Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 65
- Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 10:13
- Paikkakunta: Karkkila
Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
Rescue me with my saab!
Eli tilanne tämä:
naissaabisti.Karkkilassa saab 9000 vm-91 2,3 turbo automaatti.osat mukana:
jakopään ketju, tasapaino akselin ketju, plus hammaspyörät (koko paketti tilattu pro car service jyväskylästä). osat on jo.kyseiset osat pitäisi vaihtaa autooni.
Auttakaa löutämään autokorjaamo joka ottaisi auton MAHDOLLISIMMIN PIAN!!!!!!
Käteisellä maksu auton korjauksesta!
Kaksi asiaa on jota en vaihda toinen on ini ja toinen on.... saabini...
Viimeksi muokannut casterspecial, Ma Joulu 28, 2009 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#4287
9000CD 2,3 turbo -91KA
9000CD 2,3 turbo -91KA
Re: Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
Luulusin että ainoa järkevä vaihtoehto on , että joku saabisti tekee tuon omassa tallissaaan ( jota itsellänikään ei juuri nyt ole ). Liikkeessä teetettynä tuon hinta menee sellaisiin sfääreihin että auton arvo jää toiseksi.
Ei onnistune millään irroittamatta kantta ja siinä samalla menee kansipahvi uusiksi ja kansi plaanaukseen , joka taasen laajentaa hommaa pako/imusarjan tiivisteen vaihdolla, muutaman katkenneen pinnapultin vaihdolla jne . Olenko liian pessimistinen vai tehnyt vaan liikaa noita ?
Ei onnistune millään irroittamatta kantta ja siinä samalla menee kansipahvi uusiksi ja kansi plaanaukseen , joka taasen laajentaa hommaa pako/imusarjan tiivisteen vaihdolla, muutaman katkenneen pinnapultin vaihdolla jne . Olenko liian pessimistinen vai tehnyt vaan liikaa noita ?
Re: Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
...tai sitten tehny liian vähä
Mut onnistuu vaihtaa ilman kannenki irroitusta, kuhan ö-pohjan irrottaa/raottaa. En kutsuisi hassun hauskaksi hommaksi, mutta onnistuu. Ja samaa mieltä siitä että paras ois löytää joku muu kuin "oikea" korjaamo työn tekijäksi.
Mut onnistuu vaihtaa ilman kannenki irroitusta, kuhan ö-pohjan irrottaa/raottaa. En kutsuisi hassun hauskaksi hommaksi, mutta onnistuu. Ja samaa mieltä siitä että paras ois löytää joku muu kuin "oikea" korjaamo työn tekijäksi.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
Hane_81 kirjoitti:...tai sitten tehny liian vähä
Mut onnistuu vaihtaa ilman kannenki irroitusta, kuhan ö-pohjan irrottaa/raottaa. En kutsuisi hassun hauskaksi hommaksi, mutta onnistuu. Ja samaa mieltä siitä että paras ois löytää joku muu kuin "oikea" korjaamo työn tekijäksi.
Kas...saahan sen noinkin päin tehtyä, kunhan saa sen jakopään kannen vaan sieltä välistä pois Mutta ähräämistä on silti luvassa.
Aloittajalle anteeksipyynnöt siitä että tämä meni työvaiheiden spekuloinniksi, mutta taas tuli opittua jotain uutta.
Re: Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
Jatkotarina:
Neiti/rouva hanskat käteen ja asettelemaan poikkitukea etulokarilta lokarille. Sitä ennen toki kaupan kautta kunnollinen hylsysetti torx-avaimin.
Homma on yhtä helppoa kuin ruuvien/muttereiden avaaminen ja kiristäminen.
Auto oikeasta etukulmasta tunkilla ylös. Siihen se sitten jääkin kunnes homma on finaalissa. Oikea eturengas pois. Sisälokari pois ja etureunan muovisuojat syylärin alapuolelta. Kaikki apulaitteen pois (laturi, ohjaustoehstin, ilmastoinnin kompressori), myös taaempi moottorin alatuki.
