moron.
Yritin etsiä aiheesta haulla, mutta en löytänyt mitään aiheeseen sopivaa.
Tapahtuipa tässä lähipäivinä:
emäntä lähti allekirjoituksen tontulla asioille ja soitteli hetken kuluttua hätääntyneenä, että mikä tämän tuli. Sammui tähän, ja mittaristossa palaa kaikkia valoja...
Itsehän arvasin mikä vika oli. Bensa loppu. No ei hätää mitään kuski alle, ja bensiksen kautta apuihin. Paikalle kun saavuttiin, niin näin jo kaukaa, että valot oli päällä. Aikaa sammumisesta oli jo sen verran, että osasin hypätä seuraavaan diagnoosin. Akku varmaan kans loppu ja niinhän se olikin.
Apuvirtaa ja auto käyntiin, mutta nyt se varsinainen kysymys. Edellisen episodin jälkeen on startti pidentynyt puolella. Siis ennen pari kierrosta, ja nyt 4. Onko jotain sivistynyttä arvausta, että mistä johtuu. Ei siis sillä, ettei autoa voisi kauempaakin sahata, mutta olisi kiva tietää etukäteen, jos joku elimellinen on porsimassa.
tonnarin pidentynyt startti
tonnarin pidentynyt startti
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: tonnarin pidentynyt startti
Voisko olla että bensampumppu tai sen takaisku ois ottanut vähän itseensä tuosta loppumisesta.
Re: tonnarin pidentynyt startti
Ittellä vastaava startin pidentyminen pari viikkoa sitten. Viimeisellä pitkällä sahauksella sain auton vaivalloisesti käyntiin ja kävin biltemasta hakemassa uuden akun. Loppu sahaus akun vaihdon myötä.
Toki vanhasta akusta oli miinus-napa myös murtunut joka liikkui jo kengän mukana.
Toki vanhasta akusta oli miinus-napa myös murtunut joka liikkui jo kengän mukana.
#3297
-98 9000 CSE Sport 2.3T
-98 9000 CSE Sport 2.3T
Re: tonnarin pidentynyt startti
Aivan, eli nyt koitetaan ensin laittaa tuo lataus ja akkupuoli kuntoon.
Onhan se ollut tiedossakin, että tuoruotsista mukana tuotu akku ei ihan mikään prima enää ole. Tästä sitten jatkokysymys:
Mahtaako tuo akun heikkous aiheuttaa myös latausjännitteen heittelemisen, vai vaihdetaanko säädin ja hiilet ihan vaan varmuuden vuoksi myös.
Ja mitä tuohon bensapumppuun tulee, niin paljon mahdollista sekin. autolla on nyt rullattu se 215k eli ei se nyt niin ihme olisi varmaan, vaikka olis bensapumppukin laukeemassa.
Onhan se ollut tiedossakin, että tuoruotsista mukana tuotu akku ei ihan mikään prima enää ole. Tästä sitten jatkokysymys:
Mahtaako tuo akun heikkous aiheuttaa myös latausjännitteen heittelemisen, vai vaihdetaanko säädin ja hiilet ihan vaan varmuuden vuoksi myös.
Ja mitä tuohon bensapumppuun tulee, niin paljon mahdollista sekin. autolla on nyt rullattu se 215k eli ei se nyt niin ihme olisi varmaan, vaikka olis bensapumppukin laukeemassa.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: tonnarin pidentynyt startti
pitkän startin aiheuttanut akunkenkä ei yhdistäny eilen enää ollenkaan..
iso vika taas..

iso vika taas..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.