Saab 9000 mallimerkintä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja Jope »

JuHem kirjoitti:Ei ole tainnu vähään aikaan muuten kovaa vauhtia liikkunu, kun ratissa jo aika hyvin homepilkkua :lol:
Jep, tuo kuva oli ostotilanteessa otettu, auto oli seissyt vuoden sijoillaan. :-)

Oli pakko tuning-mielessä vaihtaa siihen turbon kolmipuolainen heti, kun sain sen ajokuntoon (vielä vaparina silloin).. Kalvoi sielua tuo kaasarin ratti tonnarissa. :-D
Hienoa kuitenki, että koppa säilyy käytössä. Alkaa nuo cc:t olemaan kohtuu harvinainen näky liikenteessä ja mä ainakin tykkään siitä. Aikansa lapsi, mutta silti varsin tyylikäs.
Sen takia tähän typeryyteen lähdinkin, CC on minulle aina se hienoin tonnarin koppa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Tossa toi minun karvalakki cc 28.2.2010 pesun jäljiltä. Muuten alkuperäiskuosissa paitsi kuskinpuoleista etulokaria on kerran maalattu. http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2e99q+t ... -9000.html
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja jmt »

Jope kirjoitti: Siinäpä teille silmänruokaa. Nappulaton kello ja musta lätkä EDU:n reiän tukkona.
http://jope.fi/saab/9000cc/old/noedu.jpg
Mikäs tuo vihreä lamppu kellon oikealla puolen?
Sahara-mallin takailmastoinnin merkkivalo vai Siperia-mallin takapenkin lämmittimien merkkivalo? :lol:
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja Jope »

jmt kirjoitti:Mikäs tuo vihreä lamppu kellon oikealla puolen?
Sahara-mallin takailmastoinnin merkkivalo vai Siperia-mallin takapenkin lämmittimien merkkivalo? :lol:
Siinä oli tuplatut suuntavilkkuindikaattorit. Varmaan joku pitkä omistaja ollut ja mittaristossa olevat nuolet jäivät ratin kehän taakse.

Raivostuttavan kirkkaasti loisti naamaan aina kun vilkku oli päällä johonkin suuntaan, tuotti mielihyvää repiä ne veke.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
tuoppu
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Elo 08, 2009 11:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja tuoppu »

Ohi topicin,mut pitääkö paikkaansa et yhdessäkään suomessa myydyssä vanhemman mallin tonnarissa ei oo sähkölaseja? eli tarkotan siis autoja jotka on suomen liikkeestä lähtösin, ei tuontiautoja.
Saab 9000 2.0i -89 cs, Saab 9-5 2.3T aero -02 estate
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mikä on "vanhempi malli"? Mun kaikissa tonnareissa on sähkölasit olleet ja '89 oli vielä aito Ukilainen... Kaikki siis Suomessa myytyjä alunperinkin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
tuoppu
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Elo 08, 2009 11:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja tuoppu »

Ok,tota meinasinkin eli alle -90.
Saab 9000 2.0i -89 cs, Saab 9-5 2.3T aero -02 estate
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja aero »

Sähkölasit kaikissa neljässä ovessa oli vakiovaruste Saab 9000 Turbo16:ssa, ihan vuodesta 1985 eli alusta asti, kuin myös sähköpeilit, cruise ja EDU. Heikompi varustelu tuli saataville MY86 kun 9000i tuli markkinoille. Jossakin vaiheessa turbomallejakin alkoi saamaan ilman perusvarusteita, mutta niitä AFAIK ei enää markkinoitu nimellä Turbo16 :).

Eli aika legendaa että kaikista Suomessa uutena myydyistä puuttuisi moiset kilkkeet.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Jumankikkeli, napiton kello! Mulla sentään on R ja INFO napit kellossa vaikka muuten karvalakki 2.0i automaatilla...
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

liteFun kirjoitti:Jumankikkeli, napiton kello! Mulla sentään on R ja INFO napit kellossa vaikka muuten karvalakki 2.0i automaatilla...
Kerran tuli otettua napiton kello irti ja katsottua olisko siellä johtoliitintä nappikellolle, mutta eipä ollut sitäkään. Hyvin on riisuttu malli minulla :D Olen jossain vaiheessa ajatellut et miten siihen sais edun jälkiasennuksena, mutta voisi olla työläs homma kun pitäis varmaan antureita laittaa ja sitten vedellä piuhat niistä vielä erikseen et katsoin viisaimmaksi luopua koko ajatuksesta. Pidetään up-originaalikunnossa :lol:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

heh..

näkeehän sen jo sisälle katsoessa, ettei tonnaria ole alunperin suunniteltu veivilaseille.. ne kahvat, kun ei sovi siihen ovipahviin oikein kuinkaan hienosti.
kuinka kauan noita karvalakkeja on oikein tehty? mielestäni olen joskus sellaisessa -88 mallisessa istunut ja naureskellut..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja Jope »

ysitonnari93 kirjoitti:Kerran tuli otettua napiton kello irti ja katsottua olisko siellä johtoliitintä nappikellolle, mutta eipä ollut sitäkään. Hyvin on riisuttu malli minulla :D Olen jossain vaiheessa ajatellut et miten siihen sais edun jälkiasennuksena, mutta voisi olla työläs homma kun pitäis varmaan antureita laittaa ja sitten vedellä piuhat niistä vielä erikseen et katsoin viisaimmaksi luopua koko ajatuksesta. Pidetään up-originaalikunnossa :lol:
Mä otin just eilen johtosarjan ulos tosta omasta karvalakistani, ei siellä tosiaan näyttänyt olevan EDUlle eikä nappuloille johtoja lainkaan. Pitää vielä vähän tarkemmin tsekata jossain vaiheessa.

Sähkölaseille ja peileille kuitenkin menee johdot pääjohtosarjassa, ovipahveja en ole vielä jaksanut purkaa pois. Muistelen, että ovien johtosarjoja oli myös ilman näitä johtoja ainakin 90-luvun alussa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
moti
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Touko 08, 2008 19:59

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja moti »

Suomussalmen suolattomilla teillä on vanhempieni käytössä 9000 CC, vm.90, ajettu 175tkm. Ainoa ongelma on kolme ruosteista ovea. Sinällään hassua kun koko auto on ruostesuojattu silloin 90-luvulla ja on sisustaltaan kuin uusi. Lieneekö vaihto-ovet ainoa vaihtoehto vai saako noihin uusia ovipeltejä?

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1088624.jpg
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 9000 mallimerkintä

Viesti Kirjoittaja Eero »

t.t.j kirjoitti:Cs tuli vasta my92. Sitä ennen viistoperä oli cc.
Jonkun tiedon mukaan ensimmäinen viisiovinen malli oli 9000, 9000CD neliovinen ja 9000CS mallin tultua markkinoille malli 9000 muuttui 9000CC:ksi.


http://www.ajovalo.net/Historia/saab_9000.htm
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Vastaa Viestiin