Käsijarru remonttia.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Käsijarru remonttia.
Kuskinpuoleinen rengas ei kiristy tarpeeksi kun kässäriä vetää, säädöt on " käännetty melkeinpä tappiinsa " mutta ei apua.
Vaijerista vai satulasta kannattaisi lähteä ?
Onko mitään helppoa vippas konstia saada toimimaan katsastukseen ?
Katsastuksen jälkeen auto siirtyy " yksityis / omille teille " mutta olisihan se kiva että toinenkin puoli peräpäästä lukittuisi.
Pystyykö vaijerin vetämään läpi vanhaa vaijeria apuna käyttäen ? vai onko tässä yhtä hankala vaihtaa toinen vaijereista kun My -92 tontussa oli..tankkia alaspäin, tulipeltiä pois, sisustan purkua ym.
Vinkkejä / linkkejä / räjäytyskuvia ym otettaisiin mieluusti vastaan..
Potilas My - 90 CC
Vaijerista vai satulasta kannattaisi lähteä ?
Onko mitään helppoa vippas konstia saada toimimaan katsastukseen ?
Katsastuksen jälkeen auto siirtyy " yksityis / omille teille " mutta olisihan se kiva että toinenkin puoli peräpäästä lukittuisi.
Pystyykö vaijerin vetämään läpi vanhaa vaijeria apuna käyttäen ? vai onko tässä yhtä hankala vaihtaa toinen vaijereista kun My -92 tontussa oli..tankkia alaspäin, tulipeltiä pois, sisustan purkua ym.
Vinkkejä / linkkejä / räjäytyskuvia ym otettaisiin mieluusti vastaan..
Potilas My - 90 CC
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Käsijarru remonttia.
veikkaisin satulaa. vedä käsijarru päälle ja käy katsomassa jos vipu on siirtynyt. jos ei niin ääni sitten vaijerille.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Käsijarru remonttia.
Omassa tonnarissa oli samanlaiset oireet ja vika korjaantui uusilla satuloilla.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Käsijarru remonttia.
Satulat ei ole kauhen vanhat, muistaakseni 1,5 vuotta sitten vaihdettu.
Jos vaijeri menee vaihtoon niin saako suojaputkeen työnnettyä helposti uuden, vanhaa apuna käyttäen ?
Onko siellä muita säätöpaikkoja kun renkaan takana ja kabiinissa käsikahvan alla ?
On etsiäkin käytetty, reilut 130 ketjua löyty, jotkut meni väkisinkin vähän ohi..mutta kiitokset, hyvä linkki
Jos vaijeri menee vaihtoon niin saako suojaputkeen työnnettyä helposti uuden, vanhaa apuna käyttäen ?
Onko siellä muita säätöpaikkoja kun renkaan takana ja kabiinissa käsikahvan alla ?
On etsiäkin käytetty, reilut 130 ketjua löyty, jotkut meni väkisinkin vähän ohi..mutta kiitokset, hyvä linkki
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Käsijarru remonttia.
Mites jos tunkkaat takakulman ylös ja testaat sitä satulan säädön löysäystä/kiristystä että miten vaikuttaa käsijarrun tehoon kun pyörittelet rengasta? Ilmeisesti noissa tarvikesatuloissa yleistä että korkkaa se käsijarrunsäätö/kiristys mekanismi.Satulat ei ole kauhen vanhat, muistaakseni 1,5 vuotta sitten vaihdettu.
Jos vaijeri menee vaihtoon niin saako suojaputkeen työnnettyä helposti uuden, vanhaa apuna käyttäen ?
Onko siellä muita säätöpaikkoja kun renkaan takana ja kabiinissa käsikahvan alla ?
On etsiäkin käytetty, reilut 130 ketjua löyty, jotkut meni väkisinkin vähän ohi..mutta kiitokset, hyvä linkki
Ja tosiaan katso miten liikkuu se käsijarrun käyttötanko satulassa/käsijarrun vaijeri kun vedät käsijarrun päälle/vapautat.