Tunkataan konetta pikkasen ylöspäin yläpuolelta. (tunkki poikkituen päällä, vahva naru tunkin päältä koneen nostolenkkiin). Löysätään öljypohjan pultteja reilu sentti ja kammetaan se irti liitoksestaan pulttien varaan.... (seuraava saa jatkaa)
Neiti/rouva hanskat käteen ja asettelemaan poikkitukea etulokarilta lokarille. Sitä ennen toki kaupan kautta kunnollinen hylsysetti torx-avaimin.
Homma on yhtä helppoa kuin ruuvien/muttereiden avaaminen ja kiristäminen.
Auto oikeasta etukulmasta tunkilla ylös. Siihen se sitten jääkin kunnes homma on finaalissa. Oikea eturengas pois. Sisälokari pois ja etureunan muovisuojat syylärin alapuolelta. Kaikki apulaitteen pois (laturi, ohjaustoehstin, ilmastoinnin kompressori), myös taaempi moottorin alatuki.
Tunkataan konetta pikkasen ylöspäin yläpuolelta. (tunkki poikkituen päällä, vahva naru tunkin päältä koneen nostolenkkiin). Löysätään öljypohjan pultteja reilu sentti ja kammetaan se irti liitoksestaan pulttien varaan.... (seuraava saa jatkaa)
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 65
- Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 10:13
- Paikkakunta: Karkkila
Re: Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
Kiitoksia vaan isteille!
Eli informaatiota lisää autostani. Auto on ajokunnossa, sillä pystyy ajamaan. Mutta tuo remontti NYT EDESSÄ: OSAT ON JO HANKITTU!!!!
eli please. Respect!!!
Auto on toki vanha vuosimallia 1991. Mutta auton haluan kuntoon oli se sitten 1991 tai 2001.
Eli kiitollisena vastaanotetaan korjaamoita jotka vastaavan työn tekevät.Mahdollisimman pian. Karkkilassa korjaamot eivät osaa/ halua kyseistä työtä tehdä: Mistä johtuu???????
Eli informaatiota lisää autostani. Auto on ajokunnossa, sillä pystyy ajamaan. Mutta tuo remontti NYT EDESSÄ: OSAT ON JO HANKITTU!!!!
eli please. Respect!!!
Auto on toki vanha vuosimallia 1991. Mutta auton haluan kuntoon oli se sitten 1991 tai 2001.
Eli kiitollisena vastaanotetaan korjaamoita jotka vastaavan työn tekevät.Mahdollisimman pian. Karkkilassa korjaamot eivät osaa/ halua kyseistä työtä tehdä: Mistä johtuu???????
#4287
9000CD 2,3 turbo -91KA
9000CD 2,3 turbo -91KA
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 65
- Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 10:13
- Paikkakunta: Karkkila
Re: Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
Kiitos vaan. Peinu!!!
Laittaisitko oman vaimosi tekemään saman työn osaamatta???
Mutta saabistani en luovu.
Laittaisitko oman vaimosi tekemään saman työn osaamatta???
Mutta saabistani en luovu.
Viimeksi muokannut casterspecial, Ma Joulu 28, 2009 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#4287
9000CD 2,3 turbo -91KA
9000CD 2,3 turbo -91KA
Re: Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
noh sitten sä ajat lähimmälle saabikorjaamolle ja odotat monen tonnin laskua...
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
Nojoo...eipäs aleta naljailemaan
Syy siihen että korjaamot ei tota tee mielellään on se rempan yhteydessä paljastuvien "yllätysten" määrä joiden maksajaksi asiakasta harvoin saadaan. Näitä ovat juuri katkenneet pultit ja kaikenlaiset muut viat joita löytyy kun lähtee purkamaan autoa.
Omasta mielestäni tuollaista hommaa tehdessä juttu lähtee helposti lapasesta ja päättyy täydelliseen koneremppaan. Irrotetaan vesipumppu , todetaan väljäksi, pakko laittaa uusi. Irrotetaan öljypumppu , todetaan väljäksi, pakko laittaa uusi. Avataan öljypohja ja todetaan alakerran laakerit väljiksi. Irrotetaan moniurahihna ja kiristin, laitetaan samalla vaivalla uudet tilalle jne jne. Kun joku näistä jää tekemättä ja laitetaan vanhat kamat tilalle niin on takuuvarmaa että joku osista ottaa itseensä kahden viikon sisällä rempasta ja sitten asiakas pistää kuluttaja-asiamiehen korjaamon kimppuun jne. Ei siis mikään ihme että ovat todella nihkeitä tekemään tollasta hommaa.
