Tervehdys,
Tonnari jätti mitään varoittamatta parkkipaikalle noin kuukausi sitten ja viaksi osoittautui hajuaistin perusteella DI-kasetti. Kasetti haiskahti palaneelta ja kun kopan aukaisi oli kuskinpuoleinen muuntaja palaneen näköinen ja vuotanut ruskeaa nestettä. Vaihdoin varakasetin tilalle (varakasetti ajettu 200tkm) ja nyt vain noin 1000km jälkeen tämäkin sanoi sopimuksensa irti. Oireet ovat samat, ei vain käynnisty ja saman pytyn muuntaja haisee ja on palaneen näköinen. Laitoin nyt rikkimenneen kasetin tosin "varakasetin" asemaan koska olin aistivinani hienoista nykimistä. Tämän 1000km matkalla ei kuitenkaan nykimisiä ole ilmennyt. Laitoin uuden varakasetin paikalle ja nyt rassailin moottorin maakontaktit kuntoon. Onko teillä vielä tiedossa jotain spesifistä vian aiheuttajaa kun saman pytyn muuntaja palaa?
Jälleen DI-kasetista
Jälleen DI-kasetista
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Re: Jälleen DI-kasetista
Missä kunnossa tulpat lienee ? Jos vaikka ko. pytyn tulppa ylikuormittaisi kasettia, vaihtaminen ei ainakaan ole kallista kun käyttää vakio NGK BCPR7ES-11 tulppia ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Jälleen DI-kasetista
Joo tämä juolahti kyllä itsellekin mieleeni ja marssin samointein kaupoille. Autossa nääs oli juuri NGK BCPR7ES-11 tulpat, jotka on siihen laitettu 60tkm sitten. Vaihdoin samanmoiset uudet juuri tilalle. Mietin, että mahtaako olla maadoitusongelma jos poltti kerran nelosesta molemmilla kerroilla tuon muuntajan. Kellään arveluja tästä?vesa67 kirjoitti:Missä kunnossa tulpat lienee ? Jos vaikka ko. pytyn tulppa ylikuormittaisi kasettia, vaihtaminen ei ainakaan ole kallista kun käyttää vakio NGK BCPR7ES-11 tulppia ...
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Re: Jälleen DI-kasetista
Juu kaiketi se sitten tulppien vanhuutta / kasetin ikään tai näiden yhdistelmää meni ja paukahti.Mimmi kirjoitti:Nuo mainitsemasi tulpat eivät kestä kuin noin 20 000km, turhaa edes yrittää ajella 60 000 yksillä tulpilla.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Re: Jälleen DI-kasetista
Jepjep. Vilkases kärkiväliä, saattaa olla aikamoinen noilla kilsoilla. Niin halpoja ne kynttilät kuitenkin on että vaihtaa vaikka joka toisessa öljynvaihdossa tjs.
M97CSB234EFM57001 RE85