Laatikko hajosi?
Laatikko hajosi?
Moi vaan kaikki!
Tuli se sitten meikäläisellekkin aika kysyä neuvoa viisaammilta.
Eli kävi näin: 80:n vauhdista löi vaan vaihteen vapaalle, ajoin tien sivuun.
Eipä menny mikään pykälä silmään, ennenkuin oli puoli tuntia jäähtynyt.
Kylmänä toimii kaikki vaihteet, mutta kun lähtee ajamaan, kuuluu jostain sieltä etupäästä semmoinen "kahina", ettei tohdi paljon ajella.
Mikähän tuosta olis menny, vai onko lootan vaihto edessä?
Autohan on siis 9000 cse 2,3t automaatti 260t ajettu.
Ps. onko normaalia, kun laatikon koko öljytikun asteikko on öljyssä kylmänä?
Tuli se sitten meikäläisellekkin aika kysyä neuvoa viisaammilta.
Eli kävi näin: 80:n vauhdista löi vaan vaihteen vapaalle, ajoin tien sivuun.
Eipä menny mikään pykälä silmään, ennenkuin oli puoli tuntia jäähtynyt.
Kylmänä toimii kaikki vaihteet, mutta kun lähtee ajamaan, kuuluu jostain sieltä etupäästä semmoinen "kahina", ettei tohdi paljon ajella.
Mikähän tuosta olis menny, vai onko lootan vaihto edessä?
Autohan on siis 9000 cse 2,3t automaatti 260t ajettu.
Ps. onko normaalia, kun laatikon koko öljytikun asteikko on öljyssä kylmänä?
9000 2.3t -94
Re: Laatikko hajosi?
Tuosta: http://townsendimports.com/Web/transmis ... oflow1.htm sivut 2, 3 ja 4 ovat vianetsintäkaavioita erilaisille oireille, myös "Etsi"- toiminnolla tuosta tämän sivun oikeasta yläkulmasta voi löytää juttuja.
Laatikossa ei missään nimessä saa olla liikaa öljyä, myös se voi vaahdota, kuumentaa ja pilata mm. laatikon kytkimet siinä missä vajaat öljytkin.
Öljyhän mitataan ajon jälkeen kuumana siltä tikun +80c puolelta.
Jos öljy on alkanut lisääntyä ja on vaaleanpunaista niin silloin on jäähdyttimen kenno puhki, laatikkoöljy kun kiertää jäähdyttimen kautta. Tosin senhän huomaisi jo jäähdytysnesteen hävikkinäkin.
Laatikossa ei missään nimessä saa olla liikaa öljyä, myös se voi vaahdota, kuumentaa ja pilata mm. laatikon kytkimet siinä missä vajaat öljytkin.
Öljyhän mitataan ajon jälkeen kuumana siltä tikun +80c puolelta.
Jos öljy on alkanut lisääntyä ja on vaaleanpunaista niin silloin on jäähdyttimen kenno puhki, laatikkoöljy kun kiertää jäähdyttimen kautta. Tosin senhän huomaisi jo jäähdytysnesteen hävikkinäkin.
Re: Laatikko hajosi?
Samat oireet kuin mitä minun autossani oli joitakin vuosia sitten. Kylmänä kulki n.300 metriä ja sitten meno loppui. Vikana silloin oli yksi aivan päreinä oleva kytkin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Laatikko hajosi?
Niin mikä kytkin? Mites se saatiin kuntoon? Oliko kallis projekti? Ei viitsisi lootaa alkaa vaihtamaan, jos vähemmälläkin pääsis.suorsa kirjoitti:Samat oireet kuin mitä minun autossani oli joitakin vuosia sitten. Kylmänä kulki n.300 metriä ja sitten meno loppui. Vikana silloin oli yksi aivan päreinä oleva kytkin.
9000 2.3t -94
Re: Laatikko hajosi?
vähemmällä ja vähemmällä. Kun aletaan kytkinelevyjä vaihtelemaan, niin silloin on loota kokonaan levällään ja kustannus ammattilaisella on luokkaa 1000€-2000€. Helpoimmalla pääsee yleensä kun vaihtaa koko lootan. Siinäkin menee pari-kolme pitkää iltaa ekakertalaisella.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Laatikko hajosi?
En enää muista mikä kytkin pakoista se oli. Kuitenkin loota täynnä metallisilppua - kaikki kotoisin yhdestä kytkinpakasta. Tuli kuntoon vaihtamalla toinen laatikko tilalle.haukiman kirjoitti:Niin mikä kytkin? Mites se saatiin kuntoon? Oliko kallis projekti? Ei viitsisi lootaa alkaa vaihtamaan, jos vähemmälläkin pääsis.suorsa kirjoitti:Samat oireet kuin mitä minun autossani oli joitakin vuosia sitten. Kylmänä kulki n.300 metriä ja sitten meno loppui. Vikana silloin oli yksi aivan päreinä oleva kytkin.
Jos hyvän haluat niin varmasti ehjä laatikko tilalle. Jos haluat vielä paremman niin ammattimiehelle korjaukseen. Jos harrastuneisuutta riittää niin sitten vaihdat itse uudet osat laatikkoon ja toivot parasta, että tulee kerralla toimiva.
Todennäköisesti laatikon irrotus on edessä. Laatikko purkaantuu moottorin puoleisesta päästä eli käytännössä mitä tahansa teetkin niin homma alkaa laatikon irrotuksella.
Ainiin, minun autossani laatikko kesti 430tkm lähes pelkkää maantieajoa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Laatikko hajosi?
