Omasta tonnarin lohkolämmittimestä ei tule juuri mitään ääntä, täytyy olla ympäristö täysin äänetön ja keskittyä pitkään konepelti auki korva kiinni moottorissa jotta sen kuulee, toiminee kuitenkin kun kokeilee kädellä moottoria kyljestä pakosarjan päältä niin on ihan lämmin.Nikke_M kirjoitti: Niin, piti oikein kuunnella, eikä tuu mitään ääntä moottorilämmittimesta, mut satkussa tulee, ja pitää tullakin mun mielestäni..?![]()
Moottorinlämmittimesta
Re: Moottorinlämmittimesta
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
#4674
Re: Moottorinlämmittimesta
Tattista. Tolppaan tulee kyllä sähköä kun imuri kerta toimi ja sisälämppäriä ei ole kun ensimmäinen omistaja näemmä säästänyt väärässä kohtaa ja jättänyt haaroitussarjan hankkimatta.Mimmi kirjoitti:Onnistuu suoraan pistotulpasta ihan vastusmittauksella, mittaa piikkien väliltä. Ota kuitenkin ensin sisälämppäri pois pistorasiasta. Ehjä lämmitin näyttää luokkaa 2-3 ohmia.cs9000tku kirjoitti:Miten muuten tuon vastuksen ehjyyden mittaaminen. Onnistuuko tulpasta suoraan mittaaminen vai pitäiskö koko vehje repiä irti. Olen meinaan tässä talven ihmetelly ku ei lämpömittarikaan värähdä vaikka on tolpassa ollu. En sitten tiedä että johtuiko se siitä kun männäviikolla yritin katoksessa imuria käyttää, tolpan automaattisulake oli lauennut.
Joko olen pitänyt talven johtoa auton nokassa, sulake ollut nollilla edellisen tyypin jäljeltä ja näyttänyt hölmöltä siinä samalla. Tai sitten tuo defa porsii.
Kannattaa mitata samalla tuleeko tolppaan jännite (sen pystyy mittaamaan suoraan pistorasiasta ja sen pitäisi olla noin 230V vaihtojännitettä.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Pitää etsiä vaikka huomenna motivaatiota vaihtaa mittariin patteri.
Saab 9000 CS -97, 2.0 lpt
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
Re: Moottorinlämmittimesta
Ei kaivata joo, marraskuussa oli melkein satsi kädessä, muutta sitten joku muu päätti mun puolesta ettei siihen ollut silloin varaa, eikä sitä kuulemma mihinkään tarvitakkaan kun se on niin hirveen vaikea käyttää ja sit se johto kuitenki unohtuu siihen tolppaan ja ja. Siitä asti tuntunu kuin lapselta, jonka kädestä se tikkari vietiin.Mimmi kirjoitti:Haaroitussarjan pystyt sinäkin asentamaan, ei siihen edellistä omistajaa kaivata.
HEHHE stna.
Saab 9000 CS -97, 2.0 lpt
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Moottorinlämmittimesta
Aina ei voi luottaa yleismittarinkaan antamiin mittaustuloksiin. Minulla oli taloyhtiön tolpassa n. vuosi sitten ongelma. Auto ei ollutkaan aamulla lämmin kun töihin piti lähteä, no minä tarkistin tolpan sulakkeen ja sehän oli ihan ehjä. Sitten kiinnitin huomioni kytkinkelloon ja kas sehän ei ollut ajassa, josta johtopäätös että nyt kello on sanonut työehtosopimuksen irti. No otin kellon mukaan työmaalle ja pistin sen pistorasiaan ja hämmästyin että sehän pelaa täällä. No sitten kokeilin tolppaa ilman kelloa ja sisätilalämppäri oli edelleen mykkä. Vaihdoin sitten sulakkeen ja sama homma, ei toimi. No sitten otin seuraavana päivänä yleismittarin mukaan ja eikun mittaamaan. Kaikki ok täydet 230 V näyttää, mutta eipä pyöri lämppäri edelleenkään. Sitten tuli sähkömies mittarin kanssa ja totesi että tämä on kunnossa. Minä otin sitten autosta sähköhiomakoneen ja näytin sähkömiehelle että ei pelaa
Eihän se sitä uskonut vaan haki oman työvalaisimen ja kokeili sillä eikä syttynyt lamppu
Eli tolpan piuhoissa oli katkos kun ei kestänyt kuormitusta, mutta juuri ja juuri sen verran kontaktia että riitti yleismittarille ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003