Moottorinlämmittimesta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Re: Moottorinlämmittimesta

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

Nikke_M kirjoitti: Niin, piti oikein kuunnella, eikä tuu mitään ääntä moottorilämmittimesta, mut satkussa tulee, ja pitää tullakin mun mielestäni..? :roll:
Omasta tonnarin lohkolämmittimestä ei tule juuri mitään ääntä, täytyy olla ympäristö täysin äänetön ja keskittyä pitkään konepelti auki korva kiinni moottorissa jotta sen kuulee, toiminee kuitenkin kun kokeilee kädellä moottoria kyljestä pakosarjan päältä niin on ihan lämmin.
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
cs9000tku
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 10:38

Re: Moottorinlämmittimesta

Viesti Kirjoittaja cs9000tku »

Mimmi kirjoitti:
cs9000tku kirjoitti:Miten muuten tuon vastuksen ehjyyden mittaaminen. Onnistuuko tulpasta suoraan mittaaminen vai pitäiskö koko vehje repiä irti. Olen meinaan tässä talven ihmetelly ku ei lämpömittarikaan värähdä vaikka on tolpassa ollu. En sitten tiedä että johtuiko se siitä kun männäviikolla yritin katoksessa imuria käyttää, tolpan automaattisulake oli lauennut.

Joko olen pitänyt talven johtoa auton nokassa, sulake ollut nollilla edellisen tyypin jäljeltä ja näyttänyt hölmöltä siinä samalla. Tai sitten tuo defa porsii.
Onnistuu suoraan pistotulpasta ihan vastusmittauksella, mittaa piikkien väliltä. Ota kuitenkin ensin sisälämppäri pois pistorasiasta. Ehjä lämmitin näyttää luokkaa 2-3 ohmia.
Kannattaa mitata samalla tuleeko tolppaan jännite (sen pystyy mittaamaan suoraan pistorasiasta ja sen pitäisi olla noin 230V vaihtojännitettä.
Tattista. Tolppaan tulee kyllä sähköä kun imuri kerta toimi ja sisälämppäriä ei ole kun ensimmäinen omistaja näemmä säästänyt väärässä kohtaa ja jättänyt haaroitussarjan hankkimatta. :twisted:

Pitää etsiä vaikka huomenna motivaatiota vaihtaa mittariin patteri.
Saab 9000 CS -97, 2.0 lpt
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
cs9000tku
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Su Huhti 05, 2009 10:38

Re: Moottorinlämmittimesta

Viesti Kirjoittaja cs9000tku »

Mimmi kirjoitti:Haaroitussarjan pystyt sinäkin asentamaan, ei siihen edellistä omistajaa kaivata.
Ei kaivata joo, marraskuussa oli melkein satsi kädessä, muutta sitten joku muu päätti mun puolesta ettei siihen ollut silloin varaa, eikä sitä kuulemma mihinkään tarvitakkaan kun se on niin hirveen vaikea käyttää ja sit se johto kuitenki unohtuu siihen tolppaan ja ja. Siitä asti tuntunu kuin lapselta, jonka kädestä se tikkari vietiin.

HEHHE stna.
Saab 9000 CS -97, 2.0 lpt
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Moottorinlämmittimesta

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Aina ei voi luottaa yleismittarinkaan antamiin mittaustuloksiin. Minulla oli taloyhtiön tolpassa n. vuosi sitten ongelma. Auto ei ollutkaan aamulla lämmin kun töihin piti lähteä, no minä tarkistin tolpan sulakkeen ja sehän oli ihan ehjä. Sitten kiinnitin huomioni kytkinkelloon ja kas sehän ei ollut ajassa, josta johtopäätös että nyt kello on sanonut työehtosopimuksen irti. No otin kellon mukaan työmaalle ja pistin sen pistorasiaan ja hämmästyin että sehän pelaa täällä. No sitten kokeilin tolppaa ilman kelloa ja sisätilalämppäri oli edelleen mykkä. Vaihdoin sitten sulakkeen ja sama homma, ei toimi. No sitten otin seuraavana päivänä yleismittarin mukaan ja eikun mittaamaan. Kaikki ok täydet 230 V näyttää, mutta eipä pyöri lämppäri edelleenkään. Sitten tuli sähkömies mittarin kanssa ja totesi että tämä on kunnossa. Minä otin sitten autosta sähköhiomakoneen ja näytin sähkömiehelle että ei pelaa :!: Eihän se sitä uskonut vaan haki oman työvalaisimen ja kokeili sillä eikä syttynyt lamppu :mrgreen: Eli tolpan piuhoissa oli katkos kun ei kestänyt kuormitusta, mutta juuri ja juuri sen verran kontaktia että riitti yleismittarille :lol:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Vastaa Viestiin