Jatkaakseni "realismia": Jos koneessa on jakoketju ja sen hilut loppu , eikä koneelle ole remppaa tehty niin kyllä silloin ollaan jo sen konerempan kynnyksellä muutenkin.
Syy siihen että korjaamot ei tota tee mielellään on se rempan yhteydessä paljastuvien "yllätysten" määrä joiden maksajaksi asiakasta harvoin saadaan. Näitä ovat juuri katkenneet pultit ja kaikenlaiset muut viat joita löytyy kun lähtee purkamaan autoa.
Omasta mielestäni tuollaista hommaa tehdessä juttu lähtee helposti lapasesta ja päättyy täydelliseen koneremppaan. Irrotetaan vesipumppu , todetaan väljäksi, pakko laittaa uusi. Irrotetaan öljypumppu , todetaan väljäksi, pakko laittaa uusi. Avataan öljypohja ja todetaan alakerran laakerit väljiksi. Irrotetaan moniurahihna ja kiristin, laitetaan samalla vaivalla uudet tilalle jne jne. Kun joku näistä jää tekemättä ja laitetaan vanhat kamat tilalle niin on takuuvarmaa että joku osista ottaa itseensä kahden viikon sisällä rempasta ja sitten asiakas pistää kuluttaja-asiamiehen korjaamon kimppuun jne. Ei siis mikään ihme että ovat todella nihkeitä tekemään tollasta hommaa.
Jatkaakseni "realismia": Jos koneessa on jakoketju ja sen hilut loppu , eikä koneelle ole remppaa tehty niin kyllä silloin ollaan jo sen konerempan kynnyksellä muutenkin.
Re: Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
Mielestäni tuohon ei kannata vaihtaa tasapainohiluja, lyö vaan ketjun poikki ja vaihtaa jakoketjun.
Harmi että tallissa on tuo "raato".
Harmi että tallissa on tuo "raato".
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
Sinänsä hassua kun Karkkila on puolillaan työttömiä, luulisi että niille kelpais vähän taskuraha jonka tuhlata pässiin/pukkiincasterspecial kirjoitti:Kiitoksia vaan isteille!
Eli informaatiota lisää autostani. Auto on ajokunnossa, sillä pystyy ajamaan. Mutta tuo remontti NYT EDESSÄ: OSAT ON JO HANKITTU!!!!
eli please. Respect!!!
Auto on toki vanha vuosimallia 1991. Mutta auton haluan kuntoon oli se sitten 1991 tai 2001.
Eli kiitollisena vastaanotetaan korjaamoita jotka vastaavan työn tekevät.Mahdollisimman pian. Karkkilassa korjaamot eivät osaa/ halua kyseistä työtä tehdä: Mistä johtuu???????
#3431
Re: Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
ymmärrän kyllä kun kuusen alla korjatessa pultti katkeaa mutta miten korjaamossa jossa on kaasupullot yleensä ,katkeaa myös pultteja ja muttereita?
täytyy ihmetellä. vai onko niin että pulttipyssyllä vaan kaikki irti?
täytyy ihmetellä. vai onko niin että pulttipyssyllä vaan kaikki irti?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
eipä ne meillä korjaamolla usein katkeile, mutta on sellaisiakin. ja jos itse kusee jonkun ruuvin/pultin irroituksen niin eipä se asiakas sitä joudu maksamaan. ja tosiaan jos jotain todetaan huonoksi tai väljäksi niin asiakkaalle soitetaan ja ilmoitetaan ja asiakas päättää vaihdetaanko vai ei. mutta sellaisiakin on ollu että on TODELLA pakko vaihtaa eli esim. on jo rikki tai hajoaa heti jos ei vaihda. mutta jos asiakas on tietoinen mitä pitäisi vaihtaa niin en usko että soittaa kuluttajansuojavirastoon ja itke asiasta, jos hajoaa ja on informoitu.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Autokorjaamoa kaivataan pikaisesti!
Oheisessa linkissä kertomus omasta vastaavasta hommasta. Ensimmäisen kerran avasin 4-tahti moottorin. Kesällä ulkona (omaa tallia ei ole)
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=87290
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=87290
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224