Tilan puutetta.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kalervo Jankko
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 18:31

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Kalervo Jankko »

Noniin,cuuleri on onnellisesti nyt paikallaan ja kaikki konehuoneessa kunnossa,tai nii ainaki luultiin kunnes tänään koitti koeajo. Auto kyllä käynnisty ihan normaalisti mut käy 3 kokoaika ,ei suostu nostamaan kierroksia yli 3 tonniin, ja kokeilin vielä ajaa jos alkaiskin käymään kaikilla,mut ei kauheeta nykimistä ja repimistä ja tosiaaan auto ei nostanu kierroksia ja ei pysyny käynnissä ilman pientä kaasun painallusta.. Mistä lähtis ettiin vikaa ei itelle nyt ainakaa heti tuu mitään mieleen! ?

-Autona siis -89 9000T .
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Risto »

Imuilmavuoto? Tarkasta vielä kaikki ahtoletkut, että ovat kunnolla kiinni.
Kalervo Jankko
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 18:31

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Kalervo Jankko »

Tulpat vaihdettu kesällä ja katoin ne tossa viikko sitten ja niissä ei mitään hälyyttävää ollu. Joo tosiaan vaikuttas todella paljon just imuvuodolta ku nykii pirusti ja käy 3 vaan. Voiko se vaikuttaa niin paljon tuohon nykimisiin, ku noita ahtoputkia joutu pikkusen pidentämään nii löysin vaa vähän alle 2" putkee sinne ja se meni aika helposti sinne 2" silikoonijatkon sisälle. Eli johtusko se tosta sitten että klemmareiden välistä pääsee jotenkin vuotamaan paineita pihalle ??. Olisko jotain massaa millä sit tukkis ne "aukot" ja sit klemmarit uusiks paikalleeen ?



-Kiitokset vastauksista !
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ei kannata laittaa mitään massaa. Hanki oikeankokoista putkea tai silikonisupiste.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Kalervo Jankko
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 18:31

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Kalervo Jankko »

Tänään vaihoin toisenlaiset ahtoputken pätkät paikalleen,mutta tälläkertaa kone ei edes käynnistyny, pyöritti vaan starttia ja välillä vähän lupaili hörähtämällä! Mikäs siinä nyt sit on?? pitää huomenna sitten kuitenkin kattoa ne tulpat vaikka ne on kyllä uudet, ja mielessä kävi että olisko Bensapumppu sanonu ihtensä irti. Virrat päälle laittaessa ei kuulu naksahusta pumpusta.

Onko muilla heittää jotain keinoja tuohon ongelmaan? tuntuu että perse eellä mennään puuta päin ja kokoaika syvemmälle vaan. :)
Kalervo Jankko
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 18:31

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Kalervo Jankko »

Epäonni senkun vaan jatkuu.Kävin eilen aamusta ruuvaamassa PCS:n pihassa purkuun menevästä 9000 kampiakselin asentoanturin ja lähdin sitten tyytyväisenä talliin sitä vaihtamaan omaan autoon.Mutta kas kummaa omassa 9000 ei ilmeisesti olekkaan ollenkaan asentoanturia ?? purin apparin sisälokarin ja aloin ottamaan hihnapyörää irti jonka takana asentoanturin kuuluisi olla ja siitä pitäisi lähteä sähköjohto imusarjan takaa toiselle puolella konehuonetta,mutta ei siellä ollu mitään anturia!!! Nyt sitten seuraavaks varmaan pitää vahtaa immu ja sytytyksen pääteaste ja se bensapumppu.

Immu: 0280212014 - Bosch
Pääteaste: 0227100139 - Bosch

Mitä mieltä olette? tossa nyt on varmaan viimeset asiat mitä ite keksin vaihtaa (ongelmat lukee aiemmassa viestissä) .Virranjakajan pyörijän katoin kanssa ,kuparinen pää ja kiiltävä oli joten sekään ei ole kärähtänyt.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja j0ne »

kampiakselin asentoanturin ja lähdin sitten tyytyväisenä talliin sitä vaihtamaan omaan autoon.Mutta kas kummaa omassa 9000 ei ilmeisesti olekkaan ollenkaan asentoanturia
Sulla taitaa olla virranjakaja peli ja hall anturi...

