Jälleen DI-kasetista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Jälleen DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja jamala »

Tervehdys,

Tonnari jätti mitään varoittamatta parkkipaikalle noin kuukausi sitten ja viaksi osoittautui hajuaistin perusteella DI-kasetti. Kasetti haiskahti palaneelta ja kun kopan aukaisi oli kuskinpuoleinen muuntaja palaneen näköinen ja vuotanut ruskeaa nestettä. Vaihdoin varakasetin tilalle (varakasetti ajettu 200tkm) ja nyt vain noin 1000km jälkeen tämäkin sanoi sopimuksensa irti. Oireet ovat samat, ei vain käynnisty ja saman pytyn muuntaja haisee ja on palaneen näköinen. Laitoin nyt rikkimenneen kasetin tosin "varakasetin" asemaan koska olin aistivinani hienoista nykimistä. Tämän 1000km matkalla ei kuitenkaan nykimisiä ole ilmennyt. Laitoin uuden varakasetin paikalle ja nyt rassailin moottorin maakontaktit kuntoon. Onko teillä vielä tiedossa jotain spesifistä vian aiheuttajaa kun saman pytyn muuntaja palaa?
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Jälleen DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Missä kunnossa tulpat lienee ? Jos vaikka ko. pytyn tulppa ylikuormittaisi kasettia, vaihtaminen ei ainakaan ole kallista kun käyttää vakio NGK BCPR7ES-11 tulppia ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Re: Jälleen DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja jamala »

vesa67 kirjoitti:Missä kunnossa tulpat lienee ? Jos vaikka ko. pytyn tulppa ylikuormittaisi kasettia, vaihtaminen ei ainakaan ole kallista kun käyttää vakio NGK BCPR7ES-11 tulppia ...
Joo tämä juolahti kyllä itsellekin mieleeni ja marssin samointein kaupoille. Autossa nääs oli juuri NGK BCPR7ES-11 tulpat, jotka on siihen laitettu 60tkm sitten. Vaihdoin samanmoiset uudet juuri tilalle. Mietin, että mahtaako olla maadoitusongelma jos poltti kerran nelosesta molemmilla kerroilla tuon muuntajan. Kellään arveluja tästä?
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Re: Jälleen DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja jamala »

Mimmi kirjoitti:Nuo mainitsemasi tulpat eivät kestä kuin noin 20 000km, turhaa edes yrittää ajella 60 000 yksillä tulpilla.
Juu kaiketi se sitten tulppien vanhuutta / kasetin ikään tai näiden yhdistelmää meni ja paukahti.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jälleen DI-kasetista

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Jepjep. Vilkases kärkiväliä, saattaa olla aikamoinen noilla kilsoilla. Niin halpoja ne kynttilät kuitenkin on että vaihtaa vaikka joka toisessa öljynvaihdossa tjs.
M97CSB234EFM57001 RE85
Vastaa Viestiin