Mitä kävi!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kysessähän on kuitenkin Saab 9000 vuodelta 1995, jossa on Trionic 5.5-moottorinohjaus?

Seos lasketaan map-anturin, iat-anturin ja jäähdytinnesteen lämpöanturin lukemien perusteella. Closed loopissa (tyhjäkäynnillä ja kevyellä kaasulla) myös lambdakorjaus.

Vaikka turbo olis paskana, tai vaikka ahtoputki olis alapäästään irti IC:stä, seos pysyy kyllä kunnossa niin kauan kun kaikki nämä anturit pelaavat yhteen.

Eli oonko mä nyt missannut jotain oleellista, kun te ette mieti noita antureita lainkaan, vaan edelleen keskitytte siihen turboon?

Jos se ahtoputkisto tai ilmanotto olis jotenkin tukossa niin, että suuttimien pieninkin aukioloaika aiheuttais liian rikkaan seoksen, niin ei se auto kävisi lainkaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Kyllä, Saab 9000 2.0 FPT Italian Aero vuosimallia 1995. Trionic 5.5 -moottorinohjauksella.
Et oo missannu, mietin itekki et kuinka se turbo voi tyhjäkäyntiin vaikuttaa tuolla tavoin..ja paikallaan käytettäessä.
Imusarjassa oli kaikki kiinni ja tästä hetken päästä meen kattoo tulpat ja hyvähä se on samalla kurkata mäntiin sen mitä näkee niistä rei'istä..
Antureiden osalta kans tarkastella asiaa. Kun tuosta seoksen muodostamisesta sanoit, niin tulee mieleen tuo syylari, josta tuo ajotietokone näytti "Check radiator" -tekstiä..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Kojootti5
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 08:15
Paikkakunta: Halsua/Seinäjoki

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja Kojootti5 »

Mulla saattaa olla toimiva DI-kasetti sitten tuolla hallilla, että sitäkin voi koittaa jos tarve on. Tulpat ei paljoa maksa vaihtaa, itsekin taisin aina öljynvaihdossa uudet tulpat laittaa sinne. Voisiko B-pumppu olla ongelma? Itselläni ainakin ahdot nousi normaalisti vaikka pumppu oli rikki, mutta vedossa vaan huomas että hyytyy vaikka painetta on.
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Noh,nyt kun kävin katsomassa, saldo seuraava; akvaarion vasemmassa reunassa oleva anturi jolle menee ilmaletku imusarjalta, letku oli irti?eli MAP-anturin..
Kun sitte laitto sen paikalleen ja starttas, startti pyöri kyllä,mutta auto ei startannut, vaan päästi tupsahduksia pakoputkesta ja kun lopetit,hetken päästä kuului "huokaisu" jostain moottoritilasta..Kasettia en saanut irti, kun torxiavain teki laupeudet, ruiskutin rostoffia ruuvien juureen ja kohta paremmalla tuurilla ja toisella avaimella..
Viimeksi muokannut timpetti, Pe Helmi 26, 2010 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja Jope »

Otapa akun miinuskaapeli hetkeksi irti, laita takas ja kokeile sitten uudestaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Ei ainakaan vielä toennut, teki samaa, sahootti ja ampu putkeen, eli siellä vaan lie nyt niin märät tulpat ja A/F niin keturallaan, että annetaanpa olla yön nyt ihan rauhassa ja kuivua.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

eikö tuo kuullosta kasetti vialta? toivottavasti ei katti menny samalla :|
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja timpetti »

No katotaan nyt jos se ei VSS:n takia anna käynnistää kun oli miinusnavan kenkä irti..pitää painaa se viis kertaa päälle ja pois ja sitte kokeilla startata.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Hyvä että joku löysi huumoriakin aiheesta :)

...niin ja tonnarin paineviisari kun on valkosen lopussa ja keltasen alussa, silloin imusarjassa on 0 bar paine.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Menee ihan sairaan rikkaalle jos MAP:n letku on irti. Tulpat vaihtoon ja akku irti niin perseelleen menneet adaptaatito nollautuu.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Kyllä sitä pysty jo tolla nupelollakin antamaan,katotaan nyt kun saadaan se uusi ahti tulemaan, pitäis ens viikolla täällä olla.
Joo kattoo pidetäänkö virallisia hautajiasia sitten että tartteeko arkunkantajia,heko hee :)
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

tuon videon katsottuani huomasin sen letkun olevan irti (juuri se mitä aikaisemmin tarkoitin) :D ja katkoo aika tiheästi tyhjänkäynnillä.. olisko kasettikin menossa? vai joko on vika löytynyt?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja timpetti »

joo,itekki sitte katoin sen videon nii siellähä se retaji..tulpat on pilalla, auto oli ilman virtaa yön ja menin aamulla kokeilemaan niin samallalailla laittoi kun eilenkin.
Nyt vaan kerätään vähän kiukkua, kun yksi syttykasetin ruuveista on niin lujassa kiinni, että ei meinaa millään saada auki.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2870
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Varmasti ihan höpöajatus, muttei roikkuvalla bensamittarilla ole asian kanssa tekemistä?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Mitä kävi!

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Heh, no siellä nyt on sitä bensaakin kyllä laitettu lisää.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Vastaa Viestiin