Vippaskontsina katsastukseen on kiriä se säätö silleen että rengas pyörii nippa nappa ja ajaa konttorille. Luultavasti löysääntyy itsestään nopeasti jos vika siinä säädössä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Käsijarru remonttia.
Vaijeri tuntuisi toimivan kuten pitääkin, satulassa pientä " palauttamattomuutta " joten alotetaan siitä.
Onko kenelläkään kokemuksia Bilteman jarrusatulasta, onko 100 % yhteensopiva ? ( Vasen Taka )
Onko kenelläkään kokemuksia Bilteman jarrusatulasta, onko 100 % yhteensopiva ? ( Vasen Taka )
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Käsijarru remonttia.
porukka kyllä kehuu bilteman satuloita.. tiedä sitten. itse en ainakaan koskaan ole kokeillut.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Käsijarru remonttia.
Nuissa bilteman taka satuloissa on vaan se ongelma että kiristys pyörii auki jos ei tee mitään patenttia sinne.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Käsijarru remonttia.
Vähän pinta puolisesti tutustuinkin tuohon aiheeseen..mitä patenttia suosittelet ?Mik4 kirjoitti:Nuissa bilteman taka satuloissa on vaan se ongelma että kiristys pyörii auki jos ei tee mitään patenttia sinne.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Käsijarru remonttia.
Änkeän (tyhmän?) kysymykseni samaan ketjuun. Onko normaalia että jarrupalojen vaihdon jälkeen takajarrut kuluttavat vain ulompaa kehää jarrulevystä molemmilla puolilla? Näin mennyt jo parisataa kilsaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Käsijarru remonttia.
Ainankin täällä on ulommat jarrupalat kuluneet huomattavasti enemmän kuin sisemmät, kummaltakin puolelta.Kniitti kirjoitti:Änkeän (tyhmän?) kysymykseni samaan ketjuun. Onko normaalia että jarrupalojen vaihdon jälkeen takajarrut kuluttavat vain ulompaa kehää jarrulevystä molemmilla puolilla? Näin mennyt jo parisataa kilsaa.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Käsijarru remonttia.
Joku jousi säätöpultin ja suojapultin väliin tai kierrelukitetta ruiskulla tai jotain vastaavaa. Säätöruuvvi pyörii itsekseen auki ja säätö löystyy.saabvector kirjoitti:Vähän pinta puolisesti tutustuinkin tuohon aiheeseen..mitä patenttia suosittelet ?Mik4 kirjoitti:Nuissa bilteman taka satuloissa on vaan se ongelma että kiristys pyörii auki jos ei tee mitään patenttia sinne.
Re: Käsijarru remonttia.
EIpä kannattane ostaa niitä bilsun satuloita: Alkuvaikutelma oli ihan jees, mutta loppukäyttäjänä toiminut kaveri joutui painimaan tuon säädön pois rullautumisen kanssa... Toimivat käytetyt joihin uudet muun merkkiset tiivisteet kuin scantech ajaa saman asian
.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Käsijarru remonttia.
Kiitokset kaikille vinkeistä, eiköhän näillä päästä eteenpäin.
Haulla en löytänyt selostetta EI ABS jarrujen ilmauksesta suomenkielisenä ohjeena.
Oisko kellään ? tai ihan vaan selostekkin riittäisi kun tuon ilmauksen joutuu suorittamaan satulan vaihdon jälkeen.
Luulen osaavani ja muistavanikin mutta aikaa siitä on joten ihan varmuuden vuoksi..![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Haulla en löytänyt selostetta EI ABS jarrujen ilmauksesta suomenkielisenä ohjeena.
Oisko kellään ? tai ihan vaan selostekkin riittäisi kun tuon ilmauksen joutuu suorittamaan satulan vaihdon jälkeen.
Luulen osaavani ja muistavanikin mutta aikaa siitä on joten ihan varmuuden vuoksi..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04