Yks vatipää lisää.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Mesedesi kirjoitti:Tuosta ruotsinooppelista olen kyllä koettanut etsiä sitä sumareiden valokytkintä kuitenkaan löytämättä. Vai onko tuossa sellainen kytkentä, että sumarit sekä edessä että takana syttyvät saman kytkimen takaa kerralla.
Käsittääkseni orkkisasennus sisältää omat namiskat kumpaankin päähän. Löytyvät ratin vasemmalta puolelta kojetaulusta, jos oikein muistan.

Ja noista jakkaroista, kyllä w220:n penkit suht hyvin vetävät vertoja 9000 Aeron jakkaroille. Aerossa ovat kuitenkin napakammat, mersussa ehkä vähän liikaa eläkeläisfiilistä. Jos niissä tuossa omassa vielä olisi hieronta, niin voisin varmaan estoitta kehua :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Henkka #2283 kirjoitti: Käsittääkseni orkkisasennus sisältää omat namiskat kumpaankin päähän. Löytyvät ratin vasemmalta puolelta kojetaulusta, jos oikein muistan.
Jaa...no sitten sumareista ei ole tähteellä kun reiät puskurissa ja johtoliittimet. Ei ole kun yksi painonappi takasumuvalolle.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

eli etusumarit kokonaan poistettu. eipä noilla 9000 sumareilla kyllä muutenkaan tee mitään. eli +-0.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Arvoisa lukija.

Jos ajattelet hankkivasi käytetyn saabin, ja ajelevasi sillä paikasta A paikkaan B, niin kehoitan sinua harkitsemaan ajatustasi vielä kerran.

Omakohtaiset kokemukset ovat olleet kokonaisvaltaisesti negatiivisia, kuten tässä topicissa on tullut vahvasti esille. Jos jonain päivänä tuo shamaanien riivaama rakkine onkin toiminut, ja pieni epäilyksen hiven siitä, että pahimmat vastoinkäymiset ovat jo takanapäin - on seuraava päivä taas tuonut karun todellisuuden kasvoille.

Eilen päiväaikaan läksin käymään ystäväni luona Savonlinnassa ko. autolla. Matka sivunsa on 149 kilometriä.

Olin noin puoli tuntia sitten lähdössä takaisinpäin, ja pääsin ajamaan ehkä noin 4 kilometriä, kun ko. autosta räjähti alavesiletku.

Toveri ajoi onneksi omalla mercedeksellään edeltä, joten hän teki U-käännöksen ja pelasti minut tuolta 23 asteen pakkasesta koirineni, ja toi kotiinsa.

Autoon todellakaan ei voi luottaa. Jahka saan sen kotiin, etsin oikean auton - eli mersun - ja jätän saavin odottamaan toukokuun päivää, jolloin todellakin tuikkaan sen tuleen ja pelastan osaltani autoilevaa maailmaa.

Tuollaistakaan kokemusta ei 12 vuoden aikana mercedekseltä ollut odotettavissa.

Terveisiä -23 asteisesta Savonlinnasta.
Pääsisköhän täältä jollain kestävällä autolla pois?
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Japso »

Mesedesi kirjoitti:Arvoisa lukija.

Jos ajattelet hankkivasi käytetyn saabin, ja ajelevasi sillä paikasta A paikkaan B, niin kehoitan sinua harkitsemaan ajatustasi vielä kerran.

Omakohtaiset kokemukset ovat olleet kokonaisvaltaisesti negatiivisia, kuten tässä topicissa on tullut vahvasti esille. Jos jonain päivänä tuo shamaanien riivaama rakkine onkin toiminut, ja pieni epäilyksen hiven siitä, että pahimmat vastoinkäymiset ovat jo takanapäin - on seuraava päivä taas tuonut karun todellisuuden kasvoille.

Eilen päiväaikaan läksin käymään ystäväni luona Savonlinnassa ko. autolla. Matka sivunsa on 149 kilometriä.

Olin noin puoli tuntia sitten lähdössä takaisinpäin, ja pääsin ajamaan ehkä noin 4 kilometriä, kun ko. autosta räjähti alavesiletku.

