Yks vatipää lisää.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Uitukki kirjoitti:Pakko ottaa osaa keskusteluun kun olin juuri äsken ensimmäistä kertaa W202 Mersun kyydissä. Luulin että W124 on viimenen sarja jossa on niitä sohvia penkkeinä mutta olin väärässä. Selkänoja oli kyllä pirun hyvä mutta istuinosa oli melkein kuin olisi tyynyn päällä istunut. Ja tätä ei pidä käsittää nyt väärin. En tarkoita että tämä tekisi Mersusta huonon auton. Ihmettelen vain että miten ei osata Mersun hintaluokan autoon tehdä kunnon penkkejä. Kestäviä pelejä kyllä ovat ainakin W123 sarja. Ja niitä on kohtalaisen paljon liikenteessä vielä joka myös kertoo kestävyydestä. Onko uusissakin mersuissa vielä samanlaiset penkit? Ei kai sentään.
Itse olen vain muutamia kertoja W202:sessa istunut. Kyllähän se vähän toisenlaiselta tuntuu kun W123 tai W124, mutta ainankaan minä en osaa sentarkemmin ruveta analysoimaan, että onko se hyvä vai huono.

Se hintaluokka-asia on vähän huono kohta verrata, että onko penkki odotusten mukainen. W202:han on MB:n "pienemmän keskiluokan" edustaja, joten sellaiseen ei odotuksia voi ihan samalla tavalla asettaa, kuin ylempiin W210/W220 mallisarjoihin.

Sitten penkkejäkinhän on ollut ties kuinka montaa erilaista tilattavana, ja jos niistäkään ei ole heti mieleistään löytänyt, on ollut "Designo-osastolta" mahdollista tilata vaikka anatomisesti yksilöity istuin. Raha on vain ollut palvelun rajana.

Kuten aiemmin mainitsin, niin W123:n persosahan on tavattoman leveä verrattuna W124:sen jakkaraan.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Vielä totean että kyllä W202 on ollut uutena karvalakkimallinakin kyllä kohtuu hinnakas auto joten luulis että penkit ois ees hitusen paremmat kuin esimerkiksi siperianmersussa jossa hintaluokkaan nähden on ihan kohtalaiset penkit :lol: Olen vaan aina tätä ihmetellyt muuten hyvin tarkkaan viimeisen päälle viimeistellyssä automerkissä jota joskus johtotähdeksi kutsuvat
Viimeksi muokannut Uitukki, La Joulu 26, 2009 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kaikkihan ne on kalliita, jos ei ole rahaa.

Minäkin olen tehnyt pitkän työn taistellessani tieni köyhyydestä äärimmäiseen kurjuuteen. :D
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Mesedesi kirjoitti:Kaikkihan ne on kalliita, jos ei ole rahaa.

Minäkin olen tehnyt pitkän työn taistellessani tieni köyhyydestä äärimmäiseen kurjuuteen. :D
Aivan. Mutta vaikka rahaa ois kuin roskaa niin silti jokainen haluaa rahalleen vastinetta. Mersu mielestäni kyllä sitä muuten tarjoaakin mutta ne penkit. Mutta ei intetä enempää tai tämä ei lopu koskaan :D
Siitä sinun tonnarista täällä vissiin on tarkotus enempi keskustella :lol:
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja jara »

Kylläpä pojat jaksaa :lol:
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 808
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

siiseli kirjoitti:Enpä menisi noita Mersunkaan valoja kehumaan, itsellä oli w124 joku aika sitten. Sai huoletta ajaa jokapaikassa pitkät päällä eikä vastaan tulijat reagoineet mitenkään :)
Mannethan noilla ajaa. Ei kukaan marsuille jaksa vilkutella kun luulevat manneksi. Niitähän ei säännöt koske
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Jonenii kirjoitti:
siiseli kirjoitti:Enpä menisi noita Mersunkaan valoja kehumaan, itsellä oli w124 joku aika sitten. Sai huoletta ajaa jokapaikassa pitkät päällä eikä vastaan tulijat reagoineet mitenkään :)
Mannethan noilla ajaa. Ei kukaan marsuille jaksa vilkutella kun luulevat manneksi. Niitähän ei säännöt koske
Oot Jone väärässä. Ei W124 enää kelpaa mustalaisillekaan, saati sitten saapit.
W124:t on vain tosiharrastajille. :wink:

Ja pieni kysymys.

Siis minä hyppäsin W123:n ohjaksista saappiin, jota ennen minulla siis oli jo yksi S124 korinen. Ensimmäisen pitemmän pimeäajolenkin jälkeen saapilla totesin, että ompa huonot valot.

Jos siinä mersussa olisi todellakin teidän väitteiden mukaiset huonot valot ja saapissa hyvät, niin miksi sitten minun fiilikset on juuri päinvastaiset, ja samoiten tämän toverini ensikommentti kyydissäollessaan juuri kohdistui havaitsemiinsa heikkotehoisiin ajovaloihin...

Ehkä niissä isolamppuisissa saapeissa on valotehoa toisellatavalla, kuin tuossa matalakeulaisessa.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 808
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Mesedesi kirjoitti:
Jonenii kirjoitti:
siiseli kirjoitti:Enpä menisi noita Mersunkaan valoja kehumaan, itsellä oli w124 joku aika sitten. Sai huoletta ajaa jokapaikassa pitkät päällä eikä vastaan tulijat reagoineet mitenkään :)
Mannethan noilla ajaa. Ei kukaan marsuille jaksa vilkutella kun luulevat manneksi. Niitähän ei säännöt koske
Oot Jone väärässä. Ei W124 enää kelpaa mustalaisillekaan, saati sitten saapit.
W124:t on vain tosiharrastajille. :wink:

Ja pieni kysymys.

