Moro vaan kaikille.
Olen tässä seurannut tämän foorumin mielenkiintoisia keskusteluja mm. DI -kasetista sillä seurauksella, että nyt olen alkanut itsekin vainoharhaisena ruveta epäilemään oman Tunani kuntoa...
Välillä nypyttelee tasakaasulla sekä kiihdytyksissä ja käyntiinlähtökin kestää tuhottoman (ainaskin 2sek starttausta, huh!) kauan. Kylmänä (varsinkin kostealla kelillä) joutokäynti soutelee välillä 500-2500 rpm hetken aikaa, kulutuskin on "suuri" ((8.8l/100km, pääosin hitaahkoa ( 60-90km/h maantieajoa), ei mitään "polkemista")). Oliskos tässä nyt sitten klassinen DI -ongelma?
Mistäs sen näkee, onko kasetti alkuperäinen? Joku numerosarja jossakin?
Onkos tollasessa Karvalakkimallissa niitä paljon puhuttuja vikakoodeja tarjolla?
Huh, tulihan taas kyseltyä kaikenlaista tyhmää ihan vaan sen takia kun ei tiedä, mitä ei tiedä
DI-kasetista...taas
DI-kasetista...taas
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Re: DI-kasetista...taas
Helpoiten varmistat DI-vian käymällä merkkihuollossa ja pyydät testikasetin lainaan. Eivät veloittaneet mitään, kun itse vaihdoin pihassa ja heitin koelenkin.espe kirjoitti:Oliskos tässä nyt sitten klassinen DI -ongelma?
Mistäs sen näkee, onko kasetti alkuperäinen? Joku numerosarja jossakin?
Onkos tollasessa Karvalakkimallissa niitä paljon puhuttuja vikakoodeja tarjolla?
Huh, tulihan taas kyseltyä kaikenlaista tyhmää ihan vaan sen takia kun ei tiedä, mitä ei tiedä
Sulla pitäisi olla kiinni punainen kasetti. Eikä sillä ole merkitystä, onko alkuperäinen vai ei. Tilalle kannattaa laittaa myös punainen jos vika DI-kasetissa. Mustakin käy, mutta ne ovat "kuulemma" heikompia.
DI-kasetti ei oikein anna vikakoodia, jos siinä on vika.
DI-kasetti on ihan kiva keksintö: kolmas kasetti menossa ja mittarissa 100tkm...
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
No niin DI kasetti tosiaankin tuli vaihdettua kun vanha ilmeisesti rupesi oireilemaan.
Meinaan että joskus lähti käymään kolmella pytyllä.
Ja joskus ajon aikana saattoi yksi pytty tipahtaa hetkeksi pois pelistä ja kohta taas toimi.
Avasin DI kasetin ( vanhan ) ja totesin että yhdessä "utareessa" oli nestettä hävinnyt ehkä 1/3 osa, tämän nesteen tehtävähän on jäähdyttää
joten luulen että vika voisi olla siinä.
Tosin aiemmin sattuneen kansi pahvin palamisen seurauksena pyttyyn pääsi jäähdytysnestettä ja tämän johdosta yksi tulppa jäähtyi liian rajusti ja eriste napsahti poikki, ajoin tällä viallisella tulpalla n.3km ja arvelen että
DI boksi otti itseensä tästä.
Niin ja joskus kun kiihdytti rajusti pitemmän matkan aikana saattoi alkaa hillitön rykiminen kun tämä yksi pytty saattoi tipahtaa pois pelistä.
Ja tuosta startti ajasta, joku kerran mainitsi että tonnari 2.3t tarvitsee pyöräyttää moottoria 2 kertaa ennenkuin tapahtuu yhtään mitään.
omassani starttaaminen kestää aamuisin n. 3-4s.
Siis tämä aika on havaittu uudella DI boksilla,
Ja en ole huomannut että lämpöisenä olisi mainittavaa eroa.
Ja tuolla vialllisella boksilla starttaaminen kesti n.5-10s.
Kyllähän tuo pitkä startti on minua kummastuttanut, mutta se kuuluu asiaan.
Meinaan että joskus lähti käymään kolmella pytyllä.
Ja joskus ajon aikana saattoi yksi pytty tipahtaa hetkeksi pois pelistä ja kohta taas toimi.
