9000 16 v-87, vapaastihengittävä, automaatti.
Tyhjäkäynti pyörii 1200-1500rpm.
Otin tyhjäkäyntiventtiilin auki ja putsasin, ei vaikutusta.
( ei muuten vaikuttanut mitään kun koneen käydessä otin tyhjäkäyntiventtiiliin menevän sähköjohdon irti?? )
kun ottaa venttiilikopasta imusarjaan (läpän jälkeen ) menevän ohuen kumiletkun irti, tyhjäkäynti laskee vähän, kun ottaa samasta liittimestä imusarjaan (ennen läppää) menevän paksumman letkun irti, putoaa sopivalle tasolle, mutta ei kai näitä voi irtikään jättää.
mikä näiden letkujen tarkoitus on?
voisko olla kaasuläpän asentotunnistimessa vikaa?
on vaan ikävä valoissa seistä, kun kone kiertää, tai siis yrittää kiertää 1500 rpm ja saa jarrulla seistä ettei lähde liikkeelle, eikä tee varmaan kovin hyvää turbiinillekaan kun väkisin pidetään paikallaan.
Neuvoja kiitos!
tyhjäkäynnistä taas...
tyhjäkäynnistä taas...
aukka
Rauhoittuuko kierrokset jos lytistät tyhjäkäyntimoottorille menevän letkun lyttyyn?
Kun omassani lämpöanturi oikutteli, käyttäytyminen oli juuri tuollaista. Kova käynti esiintyi nimenomaan kunnolla lämpimäksi ajetulla autolla, ja tyhjäkäyntimoottorin letkun muistaakseni lytistäminen rauhoitti käyntiä, eli ruiskun boksi ohjasi tyhjäkäyntimooottorin auki. Ei auttanut moottorin putsaus, liotus, purku eikä rassaus, kun vika ei ollut siinä. Lämpöanturin vaihdolla tokeni kerrasta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1437#21437
Kun omassani lämpöanturi oikutteli, käyttäytyminen oli juuri tuollaista. Kova käynti esiintyi nimenomaan kunnolla lämpimäksi ajetulla autolla, ja tyhjäkäyntimoottorin letkun muistaakseni lytistäminen rauhoitti käyntiä, eli ruiskun boksi ohjasi tyhjäkäyntimooottorin auki. Ei auttanut moottorin putsaus, liotus, purku eikä rassaus, kun vika ei ollut siinä. Lämpöanturin vaihdolla tokeni kerrasta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1437#21437
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00