-94 2,3 tbo.n lämmöt hukassa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
peltsi777
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Kesä 02, 2009 20:15

-94 2,3 tbo.n lämmöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja peltsi777 »

jepulis, pakkaset tuli ja lämmöt hävis :twisted:
eilen oli -12c ja auton lämmöt ei meinaa nousta alareunasta kuin max:1cm
sisälle tulee lämmintä ilmaa kuin lehmän suusta,ei eroa onko säädetty 18 tai hi asentoon,yhtä haaleata ilmaa pukaa.
panelin kalibroin ja 1 vikaa näyttäs,puhaltimen säädöt toimii joka asennos mut lämmin ilma puuttuu.....mitäköhän vikaa toi meinaa????
termari vaihdettu n.3kk sitten 82c oli muistaakseni joku tarvike malli ja samalla laitettiin uudet nesteet,sen yhteydes huomasin heti eka testi lenkillä että lämmöt heitteli rajusti meni melkein tappiin ja sit tippu alas ja siitä lähtien on pysyny alle puolen välin mut lämpöä on tullu jonkin verran sisälle.mut enää ei tule kuin haaleata.auto käy ja kukkuu ihan ok..mut pirun kylmä :cry:
ei ole kivaa lähteä kylmällä autolla viemään aamuisin poikaa eskariin.....
044-9657969
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: -94 2,3 tbo.n lämmöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

peltsi777 kirjoitti: panelin kalibroin ja 1 vikaa näyttäs,puhaltimen säädöt toimii joka asennos mut lämmin ilma puuttuu.....mitäköhän vikaa toi meinaa????
termari vaihdettu n.3kk sitten 82c oli muistaakseni joku tarvike malli ja samalla laitettiin uudet nesteet,sen yhteydes huomasin heti eka testi lenkillä että lämmöt heitteli rajusti meni melkein tappiin ja sit tippu alas ...
044-9657969
ACC-diagnosoi itsessään yhden vian, itse vikakoodia ei tonnarista (ainakaan tuon ikäisestä) taida saada kuin merkkikohtaisella testerilla (Tech2).

Termostaatti on väärä jos on 82 asteinen. 89 asteinen tarviketermari ainoastaan jos löydät Calorstat-merkkisen, tai originaalivaraosa merkkiliikkeestä, ovat aika lailla samanhintaiset. Orkkiksessa on kahden vuoden takuu. Säilytä se kuitti, niin saat uuden kun lämpömittari alkaa taas roikottaa parin kuukauden päästä (orkkistermareissa on ollut "pientä" laatuongelmaa viime vuosina).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: -94 2,3 tbo.n lämmöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

joo tosiaan, se alkuperäinen termari sielä marmoritiskillä on edullinen, ja kannattaa laittaa. itse en enää tarvike termaria saabiin laita. ja kun hakee sieltä saabin tiskiltä, niin huomaa, että eihän sille anneta kuin yksi vaihtoehto.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
peltsi777
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Kesä 02, 2009 20:15

Re: -94 2,3 tbo.n lämmöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja peltsi777 »

no niin alkoihan toi lämpömittari nousta ja nyt tulee lämmintäkin sisälle :D
eli uusi 89c termari paikalleen ja se oli siinä..ainut uusi jutska oli toi sisäanturi,päästi aamulla hirveän jurinan kun laittoi auton käyntiin ..ei näyttäny kumminkaan vikaa kun kalibroin.
044-9657969
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: -94 2,3 tbo.n lämmöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Kysytääs tässä yhteydessä tuosta ilmastoinnin automatiikasta. Muistelin, että vanhassa tontussa (ACC1) kylmäkäynnistyksen jälkeen auto puhalsi ensin jonkin aikaa tuulilasille ja lämpöjen nousun alettua siirtyi "lämmitystilaan". Nyt uudempi tonttu (Vissiin ACC2 (vm 92)) ei koskaan kylmänä puhalla ilmaa pelkästään tuulilasille, vaan aina aloittaa puhalluksen ylös ja alas. En oikeastaan muista ilmastoinnin automatiikan koskaan vaihtaneen puhallussuuntaa itsestään missään tilanteessa.. Onko tämä normaalia?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: -94 2,3 tbo.n lämmöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja jus »

blobbo kirjoitti:En oikeastaan muista ilmastoinnin automatiikan koskaan vaihtaneen puhallussuuntaa itsestään missään tilanteessa.. Onko tämä normaalia?
On normaalia jos on ohjelmoitu olemaan säätämättä automaattisesti. Kokeile painaa samanaikaisesti napit OFF ja AUTO poistaaksesi ohjelmointi ja ottaaksesi käyttöön automaattinen puhalluksen suuntaaminen.

http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... ointi.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: -94 2,3 tbo.n lämmöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja blobbo »

jus kirjoitti:
blobbo kirjoitti:En oikeastaan muista ilmastoinnin automatiikan koskaan vaihtaneen puhallussuuntaa itsestään missään tilanteessa.. Onko tämä normaalia?
On normaalia jos on ohjelmoitu olemaan säätämättä automaattisesti. Kokeile painaa samanaikaisesti napit OFF ja AUTO poistaaksesi ohjelmointi ja ottaaksesi käyttöön automaattinen puhalluksen suuntaaminen.

http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... ointi.html
Kiitokset, tämä toimi. Käyttäjän moka siis. Auton ohjekirjat kun on saksaksi, ei ole tullut opiskeltua.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: -94 2,3 tbo.n lämmöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Mulla on semmonen luulo, ettei kalibrointi onnistu pakkasella? Kompurahan ei lähde näillä pakkasilla päälle.

Yritäppäs tehdä kalibrointi kun auto on ollut hetkenaikaa lämpimässä, vaikka jossakin marketin parkkihallissa.
Toi vikakoodi voi johtua siitäkin.

Viisaammat korjatkoon :)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
peltsi777
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Kesä 02, 2009 20:15

Re: -94 2,3 tbo.n lämmöt hukassa?

Viesti Kirjoittaja peltsi777 »

no niin ja taas sitä mennään, elikkäs 1 päivän piti tolla uudella 89c termarilla jonka hain pcs.ltä, ni lämpöjä puoles välis mittaria (klo9) ja lämmintä tuli tosi hyvin ,sitten alkoi ujeltaa toi sisäilman"haistelija" vai mikä lie oikealta nimeltään.
ja nyt aamusta huomasin että oli valuttanut nestettä jonkin verran syylärin ylä vesiletkun juuresta ,käänsin putkea hieman ja kirin klemmaria hieman nyt näyttäisi pitävän(toivottavasti) :| .nyt ei enää viisari nouse puoleen väliin ja tuntus puhaltavan hieman heikommin lämmintä....äsken kokeilin ajella suht isoilla kierroksilla :lol: josko alkaisi vesi kiertämään ja pienen tovin kaasuteltua niin alkoi lämpöviisari nousta normi kohtaan ja puhaltamaan lämmintä.....
eli voisiko tuolla olla ilmaa ettei vesi kierrä kunnolla???? termarissa oleva nasta on asetettu ylöspäin ja eikös tuon pitäisi ilmata itse itsensä :?
alkaa olla sen verran kylmä ulkosalla rassata tota sabaa että sais pikku hiljaa alkaa toimia :evil:
Vastaa Viestiin