Bensapumpua voi koittaa pakkosyöttää ja kuunnella huriseeko tai katella konehuoneesta tuleeko letkuista bensaa.

Kokeile startata immun johto irti. Pitäisi kyllä käynnistyä rikkinäisellä immullakin...

Vaihda tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä jne.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Kalervo Jankko kirjoitti:Mutta kas kummaa omassa 9000 ei ilmeisesti olekkaan ollenkaan asentoanturia ?? purin apparin sisälokarin ja aloin ottamaan hihnapyörää irti jonka takana asentoanturin kuuluisi olla ja siitä pitäisi lähteä sähköjohto imusarjan takaa toiselle puolella konehuonetta,mutta ei siellä ollu mitään anturia!!!
Autosi ei siis ole '89, ainakaan mallivuodeltaan. Niissä nimittäin on DI-kasetti ja kampuran asentoanturi, eikä virranjakajaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Kalervo Jankko
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 18:31

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Kalervo Jankko »

On se -89 ja virranjakajalla, ei ole DI:tä. Pitää kysyä joltain lainaan sytkävehkeitä mm,puolaa tulpanjohtoja virranjakajaa ja koittaa näillä että mitä sanoo.

Voisko tuo hal-anturin hajonneisuus tehä tollasta sit että ei lähe käyntiin ja käy kolmella. Tuntuu että kipinä tulee koneeseen ihan väärään aikaan ja sen takia ei lähde tikittämään..
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Tietääkseni kaikki '89 mallivuotiset turbotonnarit olivat suorasytytyksellä. Oma edellinen tonnarini oli '88 käyttöönotettu mutta mallivuodeltaan '89, eli ekoja CC-tonnareita DI-kasetilla.

Tsekkaapa mitä se konehuoneessa jommankumman loksun päällä oleva tarra sanoo mallivuodesta?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Risto »

Mawerick kirjoitti:Tietääkseni kaikki '89 mallivuotiset turbotonnarit olivat suorasytytyksellä. Oma edellinen tonnarini oli '88 käyttöönotettu mutta mallivuodeltaan '89, eli ekoja CC-tonnareita DI-kasetilla.

Tsekkaapa mitä se konehuoneessa jommankumman loksun päällä oleva tarra sanoo mallivuodesta?
Ei ollut kaikilla markkinoilla. Olen nähnyt esim. Saksassa CD turboja museosytytyksellä.
Viimeksi muokannut Risto, Ti Tammi 26, 2010 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Jenkkeihin ainakin on viety -89 vuosimallin jakajasytyllisiä turbotonnareita.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Olisi kait pitänyt tarkentaa että "Tietääkseni kaikki Suomessa myydyt..." :lol:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Kalervo Jankko
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 18:31

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Kalervo Jankko »

Kuten coltti tuossa jo tarkensi eli jenkkivehje on kyseessä niin koskaan niistä ei tiedä mitä ne sisältää =) .No huomenna kokeilemaan toisella immulla ja pääteasteella starttausta.
Kalervo Jankko
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 18:31

Re: Tilan puutetta.

Viesti Kirjoittaja Kalervo Jankko »

Tänään hommasin toisen immun PCS:ltä ja kokeilin sillä käynnistystä,mut ihan samalla tuloksella kuin ennenkin startti pyörii mut ei käynnistä konetta.Tän jälkeen kokeilin tulpanjohtojen toimivuuden ja ihan normaalisti antaa kipinän tulpalle joka johdolla.
No huomenna lähtee taas puoliautoa purkuun ,pakopuoli tiivistetään paremmin ja alipaineletkut tarkastetaan ja vaihdetaan luultavasti uusiin.Pakko siellä sitten on olla joku iso vuoto ku ei käynnisty ja sytkäosatkin näyttäs olevan toimivia.
Vastaa Viestiin