Mitä kävi!
Re: Mitä kävi!
Kysessähän on kuitenkin Saab 9000 vuodelta 1995, jossa on Trionic 5.5-moottorinohjaus?
Seos lasketaan map-anturin, iat-anturin ja jäähdytinnesteen lämpöanturin lukemien perusteella. Closed loopissa (tyhjäkäynnillä ja kevyellä kaasulla) myös lambdakorjaus.
Vaikka turbo olis paskana, tai vaikka ahtoputki olis alapäästään irti IC:stä, seos pysyy kyllä kunnossa niin kauan kun kaikki nämä anturit pelaavat yhteen.
Eli oonko mä nyt missannut jotain oleellista, kun te ette mieti noita antureita lainkaan, vaan edelleen keskitytte siihen turboon?
Jos se ahtoputkisto tai ilmanotto olis jotenkin tukossa niin, että suuttimien pieninkin aukioloaika aiheuttais liian rikkaan seoksen, niin ei se auto kävisi lainkaan.
Seos lasketaan map-anturin, iat-anturin ja jäähdytinnesteen lämpöanturin lukemien perusteella. Closed loopissa (tyhjäkäynnillä ja kevyellä kaasulla) myös lambdakorjaus.
Vaikka turbo olis paskana, tai vaikka ahtoputki olis alapäästään irti IC:stä, seos pysyy kyllä kunnossa niin kauan kun kaikki nämä anturit pelaavat yhteen.
Eli oonko mä nyt missannut jotain oleellista, kun te ette mieti noita antureita lainkaan, vaan edelleen keskitytte siihen turboon?
Jos se ahtoputkisto tai ilmanotto olis jotenkin tukossa niin, että suuttimien pieninkin aukioloaika aiheuttais liian rikkaan seoksen, niin ei se auto kävisi lainkaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Mitä kävi!
Kyllä, Saab 9000 2.0 FPT Italian Aero vuosimallia 1995. Trionic 5.5 -moottorinohjauksella.
Et oo missannu, mietin itekki et kuinka se turbo voi tyhjäkäyntiin vaikuttaa tuolla tavoin..ja paikallaan käytettäessä.
Imusarjassa oli kaikki kiinni ja tästä hetken päästä meen kattoo tulpat ja hyvähä se on samalla kurkata mäntiin sen mitä näkee niistä rei'istä..
Antureiden osalta kans tarkastella asiaa. Kun tuosta seoksen muodostamisesta sanoit, niin tulee mieleen tuo syylari, josta tuo ajotietokone näytti "Check radiator" -tekstiä..
Et oo missannu, mietin itekki et kuinka se turbo voi tyhjäkäyntiin vaikuttaa tuolla tavoin..ja paikallaan käytettäessä.
Imusarjassa oli kaikki kiinni ja tästä hetken päästä meen kattoo tulpat ja hyvähä se on samalla kurkata mäntiin sen mitä näkee niistä rei'istä..
Antureiden osalta kans tarkastella asiaa. Kun tuosta seoksen muodostamisesta sanoit, niin tulee mieleen tuo syylari, josta tuo ajotietokone näytti "Check radiator" -tekstiä..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 08:15
- Paikkakunta: Halsua/Seinäjoki
Re: Mitä kävi!
Mulla saattaa olla toimiva DI-kasetti sitten tuolla hallilla, että sitäkin voi koittaa jos tarve on. Tulpat ei paljoa maksa vaihtaa, itsekin taisin aina öljynvaihdossa uudet tulpat laittaa sinne. Voisiko B-pumppu olla ongelma? Itselläni ainakin ahdot nousi normaalisti vaikka pumppu oli rikki, mutta vedossa vaan huomas että hyytyy vaikka painetta on.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Mitä kävi!
Noh,nyt kun kävin katsomassa, saldo seuraava; akvaarion vasemmassa reunassa oleva anturi jolle menee ilmaletku imusarjalta, letku oli irti?eli MAP-anturin..
Kun sitte laitto sen paikalleen ja starttas, startti pyöri kyllä,mutta auto ei startannut, vaan päästi tupsahduksia pakoputkesta ja kun lopetit,hetken päästä kuului "huokaisu" jostain moottoritilasta..Kasettia en saanut irti, kun torxiavain teki laupeudet, ruiskutin rostoffia ruuvien juureen ja kohta paremmalla tuurilla ja toisella avaimella..
Kun sitte laitto sen paikalleen ja starttas, startti pyöri kyllä,mutta auto ei startannut, vaan päästi tupsahduksia pakoputkesta ja kun lopetit,hetken päästä kuului "huokaisu" jostain moottoritilasta..Kasettia en saanut irti, kun torxiavain teki laupeudet, ruiskutin rostoffia ruuvien juureen ja kohta paremmalla tuurilla ja toisella avaimella..
Viimeksi muokannut timpetti, Pe Helmi 26, 2010 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Mitä kävi!
Otapa akun miinuskaapeli hetkeksi irti, laita takas ja kokeile sitten uudestaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Mitä kävi!
Ei ainakaan vielä toennut, teki samaa, sahootti ja ampu putkeen, eli siellä vaan lie nyt niin märät tulpat ja A/F niin keturallaan, että annetaanpa olla yön nyt ihan rauhassa ja kuivua.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Mitä kävi!
eikö tuo kuullosta kasetti vialta? toivottavasti ei katti menny samalla ![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Mitä kävi!
No katotaan nyt jos se ei VSS:n takia anna käynnistää kun oli miinusnavan kenkä irti..pitää painaa se viis kertaa päälle ja pois ja sitte kokeilla startata.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Mitä kävi!
Hyvä että joku löysi huumoriakin aiheesta ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
...niin ja tonnarin paineviisari kun on valkosen lopussa ja keltasen alussa, silloin imusarjassa on 0 bar paine.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
...niin ja tonnarin paineviisari kun on valkosen lopussa ja keltasen alussa, silloin imusarjassa on 0 bar paine.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Mitä kävi!
Menee ihan sairaan rikkaalle jos MAP:n letku on irti. Tulpat vaihtoon ja akku irti niin perseelleen menneet adaptaatito nollautuu.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Mitä kävi!
Kyllä sitä pysty jo tolla nupelollakin antamaan,katotaan nyt kun saadaan se uusi ahti tulemaan, pitäis ens viikolla täällä olla.
Joo kattoo pidetäänkö virallisia hautajiasia sitten että tartteeko arkunkantajia,heko hee![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Joo kattoo pidetäänkö virallisia hautajiasia sitten että tartteeko arkunkantajia,heko hee
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Mitä kävi!
tuon videon katsottuani huomasin sen letkun olevan irti (juuri se mitä aikaisemmin tarkoitin)
ja katkoo aika tiheästi tyhjänkäynnillä.. olisko kasettikin menossa? vai joko on vika löytynyt?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Mitä kävi!
joo,itekki sitte katoin sen videon nii siellähä se retaji..tulpat on pilalla, auto oli ilman virtaa yön ja menin aamulla kokeilemaan niin samallalailla laittoi kun eilenkin.
Nyt vaan kerätään vähän kiukkua, kun yksi syttykasetin ruuveista on niin lujassa kiinni, että ei meinaa millään saada auki.
Nyt vaan kerätään vähän kiukkua, kun yksi syttykasetin ruuveista on niin lujassa kiinni, että ei meinaa millään saada auki.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä kävi!
Varmasti ihan höpöajatus, muttei roikkuvalla bensamittarilla ole asian kanssa tekemistä?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Mitä kävi!
Heh, no siellä nyt on sitä bensaakin kyllä laitettu lisää.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)