Lämppärin kennosta, ja vaihteistosta...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Lämppärin kennosta, ja vaihteistosta...

Viesti Kirjoittaja Pahis »

Kertokaahan joku jolla löytyy omakoht. kokemusta kumpa niistä motonetin kahdesta mahdolllisesta kennosta sopisi 9000 vm.-89 2l turboon, joka on vielä ilmastoitu(ei tosin toimi). Kun ei oikein viitsisi pulittaa päälle 200 eukkaa merkkiliikkeen kennosta. Vaihtohan maksaa joka tapauksessa maltaita, kun menee kuulemma puoli päivää...

Mitäköhän hintaluokkaa em. autoon mahtaa vaihteisto maksaa? Sattuu kakkonen hyppimään tämän tästä pois päältä jos ei kiihdytä.. korjata tuskin kannattaa?
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Re: Lämppärin kennosta, ja vaihteistosta...

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Pahis kirjoitti: ...kumpa niistä motonetin kahdesta mahdolllisesta kennosta sopisi 9000 vm.-89 2l turboon, joka on vielä ilmastoitu(ei tosin toimi).
9000-i --93 (42x40cm, ei Turbo/ilmastoidut/V6). . . . . . . 30-7622 129.00 ???
9000-Turbo --93 (50x40cm, ei Automatic/ilmastoidut). . . . 30-7521 134.00 ???
9000-Turbo-Automatic --93 (50x40cm, ei ilmastoidut). . . . 30-7522 144.00 ???
9000 5.98-- (ei Automatic). . . . . . . . . . . . . . . . . 30-8883 188.00 ???


Tämmösiä Motonet tarjoaa, eikä minun mielestä noista mikään kyllä käy ilmastoituun tonnariin vm -89. Mistäs motonetistä löysit kaksi vaihtoehtoa?

EPC:n mukaan syylärit on erilaisia riippuen onko turbo vai ei, onko ilmastointia vai ei tai onko automaatti vai ei.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

LÄMMITYSLAITTEEN KENNOSTO SAAB 9000 --98
9000 85--91 Kennon ritiläosa mitattava!
jos 28x16cm, Ø24mm-putket vierekkäin (Saab-7496441). . . . 30-8546 88.00 ???
jos 21x14cm, toinen putki laipalla. . . . . . . . . . . . 30-8513 66.00 ???
9000 92--98 (Saab-4070728, 28x16cm/Ø18mm-vierekkäisputket) 30-8554 88.00 ???

Lämppärin kennoa on mies vailla...

Sopivuus selviää kun mittaa kennon. Ei siihen kennon vaihtoon mene puolta päivää. Eka kerralla voi mennä 2-4h... toisella kertaa selviää jopa alle tunnissa jos on asennetta 8)
9000 CD 2.3 -90
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Niin puhutaan siis lämppärin kennosta eikä jäähdyttimen...

Saab osanumero on EPC:n perusteella manuaalivaihteiselle turbotonnarille ilmastoinnilla 93 82 656. Niin siis jäähdyttimen kenno...
Lämppärin kenno on ilmeisesti -89 mallissa kaikille sama saab osanro 96 20 238.

Jos onnistuu omistamaan automaattivaihteisen turbotonnarin ilmastoinnilla niin ovat joka paikassa aivan innoissaan lämppärin kennon vaihdosta, eli ei aivan pala kakkua jos ekaa kertaa tekee. Työ tekijäänsä opettaa kuitenkin...
Viimeksi muokannut 9kTA, To Syys 23, 2004 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ei kannata heti rynnätä ostamaan uutta kennoa, itse sain vanhasta vuotavasta kennosta uudenveroisen käyttämällä sen jäähdytinkorjaamolla tiivisteiden vaihdossa. Tekivät homman jälkeen koeponnistuksen ja hyvin kesti. Kustansi kokonaista 10€ :) .
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin