9000cse kirjoitti:itelle ruvetaan kohta vääntämään alle 225/40-18" tai 225/35-18" saa nähä kuin käy. ei oo tiputettu vielä milliäkään, mut ensin pyörät alle ja sit tiputetaan nii paljon ku kärsii.
Kuvia jos mahdollista itselläkin mielessä tuo 35 profiili.. tosin madalletun alustan kanssa (aeron oma takaa, edestä -40mm).
Ja "kena":lle, mahtuu ja pyörii hyvin enkä usko että raapii minnekään, aeron orkkis vanne on ET27 ja orkkis rengastus vissii 205/55/16 joten sama kehä kuin sulla tulossa.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
9000cse kirjoitti:itelle ruvetaan kohta vääntämään alle 225/40-18" tai 225/35-18" saa nähä kuin käy. ei oo tiputettu vielä milliäkään, mut ensin pyörät alle ja sit tiputetaan nii paljon ku kärsii.
Kuvia jos mahdollista itselläkin mielessä tuo 35 profiili.. tosin madalletun alustan kanssa (aeron oma takaa, edestä -40mm).
Ja "kena":lle, mahtuu ja pyörii hyvin enkä usko että raapii minnekään, aeron orkkis vanne on ET27 ja orkkis rengastus vissii 205/55/16 joten sama kehä kuin sulla tulossa.
Niin, paitsi että kyseessä ei ole aero =)
Katotaan, kunhan laitan alle.. voipi olla, että vähän lyhennän lokasuojan kaaren koristelistan ruuveja, niissä on aika lailla ylimääräistä =)
Paljonko tuota perustonnaria kannattaa madaltaa tuon kokoisilla pyörillä? Sen olenkin jo päätellyt, että edestä enemmän kuin takaa, muuten tulee aika roikkuvan näköinen perästä..
Audi urS4 kevyt huora 9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
Mitenköhän mahtuis 17" et25 225/45, auto on cs korinen tonnari ja alusta vielä vakio mutta jos joskus tulee madallusta ehkäpä 60/40mm niin tuleeko silloin onkelmia?
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 faceliftkolkki
Jontse kirjoitti:Mitenköhän mahtuis 17" et25 225/45, auto on cs korinen tonnari ja alusta vielä vakio mutta jos joskus tulee madallusta ehkäpä 60/40mm niin tuleeko silloin onkelmia?
Ainakaan 7" vanteella ei ota kiinni vielä pohjauskumeissakaan.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Jontse kirjoitti:Mitenköhän mahtuis 17" et25 225/45, auto on cs korinen tonnari ja alusta vielä vakio mutta jos joskus tulee madallusta ehkäpä 60/40mm niin tuleeko silloin onkelmia?
Ainakaan 7" vanteella ei ota kiinni vielä pohjauskumeissakaan.
Jep 7" leveä vanne tulossa.
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 faceliftkolkki
Noi mun auton vanteet oli ennen cs tonnarissa ja siinä alustana 60/40. käyttäjä "AP" pystyisi varmasti kertoa kuinka pyöri tuo 7.5" x 18" ja renkaina 225/40 tuollaisella alustalla. Mutta käsittääkseni ja jos oikein muistan niin suurempia ongelmia ei ollut, eli et 25 on sellainen perusvarma joka pyörii tonnarin alla moitteetta madallettunakin.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
nyt ois alla 225/45/17 7x17" ET25 vanteella. Hyvin istuu kyllä, madallusvaraakin jäi mainiosti. Nyt pitäis alkaa sitä miettimään. Kuva ei ole ihan parhaimmasta päästä, mutta siitä ehkä selviää kuitenkin oleellinen.
nytpä kuulin semmosta juttua tuossa että levikepalat joilla saadaan vanne ulommas olisivat laittomat.??? mitenkähän menen sitten noitten mun 18" vanteiden kanssa leimalle jos ne hylkäävät levikepalojen takia ja ilman niitä vanteet ei mahdu pyörimään alla.?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
9000cse kirjoitti:nytpä kuulin semmosta juttua tuossa että levikepalat joilla saadaan vanne ulommas olisivat laittomat.??? mitenkähän menen sitten noitten mun 18" vanteiden kanssa leimalle jos ne hylkäävät levikepalojen takia ja ilman niitä vanteet ei mahdu pyörimään alla.?
Ite olen taas kuullu että jos olis vanne valmistajan tekemät niin olisi lailliset.
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 faceliftkolkki
Nyt olis tarjolla 235/45-17 renkaat edullisesti ja mietin sitä, että miten nuo mahtuisi tonnarin alle. Mitä olen saanut selvitettyä, on se, että ilmeisesti pitäisi olla 8" leveä vanne. Aiemmissa viesteissä oli niukasti tietoa tuosta kokoonpanosta, lähinnä se, että saattaa raapia käännettäessä. Tonttua on madallettu 40 mm. Alkuperäinen suunnitelma oli, että hommaan 225/45-17 renkaat ja 7" leveät vanteet. Nyt vaan houkuttelee nuo edulliset tarjolla olevat renkaat. Saako nuo sopimaan tontun alle ja millä ET:llä? Vai hommaanko tuon "varmuudella" sopivan setin?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Noniin, nyt ois kiikarissa 19x8" vanteet ja et 25. Mahtuuko nuo vanteet kuinka hyvin pyörimään jos rengastukseksi tulis 225/35? Keulaa ois tarkotus pudottaa vielä sentti tai pari kun keulii vähän liikaa. Edelliset vanteet oli myös et 25 mutta 17x7" ja hyvin mahtuivat rullaamaan mutta tuoko tuo 8" vanne paljon leveyttä lisää jos samanlevyiset renkaat laittaa?
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 faceliftkolkki
tulipahan tossa mieleen noista levikepaloista et jos ne on laittomat, ni onko ketään toteuttanut niitä silleen et laittaa ne levikepalat jarrulevyjen alle.?!?! Koht ois meinaan muutoskatsastuksen aika 18" vanteille ja levikepalat vaatis...
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Jontse kirjoitti:Noniin, nyt ois kiikarissa 19x8" vanteet ja et 25. Mahtuuko nuo vanteet kuinka hyvin pyörimään jos rengastukseksi tulis 225/35? Keulaa ois tarkotus pudottaa vielä sentti tai pari kun keulii vähän liikaa. Edelliset vanteet oli myös et 25 mutta 17x7" ja hyvin mahtuivat rullaamaan mutta tuoko tuo 8" vanne paljon leveyttä lisää jos samanlevyiset renkaat laittaa?
Aerossa on juuri vastaavilla mitoilla vanteet ja renkaat. Raapinut ei ole kuin isommalla kuormalla (4hlö + kontissa tavaraa) takakaareen. Mutta ei siellä keulassakaan liikoja ole tilaa, kun renkaat kääntää linkkuun. Sullahan tais keulaa olla jo pudotettu 60mm?
turkkaki kirjoitti:juu, ei varmaan ole kovin paljoa varaa sieltä välistä yrittää levittää, kun pitäis samalla siirtä niitä jarrusatuloitakin.
Sopivan paksusta lattarautaa tai vastaavaa satulan ja olkavarren väliin, ni hyvä tulee.
Jarrusatulan pulttien vipuvarsivoimien lisääntymiseen en ota mitään kantaa, mutta sehän kasvaa joka tapauksessa spacereita käyttäessä (pyöränpulteissa).