Toveri ajoi onneksi omalla mercedeksellään edeltä, joten hän teki U-käännöksen ja pelasti minut tuolta 23 asteen pakkasesta koirineni, ja toi kotiinsa.

Autoon todellakaan ei voi luottaa. Jahka saan sen kotiin, etsin oikean auton - eli mersun - ja jätän saavin odottamaan toukokuun päivää, jolloin todellakin tuikkaan sen tuleen ja pelastan osaltani autoilevaa maailmaa.

Tuollaistakaan kokemusta ei 12 vuoden aikana mercedekseltä ollut odotettavissa.

Terveisiä -23 asteisesta Savonlinnasta.
Pääsisköhän täältä jollain kestävällä autolla pois?
Vaihetaan päittäin, saat ikuluotettavan -95 sivikin mahtavalla Combi-Coupe
-tyylisellä takaluukulla, minne mahtuu koira kuin koira. Voin tulla torille vastaan, jos saat työnnetyä saabin sinne.
Foxbody turbo
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Mesedesi kirjoitti: Olin noin puoli tuntia sitten lähdössä takaisinpäin, ja pääsin ajamaan ehkä noin 4 kilometriä, kun ko. autosta räjähti alavesiletku.
Kyllä se räjähtää jopa "pemarista" jos nesteet menee jäähän kun kädetön autolla ajava uuvelo ei osaa laittaa kunnon nesteitä sisään.

Tartu tuohon Japson tarjoukseen , jooko ;-)
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kaide kirjoitti:Tartu tuohon Japson tarjoukseen , jooko ;-)
Just tässä neuvoteltiin, mutta Japsokaan ei uskalla ottaa sitä vaihdossa.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja arttu »

Mesedesi kirjoitti:
Kaide kirjoitti:Tartu tuohon Japson tarjoukseen , jooko ;-)
Just tässä neuvoteltiin, mutta Japsokaan ei uskalla ottaa sitä vaihdossa.
Eläs valehtele, et vain hennonut luopua tonarista. :)

Tässä aikoinaan yhellä kaverilla oli tollanen mannelavetti siis oikein mese.
Talvisin kun auto lämmityksessä niin piti laittaa sisätilanlämmitin puhaltamaan lattiaan kohtin siihen etupenkkien väliin jos mielit vaihdetta saada päälle kun lähdet marsipaanilla ajelemaan.
Lukot toimi vähän miten sattuun jos toimi ollenkaan niin ja ne ilmanpainella ohjattavat namiskat liikkuivat miten sattuun jos ollenkaat. Muistelen kerran tän jannun maininneen että piti vaihteella sammuttaa nokivasara. Ei sammunut avaimesta vaan kone "notkotti" menemään. Olikohan joku alipainepumppu tai jokin... :roll: ei pysty muistamaan kun siitä on aikaa. Eipä ole sen jälkeen laittanut mersuja vaan siirtyi wolkkareihin ja omat murheet ollut myös niissä.

Niin palataas tähän pommiin. Ettet vain joutunut kusetuksen uhriksi autokaupassa?
No, kyllä muakin svituttaisi ja tänne itkemällä se auto todellakin korjaantuu. :lol:
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

arttu kirjoitti: Eläs valehtele, et vain hennonut luopua tonarista. :)

Tässä aikoinaan yhellä kaverilla oli tollanen mannelavetti siis oikein mese.
Talvisin kun auto lämmityksessä niin piti laittaa sisätilanlämmitin puhaltamaan lattiaan kohtin siihen etupenkkien väliin jos mielit vaihdetta saada päälle kun lähdet marsipaanilla ajelemaan.
Lukot toimi vähän miten sattuun jos toimi ollenkaan niin ja ne ilmanpainella ohjattavat namiskat liikkuivat miten sattuun jos ollenkaat. Muistelen kerran tän jannun maininneen että piti vaihteella sammuttaa nokivasara. Ei sammunut avaimesta vaan kone "notkotti" menemään. Olikohan joku alipainepumppu tai jokin... :roll: ei pysty muistamaan kun siitä on aikaa. Eipä ole sen jälkeen laittanut mersuja vaan siirtyi wolkkareihin ja omat murheet ollut myös niissä.