Avasin DI kasetin ( vanhan ) ja totesin että yhdessä "utareessa" oli nestettä hävinnyt ehkä 1/3 osa, tämän nesteen tehtävähän on jäähdyttää
joten luulen että vika voisi olla siinä.
Tosin aiemmin sattuneen kansi pahvin palamisen seurauksena pyttyyn pääsi jäähdytysnestettä ja tämän johdosta yksi tulppa jäähtyi liian rajusti ja eriste napsahti poikki, ajoin tällä viallisella tulpalla n.3km ja arvelen että
DI boksi otti itseensä tästä.
Niin ja joskus kun kiihdytti rajusti pitemmän matkan aikana saattoi alkaa hillitön rykiminen kun tämä yksi pytty saattoi tipahtaa pois pelistä.
Ja tuosta startti ajasta, joku kerran mainitsi että tonnari 2.3t tarvitsee pyöräyttää moottoria 2 kertaa ennenkuin tapahtuu yhtään mitään.
omassani starttaaminen kestää aamuisin n. 3-4s.
Siis tämä aika on havaittu uudella DI boksilla,
Ja en ole huomannut että lämpöisenä olisi mainittavaa eroa.
Ja tuolla vialllisella boksilla starttaaminen kesti n.5-10s.
Kyllähän tuo pitkä startti on minua kummastuttanut, mutta se kuuluu asiaan.
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Ke Syys 15, 2004 06:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: DI-kasetista...taas
Katsopa tuolta:espe kirjoitti:Mistäs sen näkee, onko kasetti alkuperäinen? Joku numerosarja jossakin?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... uskuukausi
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Re: DI-kasetista...taas
Kasetin lisäksi vikaa voi myös olla tyhjäkäyntimoottorissa joka pitää tyhjäkäynnin kohdallaan. Sen puhistus vois olla rock juttuespe kirjoitti:Moro vaan kaikille.
Olen tässä seurannut tämän foorumin mielenkiintoisia keskusteluja mm. DI -kasetista sillä seurauksella, että nyt olen alkanut itsekin vainoharhaisena ruveta epäilemään oman Tunani kuntoa...
Välillä nypyttelee tasakaasulla sekä kiihdytyksissä ja käyntiinlähtökin kestää tuhottoman (ainaskin 2sek starttausta, huh!) kauan. Kylmänä (varsinkin kostealla kelillä) joutokäynti soutelee välillä 500-2500 rpm hetken aikaa, kulutuskin on "suuri" ((8.8l/100km, pääosin hitaahkoa ( 60-90km/h maantieajoa), ei mitään "polkemista")). Oliskos tässä nyt sitten klassinen DI -ongelma?
Mistäs sen näkee, onko kasetti alkuperäinen? Joku numerosarja jossakin?
Onkos tollasessa Karvalakkimallissa niitä paljon puhuttuja vikakoodeja tarjolla?
Huh, tulihan taas kyseltyä kaikenlaista tyhmää ihan vaan sen takia kun ei tiedä, mitä ei tiedä
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Tein mielen kiintoisen löydön koskien DI kasettia. Kokeilin tuota kasattua konetta käyntiin... eikä mitään elämää. Alkoi jo mietityttämään mutta kun ajonestot ja muut oli tullut katsottua niin aloitinpas helpommasta päästä ja vaihdoin tuon DI kasetin. Paikallaan ollut oli päivätty 0498 ja tuon vaihdetun päiväystä en katsonut mutta heittämällä käymään eli DI kasetissa vika. No mielenkiinnosta otin tuon toimimattoman auki JA kuinka ollakaan 4:n käämi tolpan vierestä oli tusahtanut vahat pitkin kuorta. Eli tämä herätti muutamia kysymyksiä, koska tuo kajahtanut kone oli juurikin niin että samainen nelonen oli se jonka kiertokanki oli tullut ulos kurkkimaan. Tästä voisi päätellä että tuon homman oli aiheuttanut juurikin tuo DI kasetti eikä mikään voitelu vika. Toisaalta tuo tulppa oli liiskautunut niin että kärkiväli oli kiinni, en tiedä miten tuo on rakennettu oikosulun osalta. Mutta jotenkin tuntuis että ei tuo "oiko"sulku tekis tommosta vikaa?
Arvauksia?
V-M
Arvauksia?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135