Nojoo...eipäs aleta naljailemaan
Syy siihen että korjaamot ei tota tee mielellään on se rempan yhteydessä paljastuvien "yllätysten" määrä joiden maksajaksi asiakasta harvoin saadaan. Näitä ovat juuri katkenneet pultit ja kaikenlaiset muut viat joita löytyy kun lähtee purkamaan autoa.
Omasta mielestäni tuollaista hommaa tehdessä juttu lähtee helposti lapasesta ja päättyy täydelliseen koneremppaan. Irrotetaan vesipumppu , todetaan väljäksi, pakko laittaa uusi. Irrotetaan öljypumppu , todetaan väljäksi, pakko laittaa uusi. Avataan öljypohja ja todetaan alakerran laakerit väljiksi. Irrotetaan moniurahihna ja kiristin, laitetaan samalla vaivalla uudet tilalle jne jne. Kun joku näistä jää tekemättä ja laitetaan vanhat kamat tilalle niin on takuuvarmaa että joku osista ottaa itseensä kahden viikon sisällä rempasta ja sitten asiakas pistää kuluttaja-asiamiehen korjaamon kimppuun jne. Ei siis mikään ihme että ovat todella nihkeitä tekemään tollasta hommaa.
Jatkaakseni "realismia": Jos koneessa on jakoketju ja sen hilut loppu , eikä koneelle ole remppaa tehty niin kyllä silloin ollaan jo sen konerempan kynnyksellä muutenkin.