---

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

---

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 19:00. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Alipaineletkut menee 87:ssa näin:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... etkut1.gif

Se putki pakosarjasta on EGR, pakokaasunkierrätyslaite. Sen voi poistaa kun tulppaa kaikki putki- ja letkulähdöt.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/EGR.gif

Ei varmaan kovin huimia ahda jos on paljon letkuja irti. Jos ei vuoda, moottorijarrutuksessa mittarin kuuluu mennä yli puoleenväliin alipaineen puolelle.

Olikohan se paineanturin vika sitten jos nakuttelee nollapaineilla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Asiaan liittyen. Elikkäs omassa tonnarissa -90 2.0T ei paineet mene, kuin viisarin verran alipaineen puolelle moottorijarrutuksessa. Toisaalta paineetkaan eivät nouse täyskaasukiihdytyksessä kuin juuri ja juuri keltaisen ja punaisen rajalle, ehkä hieman allekin. Olisiko syynä ilmavuoto? Olen kyllä yrittänyt tutkia kaikki letkut ja liittimet, mutta ei tuntuisi vuotavan. Voiko tuo aktiivihiilisuodatin vaikuttaa jotenkin tähän. Siihen kun ei tule tankilta ollenkaan sitä letkua ja liitin on "auki".
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

samsikki kirjoitti:Asiaan liittyen. Elikkäs omassa tonnarissa -90 2.0T ei paineet mene, kuin viisarin verran alipaineen puolelle moottorijarrutuksessa. Toisaalta paineetkaan eivät nouse täyskaasukiihdytyksessä kuin juuri ja juuri keltaisen ja punaisen rajalle, ehkä hieman allekin. Olisiko syynä ilmavuoto? Olen kyllä yrittänyt tutkia kaikki letkut ja liittimet, mutta ei tuntuisi vuotavan. Voiko tuo aktiivihiilisuodatin vaikuttaa jotenkin tähän. Siihen kun ei tule tankilta ollenkaan sitä letkua ja liitin on "auki".

Ettei vaan ole bypass venttiili rikki :?:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

...

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ainakaan to3:sta ei saa irti irroittamatta pakosarjaa. Eipä ole hankala homma, pakosarjan pultit auki, downpipe, IMM, öljyn meno -ja paluuputket ja vesiputket irti. Alle tuntiin menee, kun on harjoitellut tarpeeksi :lol: .
Foxbody turbo
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

to4 kirjoitti:Ainakaan to3:sta ei saa irti irroittamatta pakosarjaa. Eipä ole hankala homma, pakosarjan pultit auki, downpipe, IMM, öljyn meno -ja paluuputket ja vesiputket irti. Alle tuntiin menee, kun on harjoitellut tarpeeksi :lol: .

Totta.
T25:n pystyy vaihtaamaan pakosarjaa irrottamatta.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Vastaa Viestiin