Voiko joku kytkinpakoista pitää heinäsirkkan tiheää sirinää , välillä aloittelevan konekirjoittajan ja joskus olla hiljaa? 3 litraa piti lisätä öljyä mutta laatikko toimii ihan normaalisti. Venttiilin naputus ja muut tuskin hiljenis kun laittoi 2 litraa lisää automaattilaatikkoon... Oliskohan ton laatikon pitäny olla jo kaput kun 3 litraa puuttui?
Re: Laatikko hajosi?
Se ääni, joka sieltä kuuluu, taitaa vissiinkin lopullisesti tuomita tämän lootan entiseksi. Niinkuin kaksi metallia "laahaisi" vastakkain ja kuuluu ilman korvien höristelyä... Kun ei itse näistä oikein tiedä, pitäis olla aika varma että on korjauskelvoton, ennenkuin uuden laatikon ostaa. Mitäs ootte mieltä?
9000 2.3t -94
Re: Laatikko hajosi?
Kirjotanpa tähän aiheeseen ettei uutta tarvi tehdä :
Sattu tuossa kuivalla asfaltilla lipsahtamaan vähän kytkin, ei kerenny kumi palaa kuin vähän aikaa. Nyt vaihteet menee kyllä silmään ja vetää normaalisti, mutta keppi on paljon raskaampi kuin ennen. Lisäksi alko pitämään rohinaista ääntä kun kytkintä ei paineta, kytkintä painettaessa ääni häviää. Elikkä yhteenvetona taitaapi olla laatikon osto edessä? :/
Sattu tuossa kuivalla asfaltilla lipsahtamaan vähän kytkin, ei kerenny kumi palaa kuin vähän aikaa. Nyt vaihteet menee kyllä silmään ja vetää normaalisti, mutta keppi on paljon raskaampi kuin ennen. Lisäksi alko pitämään rohinaista ääntä kun kytkintä ei paineta, kytkintä painettaessa ääni häviää. Elikkä yhteenvetona taitaapi olla laatikon osto edessä? :/
9000 2.0T -91 MegaIceWideBodyKitPämppäPämppäEdition
Re: Laatikko hajosi?
Jos siis kytkin rupesi luistamaan kumia poltellessa, niin kytkinvialtahan tuo kuulostaa = ei irrota kunnolla -> raskas kytkeä vaihteet päälle.
Ei oo noi saabin lootatkaan kyllä ole tehty kuminpolttoa ajatellen, vaikka se jostakusta saattaisi kivaa ollakkin
.
Ei oo noi saabin lootatkaan kyllä ole tehty kuminpolttoa ajatellen, vaikka se jostakusta saattaisi kivaa ollakkin

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Laatikko hajosi?
painelaakeri sökönä?Guetsi kirjoitti:Kirjotanpa tähän aiheeseen ettei uutta tarvi tehdä :
Sattu tuossa kuivalla asfaltilla lipsahtamaan vähän kytkin, ei kerenny kumi palaa kuin vähän aikaa. Nyt vaihteet menee kyllä silmään ja vetää normaalisti, mutta keppi on paljon raskaampi kuin ennen. Lisäksi alko pitämään rohinaista ääntä kun kytkintä ei paineta, kytkintä painettaessa ääni häviää. Elikkä yhteenvetona taitaapi olla laatikon osto edessä? :/
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Laatikko hajosi?
En tiedä kytkinpakoista, mutta rikkinäinen jakolevy kyllä pitää ääntä.Voiko joku kytkinpakoista pitää heinäsirkkan tiheää sirinää , välillä aloittelevan konekirjoittajan ja joskus olla hiljaa?
Esim kylmänä voi olla melko hiljaa, mutta kuumana naputtaa välillä todella
äänekkäästi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Laatikko hajosi?
hmm mulla on pitänyt jo jokusen tuhat kilometriä tuollaista kolinaa/rohinaa joko kytkimestä tai laatikosta... vaihteet menevät mainiosti päälle ja pysyvät päällä, mutta kun kytkin on ylhäällä niin ääntää. Kytkintä painettaessa hiljenee kokonaan.
Kuulostaa melkein samalta kuin venttiilien helinä, mutta epäsäännöllisempää.
Olisi kyllä kiva tietää missä on vika ennen kuin jättää johonkin korpeen.
Muoks. ja kyseessähän on siis manuaaliaski ja allekirjoituksen mukainen kulkine.
Kuulostaa melkein samalta kuin venttiilien helinä, mutta epäsäännöllisempää.
Olisi kyllä kiva tietää missä on vika ennen kuin jättää johonkin korpeen.
Muoks. ja kyseessähän on siis manuaaliaski ja allekirjoituksen mukainen kulkine.
Re: Laatikko hajosi?
Täällä myös kytkin ylhäällä pitää surinaa, yli 10tkm on jatkunut. Se tuntuu myös vaihdekepissä pienenä värinänä. Muuten pelaa ihan hyvin.Kniitti kirjoitti:hmm mulla on pitänyt jo jokusen tuhat kilometriä tuollaista kolinaa/rohinaa joko kytkimestä tai laatikosta... vaihteet menevät mainiosti päälle ja pysyvät päällä, mutta kun kytkin on ylhäällä niin ääntää. Kytkintä painettaessa hiljenee kokonaan.
Kuulostaa melkein samalta kuin venttiilien helinä, mutta epäsäännöllisempää.
Olisi kyllä kiva tietää missä on vika ennen kuin jättää johonkin korpeen.
Muoks. ja kyseessähän on siis manuaaliaski ja allekirjoituksen mukainen kulkine.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Laatikko hajosi?
eilen illalla armoton rohina, sitte leipo jumiin, renkaat sutissa 100km/h motarilla ja siihenpä sitä sitten jäätiin
uus laatikko jo onneksi on.

9000 2.0T -91 MegaIceWideBodyKitPämppäPämppäEdition