Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Opelin omegan vaihteisto saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Ideana on muuttaa saabin 2,3T moottori pitkittäis asennukseen, takavetokäyttöön.
Onko kaikissa punakantisissa B234 moottoreissa sama kytkinkopan pulttijako, vai muuttuuko se 93-94?
Onko B234 moottoria tehty tavallisena ja "shortblock" versiona?
Ideana on muuttaa saabin 2,3T moottori pitkittäis asennukseen, takavetokäyttöön.
Onko kaikissa punakantisissa B234 moottoreissa sama kytkinkopan pulttijako, vai muuttuuko se 93-94?
Onko B234 moottoria tehty tavallisena ja "shortblock" versiona?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Liittynee samaan projektiin....
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... hilit=b234
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... hilit=b234
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Pulttijako muuttuu pitkä/lyhytlohko.Onko kaikissa punakantisissa B234 moottoreissa sama kytkinkopan pulttijako, vai muuttuuko se 93-94?
Onko B234 moottoria tehty tavallisena ja "shortblock" versiona?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Joo moniin kysymyksiin löytyikin jo vastaus tuosta edellämainitusta keskustelusta.
Vielä pitäisi tietää mitä osia tuosta pitkälohko koneesta voi käyttää lyhytlohkoiseen. Näistäkin jo osa kyllä selvinnyt. Tai mistä saisi parhaiten kokonaisen lyhytlohko koneen? Laitoin osto puolelle ilmoituksen.
Vielä pitäisi tietää mitä osia tuosta pitkälohko koneesta voi käyttää lyhytlohkoiseen. Näistäkin jo osa kyllä selvinnyt. Tai mistä saisi parhaiten kokonaisen lyhytlohko koneen? Laitoin osto puolelle ilmoituksen.
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Aika vähän on suoraan sopivia osia. Kiertokanget ovat samat kuin 2.3t lyhytlohkossa. Männät tosiaan käyvät, mutta todennäköisesti joutuu ottamaan helmasta pois, koska ottaa kiinni triggeri levyyn. Lisäksi puristuspaineet laskevat, koska männän kuoppa on syvempi.ohc205 kirjoitti:Joo moniin kysymyksiin löytyikin jo vastaus tuosta edellämainitusta keskustelusta.
Vielä pitäisi tietää mitä osia tuosta pitkälohko koneesta voi käyttää lyhytlohkoiseen. Näistäkin jo osa kyllä selvinnyt. Tai mistä saisi parhaiten kokonaisen lyhytlohko koneen? Laitoin osto puolelle ilmoituksen.
Pitäisikin sovitella lohkoa, koska omasta tallista löytyy lyhytlohkon laatikko ja veljen tallista B2 omegan vaihdelaatikko.
2.0t koneen lohko on sama, kuin 2.3t, joten myös ne käyvät kyseiseen tarkoitukseen (B204, NG900, OG9-3 Trionic 5 ohjauksella) , tosin kampiakselin joutuu hommaamaan 2.3t varten. Myös 9-5 ja OG9-3 lohkot sopivat todennäköisesti kyseiseen tarkoitukseen, tämä tosin pitää vielä vertailla tarkemmin tallissa olevista lohkoista.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Se olisi hienoa jos jaksat vertailla niiden sopivuutta. Onko tuo B-omegan laatikko 2,0 bensa koneesta?
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Kokonaisen koneen saa varmaankin helpoten hakemalla Ruotsista kokonaisen auton. Vaikkapa http://www.blocket.se/stockholm/SAAB_90 ... ?ca=11&w=1 tai http://www.blocket.se/stockholm/Saab_90 ... ?ca=11&w=1
http://www.blocket.se/stockholm/bilar?c ... 4&sp=1&w=1
http://www.blocket.se/stockholm/bilar?c ... 4&sp=1&w=1
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Eipä ole ruotsissa pahan hintaisia. Eikös 2000kr ole 200e?
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
NG900 2,3 on sitten vapari jos sitä katoit 200e:llä. Mutta halvalla siinä olisi 2,3 lohko ja kampiakseli jotka on samat kuin turbosskin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
2.2TIDohc205 kirjoitti:Se olisi hienoa jos jaksat vertailla niiden sopivuutta. Onko tuo B-omegan laatikko 2,0 bensa koneesta?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Onko tuo 2,2tid diesel?
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
juu.ohc205 kirjoitti:Onko tuo 2,2tid diesel?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 08:15
- Paikkakunta: Halsua/Seinäjoki
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Kaikista bensa b omegoista menee laatikko uudempaan b234 lohkoon. 2.0-16v taitaa olla r25, mv6 on r28 ja varmaan 2.5 v6 on myös r28. 2.0-8v a omegassa on samalla kytkinkopalla laatikko kuin bensa b omegoissa ja se on tietääkseni r25. Nuo omegan laatikot ainakin on halpoja, mutta eipä ne kyllä mitään kestäkkäänohc205 kirjoitti:Se olisi hienoa jos jaksat vertailla niiden sopivuutta. Onko tuo B-omegan laatikko 2,0 bensa koneesta?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Joo mulla on jo R25 laatikko 2,0i omegasta. Nyt pitää löytää vaan siihen käyvä motti.
Re: Opelin vaihteisto Saabin 2,3T koneen jatkoksi?
Utelin jo aikoinaan tuolla ocf:n puolella, miten Omegan automaatti (GM 4L30E joista taitaa olla versiot AR25 ja AR35) menisi Saabin koneen perään. Vastauksia ei saatu, mutta olisi mielenkiintoinen konversio kun ei jaksaisi koko jalkatilaa polkimilla täyttää
Toisaalta ko. vaihteisto on sähköisesti ohjattu joten se vaatii melkoisesti erikoisjärjestelyjä.
Mikäli kerran on olemassa laippa jolla saa Bemmin laatikon kiinni, niin menisikö vanhemman Bemarin ZF 4-vaihteinen automaatti samoilla palikoilla?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mikäli kerran on olemassa laippa jolla saa Bemmin laatikon kiinni, niin menisikö vanhemman Bemarin ZF 4-vaihteinen automaatti samoilla palikoilla?