jarska kirjoitti:Mitäköhän eroa tuolla softalla sitten ois tuohon SP:n myyymään lastuun verrattuna? Kun voisi kuvitella että tuokin lastu kayttää jo nuita vakiosuuttimia aika maksimi rajoilla...Eikait niistä mahdottomia irti saa vaikka vaikka uuden ohjelman teettäiskin, kun bensanpaineitakaan ei voi rajattomasti nostaa. 300hv on jo aika paljon 340suuttimille, siinä saa jo hieman säädellä.
niin vakionahan näissä on 214cc suuttimet eli ne ei kovin pitkälle riitä.
340cc suuttimilla penkitin 260hv rattaasta (n285hv moottoriteho josta yleensä puhutaan) eikä mennyt vielä kovin laihalle ja bensanpaineita olisi ollut vara nostaa. uuden coolerin myötä jouduin jälkeenpäin nostamaankin...
mutta kun se käy esim. matka ajossa koko ajan rikkaalla jos käyttää 214 cc suuttimille tehtyjä lastuja.......
No ovatpa sitten tosiaan säälittävän kokoiset! Ja minä kun olin elänyt siinä uskossa että 2.0t koneissa olisi 340cc suuttimet Onko sulla tuo lh boxi tällä hetkellä vakio kunnossa noiden isompien suuttimien kanssa vai onko se SP:n vakiosuuttimille tarkoitettu lastu siellä...tai siis onko boxia vielä muutettu mitenkään nuille suuttimille? Onko nuo tehot mitattu vakio ahtimella ja suuttimilla?
se on aikamoinen sekameteli soppa,
340cc suuttimet, isompi turbo, 3"putkisto, lastut on eri tekijöiltä diapc:ssä bsr ja lh:ssa joku muu oiskohan sqr 214cc tehty ja 380tkm ajettu kone . näillä siis penkitettiin.
nyt on uusi cooleri laitettu penkityksen jälkeen ja löylyä tuntu tulevan lisää...
hieman se nykii pikkukierroksilla mutta kun nilkkaa ojentaa niin toimii mahtavasti.
tympeää vaan leikkiä sen bensapaineen kanssa kun matka ajoon joutuu pienentään
Jeps. Itsellä on nyt vain sp:n steg3 lastu ja lh:n lastu (kummatkin on vissiin bsr:än tekemiä) 3"putkisto, fse säädin,suodatin ja vakio turbo...Tallissa odottelis jo asennusta nykyistä pari kertaa isompi T3/4 ahdin ja isompaa cooleria odotellaan promolta...Pitäis vaan saada lisää soppaa kun laitan tuon uuden ahtimen niin oon ite miettinyt sitä smt:n lisäohjainta niin sillä vois ohjata vaikka paria pienempää tai yhtä isompaa lisäsuutinta. Paljonko sulla muuten oli vääntöä sillä isommalla ahtimella ja mikä ahdin se on? Kun näyttää että näillä vakio ahtimilla sais melkolailla tuollaisia tehoja ja 450nm vääntöä ja taas isommalla ahtimella vääntö laskee rajusti.
jarska kirjoitti:
. Paljonko sulla muuten oli vääntöä sillä isommalla ahtimella ja mikä ahdin se on? Kun näyttää että näillä vakio ahtimilla sais melkolailla tuollaisia tehoja ja 450nm vääntöä ja taas isommalla ahtimella vääntö laskee rajusti.
aeron tdo4 #5
onko todisteita että vakio ahtimella noihin tehoihin pääsee minulla ainakin kierrosten myötä vakioahtimen paineet laski kuin lehmän häntä
Eikös siittä sporttiautossa viritetystä 900s:stä mitattu vakioahtimella 290hv ja 458mn, siinä oli just se smt6 ohjain kahdella lisäsuuttimella ja ainakin yhdestä asconasta mitattu 260hv/400nm vakio ar48 t3:sella...
minulla oli alkuperäisenä tuo mitsun te05 joka on ilmeisesti aika monessa diapc:ssä.
tuossa 900s taisi olla myös vesiruisku ja cooleri eli ahtimen ei tarvinnut kehittää niin kovaa ylipainetta kuin pelkän vakiocoolerin läpi, joka tapauksessa kova rykäsy vakioturbolla.