Niin palataas tähän pommiin. Ettet vain joutunut kusetuksen uhriksi autokaupassa?
No, kyllä muakin svituttaisi ja tänne itkemällä se auto todellakin korjaantuu. :lol:
No Japso sanoi varastostaan löytyvän semmoisen alavesiletkun, joten huomenna pääsee sukeltamaan tuonne myllyn ja kyljen väliin, kunhan päivänvaloa saadaan.

Ja soittelin tässä joutessani jo kahdesta W126 korisarjalaisesta. Toinen oli 300SE ja toinen 300SEL

Kyllä minä oikeanmerkkiseen palaan nyt mahdollisimman pian.
Ei vaan käpy riitä mulla tuohon kiveksenkiristimeen.
Pelleilköön tuommosilla ne, jotka haluaa niitä jatkuvasti värkätä.
Minä tarvitsen autoa kulkemiseen, en korjaamiseen. Senverta monta autoa olen jo entisöinyt, ettei enää käyttörakkineen henkiinherättäminen kuolleista pahemmin kiinnosta.

Ja meikäläinen taas joutuu saappia pitämään sisätilanlämppärissä sentakia, että tarkenis odotella kunnes kone rupeaa puskemaan lämpöä. Sukkiakin on joutunut pari repullista ostamaan, kun tuon hurrifiiatin lämppäristä ei riitä samaan aikaan lämpöjä sekä tuulilasille että jaloille.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

mitä oot ollu niin helvetin tyhmä et oot antanu jonku kusettaa sua..


Noh ei siin kyl tommonen 190 mese on ihan omiaan talvella räppäilyvehkeeks 8) Törkeen makee vedellä hirveetä kylkimyyryä puskureiden hipoen penkkoja.

Yks mikä on sinällänsä mesessä aika hölmösti tehty on toi takajarrukilpi...
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mikä tässä ny on niiin vaikeeta? Työnsit kätes paskaan ja sillä hyvä. Saappi paaliin ja mannelavetti alle ja kaikki on tyytyväisiä.
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja arttu »

No niin. Ei muuta kuin ysipommi (ehkä kuntoon?) ja myyntii kun ei kerta miellytä. 8)
Mesedesi kirjoitti:Ei vaan käpy riitä mulla tuohon kiveksenkiristimeen.


Siirrä kuskinpenkkiä taaemmaksi.

Mesedesi kirjoitti:Pelleilköön tuommosilla ne, jotka haluaa niitä jatkuvasti värkätä.
Hep. Hep. :)
Mesedesi kirjoitti:Ja meikäläinen taas joutuu saappia pitämään sisätilanlämppärissä sentakia, että tarkenis odotella kunnes kone rupeaa puskemaan lämpöä.
Vaihda termostaatti.
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Onhan se toisaalta harmi, että Mesedesille sattuu juuri pommi ekaksi saabiksi. Kyllä sen ymmärttää, että tuollaisten kokemusten jälkeen ei ihan heti seuraavaa osta.

Niin paljon tässä on kuitenkin hauskaa luettavaa saanu, että toivoisin Mesedesin vielä sinnittelevän pommarin kanssa :lol:

Minun maailma ei kaadu vaikka yhdestä mersukuskista ei saab-fania saada. Toivottavasti ei muidenkaan. Omasta kokemuksesta tietää, että saba voi hyvinkin olla luotettava käyttöpeli. Sen takia emäntä ajaa tonnarin kanssa parisataa kilsaa päivittäin työmatkaa. Kaikki muutkin saabistit tällä foorumilla varmasti tietää kuinka hyvä ja luotettava Saab parhaimmillaan on :)
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Japso »

Joo odotan mielenkiinnolla tämän riivatun auton näkemistä huomenna :).
Foxbody turbo
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja arttu »

Saikko ikiluotettavan sivikin tumpattua mesemiehelle?
Vastaa Viestiin