Motonetin pakoputki

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Carfan
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 11:11

Motonetin pakoputki

Viesti Kirjoittaja Carfan »

Laittaisin autoon uuden pakoputken keski - ja takaosan, sain jo tarjouksen Mufflexixta 162€ mutta haku motonetin sivuilta toi hinnaksi 134,58€ joten olis siinä pikkaisen säästöä, onko kellään kokemusta Motonetin putkista, vai olisiko toi Mufflex parempi (pitempi-ikäinen ?) putki Saabiin ?
#3907
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Motonetin pakoputki

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Ite ostin myös keski ja takaosat ja ovat nyt pari kuukautta toimineet vallan mainiosti.

Mahtaakohan tuo Motonetin pikkupöntöllinen keskiosa olla virtaavampi kuin esim. alkuperäinen isopöntöllinen? (jos joku tietää)
Saabiton saabisti
#1470
cs9000tku
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 10:38

Re: Motonetin pakoputki

Viesti Kirjoittaja cs9000tku »

Itse vaihdoin taka- ja keskipöntön moton (en muista oliko peräti mufflexin vehkeet) putkiin. Hieman erilaiset orkkikseen verrattuina ja takapöntön kannakkeita sai vähän muotoilla, jottei putken pää roikkuisi rumasti n. 5cm puskurin alapuolella. Keskpöntön ja joustoputken välisessä laipassa oli toinen pinnapultti p:nä. Kiristi hieman mutta sitten meni pyöreeks. Tietenkään en jaksanut enää ruveta sitä irrottamaan ja väkisin lukkopihtien kanssa väännettiin piukalle.
Saab 9000 CS -97, 2.0 lpt
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

Re: Motonetin pakoputki

Viesti Kirjoittaja jmt »

Itse pistin paikoilleen pari vuotta sitten juurikin tuon Motonetin keski- ja takapöntön ilman minkäänlaisia ongelmia. Se Motonetin keskipönttö on aika paljon pienempi, mutta kaikki kiinnikkeet sopi hienosti. Vähän niitä jäykkiä kiinnityskumeja joutuu vääntämään, mutta ihan kohtuullisesti.

Virtauksiin en ota kantaa, mutta hinta-laatu suhde kohdallaan mielestäni.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Motonetin pakoputki

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Olen käyttänyt sekä satkussa, tonnarissa ja nyt femmassa Motonetin putkistoja ja rehellisesti täytyy myöntää että ainakin mulla on putkien laadussa ollut yllättävän paljon huonolaatuista tuotetta.
Mutta ainakin ennen voit saada laadukkaan tuotteen esimerkkinä kotimaisen Fennon valmisteen tai sitten putken joka vuodessa muuntui raudan alkuperäiseen muotoon :wink:
Joten tuurilla, kysymällä valmistaja ja ripaus onnea voi saada aivan kelvollisen tuotteen. Ostaisin aina alkuperäistä putkistoa autooni mutta tulee tuo pieni ylitsepääsemätön yhtälö hankintaan: orkkiksen hinta!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Re: Motonetin pakoputki

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Mulla oli motonetin putki katilta taaksepäin kiinni kolmisen vuotta ja alkoi vuotaa jo toisena vuonna, kolmantena meni vaihtoon ja oli ihan mätä. Halvemmaksi tulee pitkällä tähtäimellä ostaa kerralla kunnon rööri eikä mitään motnetin p*skaa.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Re: Motonetin pakoputki

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Eipä kuulosta oikein hyvältä. Ostin nimittäin jo kesällä motonetista keski- ja takapöntön tuohon vaparipommariin. Eivät vaan ole singahtaneet itsekseen vanhan putken tilalle.
Pitääpä koittaa muistaa kertoa tänne kokemuksia, jos putki sattuu lahoamaan ennen aikojaan.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Vastaa Viestiin