t3:iakin on niin paljon erilaisilla kompurasiivillä esim. cossun, volvon ja saabin t3:t on erilaisia. jossain väitettiin jopa että saabin t3 riittää vain 220hv mutta se nyt on todettu p*ska puheeksi.
kyllähä vakioturbollakin tehoja saa mutta ne pakopaineet kasvaa turhan suuriksi, mutta mikäs siinä jos kone pysyy kasassa.
joku syyhän siihen on oltava että esim 9000 aerossa ei käytetä samaa ahdinta kuin muissa 9000:ssä vaikka tehoja vain 230hv
Jarska, laitatko tälle syksylle t3/4 paikoilleen on mielenkiintoinen nähdä miten se pelaa, siinähän on sitten 400hv lähellä vaikko ylikin?....
öljysormi kirjoitti:ei mopo ole vielä karannut, pahasesti keulii.
mutta pointtihan on siinä että jos teetän custom softan niin sitä voi käyttää myös muiden autoissa jotka ajaa samoilla suuttimilla ja on suurinpiirtein samassa teholuokassa ~300hv. jos näitä tyyppejä olis vaikka 5 ja jakais kustannuksia niin se tekis muutaman kymmentä euroa per nuppi.
ja ohjelmoitava ruisku on sitten 1500e eli huomattavasti kalliimpaa.
lastujen kopiointi on vaivatonta. ainakin 575 numeroisessa lh:ssa ko. lastu toimis pomminvarmasti, ehkä jopa muissakin. oisko porukalla kiinnostusta?
pelkillä lastunvaihdoilla tulee vain vihaiseksi, näistä koneista pitää ottaa kaikki irti! sieltä nimittäin aika helposti hevosia irtoaa.....
yllättävän hyvin tämä sohlo toimii 340 cc suuttimilla, matka ajossa pitää sitten vaan ruuvata pensanpaineet tosi pienelle, alle 2bar ettei haukkaa turhaa soppaa...
Jep, kiinnostusta varmaan olisi 340 cc suuttimille tehdylle softalle 575-boksiin, kun kohta joutuu kuitenkin isomman turbon hankkimaan TEO5:sen heittäessä luun nurkkaan.
Mitä chippi muuten kustantaa?
Muuten tiedoksi, että STCS:n palstalla oli myynnissä T-18 bolt-on -paketti vielä jokin aika sitten hintaan 4500 SEK eli ahdin, paksarja, adapteri ja etuputki.
Niin kyllähän tuon mun uuden ahtimen ptäisi ainakin kokonsa puolesta riittää sinne 400hv:n tuntumaan jos ei jopa ylikin. Tavoitteena on kuitenkin että jos +300hevosta saisi niin ok, ainakin aluksi
Nyt näyttäis kuitenki vähän siltä, etten saa tälle syksylle tuota turboa paikalleen kun uuden coolerin saanti on viivästynyt ja bensapuolikin pitäisi saada siihen kuntoon että voi laittaa rajumman ahtimen. Koneellakin kun on ajettu jo kohta 350tkm (sisään ajettu ) niin sitäkin on tarkoitus hieman availla ennen tuon turbon vaihtoa. Kevääseen menee luultavimmin ennen kuin näkee mitä tuo uusi turbo vaikuttaa.
Se on kuitenkin varma ettei bensa tule riittämään eli isommat suuttimet tai lisäsuuttimia on pakko asentaa. Ostin ahtimen Timo Viikiltä joka värkkäilee kiihdytys autojen kanssa ja hänellä oli ollut joskus omassa saabissa lähes vastaava ahdin kuin tuo minkä myi minulle. Pakopesä oli vain ollut saabin t3:sen avarrettu kun minulla on jo valmiiksi isompi AR60 t3:sen pakopesä jota on avarrettu vielä lisää. Viikki sanoi ettei ollut vakioruisku pystynyt antamaan lähellekkään tarpeeksi bensaa sille hänen pienempipakopesäisellä t3/4 turbollekkaan. Tuo mun turbo on kuuleman mukaan ollut alunperin tulossa johonkin sprintti escorttiin ja siinä on 52imu ja 59pako AR jotakin 84 eli tehoa luulisi tuolla saavan ihan kivasti...