästään bleedillä tms. "turrrporuuveilla" ei pitkälle pötki, kun bensansyöttö katkeaa jossain 0.6 vai oliko se 0.8barin kohdalla ilman softamuutoksia...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
Tarkoitus olisikin "vähän" piristää konetta. Turbo kyllä toimii kuten pitää, mutta pieni piristys ei olisi pahitteeksi. Miten tuon APC:n mankkuventtiilin ja letkujen asennus, onnistuuko ilman lisähärveleiden ostoa/asennusta, vai voiko asentaa suoraan vanhan systeemiin.V.J.S kirjoitti:No paljonkos tuo kommentti toi lisäarvoa kysyjälle?Coltti kirjoitti:Tälläiset voisi kokonaan jättää pois... Viestiketjun aloittaja ei edes halvinta mahdollista keinoa kysellyt.Mimmi kirjoitti:Ylivoimaisesti halvin keino on irrottaa hukkaportin letku.
Toimivuuteen ym. en ota kantaa.
Ei ole DI/APC jos on kerran 2.0t CS, eli Trionikki on. Halpa konsti on pistää foorumin markkinaosioon ostoilmoitus jostain stagesoftasta. Matalapaineiseen tarvitset vielä APC:n magneettiventtiilin letkuineen. Loppuun vielä vielä mainos foorumin maanmainiosta "Etsi" toiminnosta, jolla löytyy jokunen topikki aiheesta jos jaksaa hetken aiheesen perehtyä.
Pelkästään bleedillä tms. "turrrporuuveilla" ei pitkälle pötki, kun bensansyöttö katkeaa jossain 0.6 vai oliko se 0.8barin kohdalla ilman softamuutoksia...
Kun olen asiasta täysin tietämätön, kertokaa mikä on stagesofta. Onko se joku boksi, lastu vai mikä. Onnistuuko asennus ilman ammattiapua ?
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
Jos auto nyt kerran on DI kasetilla niin onnittelut hyvästä moottorivalinnasta. Muutamalla satasella saat purkin, softan, T7 magneettiventtiilin, kiinnitysraudan ja tarvittavat letkut ja varmaan vielä asennuksen kaupan päälle (niin ja toki 200+hp 300+Nm). Jos et vielä ole saanut privaa niin kannattaa varmaan lisätä paikkakunta profiiliisi.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
Apropoo...olikos näissä ekoissa matalpainekötöstyksissä jotain semmosiakin variantteja olemassa, joissa ei ollut välijäähdytintäkään, vai muistanko ihan omiani?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
T7 magneettiventtiili noin 50-60 euroa, letkut ja sähköliittimet jotain pientä, boksin modaus itse tehtynä ~ilmainen. Sitten asianmukainen vaivanpalkka kaverille jolla on laitteet polttaa uusi softa boksiin.
Jos kytkin ei ole enää ihan priima, niin se saattaa ruveta luistamaan jo stage ykkösellä, BTDT.
Jos kytkin ei ole enää ihan priima, niin se saattaa ruveta luistamaan jo stage ykkösellä, BTDT.
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
Mimmi kirjoitti:T5.2:n kyseessäollessa et hirveästi saa stagetusvaihtoehtoja. Softan lisäksi tarvitset myös mankkuvenan letkuineen. (Tämä ei kylläkään enää vastaa kysymykseesi).
Coltille tiedoksi: luin kysymyksen, jossa haettiin nimenomaan HALPAA.
Vähän voi sitä järkeäkin käyttää. Mutta turha kai sitä sulta on odottaa, kun pitää näsäsviisastella joka toiseen topikkiin, että pääsee jotakin sanomaan.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
Pakko olla coltin kanssa samaa mieltä. Jos täällä halutaan kertoa keinoja joilla moottori hajoitetaan edes sanomatta sitä, niin kyllä pitää kaks kertaa miettiä haluaako enää muita hyviä vinkkejä!!!!Coltti kirjoitti:Tälläiset voisi kokonaan jättää pois... Viestiketjun aloittaja ei edes halvinta mahdollista keinoa kysellyt.Mimmi kirjoitti:Ylivoimaisesti halvin keino on irrottaa hukkaportin letku.
Toimivuuteen ym. en ota kantaa.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
Alkuperäisen kysyjän nyt kannattas ensin tarkistaa varmasti että onko kyseessä varmasti 93 vai 94 mallin auto. Käsittääkseni T5.2 on ollut tarjolla vain B234L ja B234R kylkeen vuonna 93. T5.2 stagetus ei oo yhtään sen kummempaa kun uudemman trionikinkaan.
Oletus on että kyseinen auto on 150hp -94 2.0t jossa on tosiaan se pieni kytkin ja sen lipsuminen on enemmän kuin todennäköistä kun sinne aletaan voimaa puhaltaan lisää. Onko autossa muuten välijäähdytin?
Oletus on että kyseinen auto on 150hp -94 2.0t jossa on tosiaan se pieni kytkin ja sen lipsuminen on enemmän kuin todennäköistä kun sinne aletaan voimaa puhaltaan lisää. Onko autossa muuten välijäähdytin?
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
Auto on -93 9000 2.0t CS ja välijäähdyttimellä.V.J.S kirjoitti:Apropoo...olikos näissä ekoissa matalpainekötöstyksissä jotain semmosiakin variantteja olemassa, joissa ei ollut välijäähdytintäkään, vai muistanko ihan omiani?
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
Jos se on _oikeesti_ vm 93, eikä -93 käyttöönotettu vm 94, niin ei ole trionicci.
2.0t ei ollut koskaan T5.2
eka 2.0t trionicilla on vuosimalli -94 ja trionic 5.5
2.0t ei ollut koskaan T5.2
eka 2.0t trionicilla on vuosimalli -94 ja trionic 5.5
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
Joo, ja 2.0t CS:ää ei ole ollut muuna kuin Trionikkina, siitä olen varma. AInakin melko varma. Siis luullaksenipeinu kirjoitti:Jos se on _oikeesti_ vm 93, eikä -93 käyttöönotettu vm 94, niin ei ole trionicci.
2.0t ei ollut koskaan T5.2
eka 2.0t trionicilla on vuosimalli -94 ja trionic 5.5
Ettei nyt vaan ole CC-korinen kyseessä? Silloin on DI/APC jneymsetc.
Katsoppa jupasaab alustanumerosta viimeinen kirjain ENNEN sarjanumeroa, tai syötä koko VIN-koodi tuonne: http://www.saab9000.com/information/vin.php
P on vm. 1993 ja R vm. 1994, VIN-koodi esimerkki: YS3CD65M2P1026614, boldattuna tuo vuosimallin kertova kirjain.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9000 CS 2.0T ahtojen nosto !
Ettei nyt vaan ole CC-korinen kyseessä?
Tiedä näitä, mutta perässä lukee CS, ja auto on käyttöönotettu 10/93. Ja eikös CC ole ihan eri korimallia...
Tiedä näitä, mutta perässä lukee CS, ja auto on käyttöönotettu 10/93. Ja eikös CC ole ihan eri korimallia...
Sitä oikeaa etsiessä...