Siis minä hyppäsin W123:n ohjaksista saappiin, jota ennen minulla siis oli jo yksi S124 korinen. Ensimmäisen pitemmän pimeäajolenkin jälkeen saapilla totesin, että ompa huonot valot.

Jos siinä mersussa olisi todellakin teidän väitteiden mukaiset huonot valot ja saapissa hyvät, niin miksi sitten minun fiilikset on juuri päinvastaiset, ja samoiten tämän toverini ensikommentti kyydissäollessaan juuri kohdistui havaitsemiinsa heikkotehoisiin ajovaloihin...

Ehkä niissä isolamppuisissa saapeissa on valotehoa toisellatavalla, kuin tuossa matalakeulaisessa.
Jos satut ajelemaan Tampereen suunnalla niin tervetuloa kokeilemaan matalakeulaista ja ehjää tonnaria. Saatat yllättyä positiivisesti, myös valotehossa :).
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
ämpee
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: La Loka 01, 2005 12:55
Paikkakunta: VANTAA

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja ämpee »

Mesedesi kirjoitti:
Nyt kun tuo valo-ongelma tuntui tulevan niin päällimmäiseksi aiheeksi että nämä ns. herkkänahkaiset on naama täynnä näppylöitä, niin kenellekään ei ole tainnut tulla mieleen ajatus, että olisikohan nuo valot vaan väärin suunnattu?
Jos ne vaan osoittaa liian alas?
Kyllähän tuokin tuli mieleen, ja samalla tuli mieleen, että enemmän autoilleiden luulisi itsekin huomaavan tuollaisen asian.
Siellä kabinetissa pitäisi(?) olla sellainen säätö, jolla niitä valoja voi säätää kuorman mukaan, eli siinä on taas yksi potenttiaalinen vikakohde kokeiltavaksi.
(En kyllä ole tähän mennessä vielä kuullut siinä mitään vikaa olleen.)

Miten muuten se polttimo toimii jolla ei ole sitä pidikejousta ??
Jotenkin arvelisi toiminnan olevan hivenen vaatimatonta.

Oman 9000 -97 lähivalot ovat tähän mennessä olleet riittävät, ja ne pitkät erinomaisen hyvät, mutta kyse on monella tapaa myös maku-asioista.
Polttimoina ovat olleet jotkut ensimmäisenä käteen osuneet mahdollisimman halvat "Pirkka"-polttimot.
Saabismi on ainoa sairaus, jonka itsehoidosta kannetaan vuosimaksua.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Mesedesi kirjoitti:Siis minä hyppäsin W123:n ohjaksista saappiin, jota ennen minulla siis oli jo yksi S124 korinen. Ensimmäisen pitemmän pimeäajolenkin jälkeen saapilla totesin, että ompa huonot valot.
Pakko kysyä, kuulutko siihen vajaaseen 5% Mersu-kuskeista jotka EIVÄT aja sumuvalot päällä? :mrgreen: (123/124 koppaiset joissa sumuvalot ajavaloumpioissa, näissä meinaan palaa ne käytännössä aina. Tämä voi myös selittää osaltaan "parempia valoja")
Ei vaan, eipä tossa omassa tonnarissa mitkään kovin hyvät lähivalot ole, alkaa umpiot olemaan tiensä päässä. Vaan parani kyllä todella paljon polttimoiden vaihdolla, vanhat oli vissii reilu 3v keulalla. Nyttemmin Osramin Night Breakerit.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Mulla on tosta valoasiasta seuraavanlaisia kokemuksia:

Omassa tontussa oli hieman heikossa hapessa umpiot + lasit, joten ostin foorumilta halvalla uudenveroiset. Valoteho parani aika tajuttomasti.

Myös ajovalojen lasit saattavat olla likaiset, (irroitettavissa helposti) pelkkä pesu saattaa vaikuttaa positiivisesti. Samalla puhdistaa myös heijastinpinnat.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
mikkox9x
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 15:04
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja mikkox9x »

Ne heijastinpinnat saattaa sitten helposti liueta pois jo, jos vahvemmalla saippualiuoksella menee huuhtomaan ja millää harjalla ei kärsi yhtän puhdistaa. Varmaan paras pelkällä veellä aluksi kokeilla huljutella upioita
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

en kyllä moiti -96 väyrysen valoja. mielestäni todella asialliset. mutta oman 9-5 pitkätvalot on kyllä tähän mennessä parhaat mitä olen nähnyt.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja puu »

siiseli kirjoitti:Enpä menisi noita Mersunkaan valoja kehumaan, itsellä oli w124 joku aika sitten. Sai huoletta ajaa jokapaikassa pitkät päällä eikä vastaan tulijat reagoineet mitenkään :)
Mersujen huonot valot johtuvat osittain siitä, että näille ei ole minkään näköistä relettä. Koko lamppujen virta kulkee valokytkimen ja monitoimiviiksen kautta, joka aiheuttaa noin 1-2V jännitehäviön.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Money For Nothing kirjoitti:Pakko kysyä, kuulutko siihen vajaaseen 5% Mersu-kuskeista jotka EIVÄT aja sumuvalot päällä?
Kyllä.

Joskus pienenätyttönä ollessa tuli paljonkin ajeltua sumareiden kanssa, mutta aikaaollen huomasi, että se rupeaa pitkänpäälle vaan rasittamaan silmiä, niinpä ne ovat saaneet olla pimeinä.

Tuosta ruotsinooppelista olen kyllä koettanut etsiä sitä sumareiden valokytkintä kuitenkaan löytämättä. Vai onko tuossa sellainen kytkentä, että sumarit sekä edessä että takana syttyvät saman kytkimen takaa kerralla.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Vastaa Viestiin