Yks vatipää lisää.
Re: Yks vatipää lisää.
Heippa!
Nyt se og900 ehkä löyty onko kellekkään tuttu tapaus
http://www.nettiauto.com/saab/900/3111952
Nyt se og900 ehkä löyty onko kellekkään tuttu tapaus
http://www.nettiauto.com/saab/900/3111952
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Yks vatipää lisää.
Tuttu onvahajub kirjoitti:Heippa!
Nyt se og900 ehkä löyty onko kellekkään tuttu tapaus
http://www.nettiauto.com/saab/900/3111952
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
#3086
Re: Yks vatipää lisää.
Dodiin!
Tulipa ilmastointi laitekkin testattua, toveri laittoi aineet sisään ja tulille, kompura lähti päälle(kiitos mimmille kun neuvoi releen kanssa).Mut mut nesteet tuli pihalle syylärin ala-puolelta olevasta liitoksesta, on ottanut joskus osumaa johonkin josta murtunut, ei muuta ku syyläri irti ja vien paikattavax, samallahan hoituis jäähdytysjärjestelmän putsaus....paitsi jos tulee suappi vaihettua perjantaina tuohon yllä mainittuun.
MOE
Tulipa ilmastointi laitekkin testattua, toveri laittoi aineet sisään ja tulille, kompura lähti päälle(kiitos mimmille kun neuvoi releen kanssa).Mut mut nesteet tuli pihalle syylärin ala-puolelta olevasta liitoksesta, on ottanut joskus osumaa johonkin josta murtunut, ei muuta ku syyläri irti ja vien paikattavax, samallahan hoituis jäähdytysjärjestelmän putsaus....paitsi jos tulee suappi vaihettua perjantaina tuohon yllä mainittuun.
MOE
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Yks vatipää lisää.
Kyseessä lienee kuitenkin ilmastoinnin lauhdutinkenno, jonka liitos on ottanut osumaa. Nyt kun systeemi on ollut ilman kanssa tekemisissä, niin suotavaa olisi vaihtaa myös kuivain. Sitten kun vielä varmistelet painekytkimen oikean toiminnan (ja paikkaat/ostat uuden lauhditinkennon), niin tuloksena on varmaankin ihan toimiva ilmastointi.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Yks vatipää lisää.
No niin on, tajusin tuon itsekkin myöhemmin
Mistäs noita kuivaimia saa, onko ihan tarvikeliike kamaa?
Mistäs noita kuivaimia saa, onko ihan tarvikeliike kamaa?
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Yks vatipää lisää.
Motonetistäkin löytyy:vahajub kirjoitti:No niin on, tajusin tuon itsekkin myöhemmin
Mistäs noita kuivaimia saa, onko ihan tarvikeliike kamaa?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=30-8251
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:45
- Paikkakunta: Eura
Re: Yks vatipää lisää.
"Löytyy",vaan ei ole yhtään
9000CD T+hestec+750cc msd:t
9000CSE 2,0t
9000CS 2,3t
Yamaha XTz-900i
9000CSE 2,0t
9000CS 2,3t
Yamaha XTz-900i
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Yks vatipää lisää.
Kuivaimia saa mm. Saabilta. Edullisemmin sitten esim. Hellan jälleenmyyjiltä (itse ostin Alppilan Autosähköstä -92CS:n kuivaimen), heiltä irronnee myös uusi lauhdutinkenno. Kannattaa varautua myös uusimaan ainakin lauhdittimen letkuliitokset (=letkut), koska tykkäävät tarttua pirun tiukkaan, jolloin alumiininen mutteri ei irtoa ehjänä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Yks vatipää lisää.
Mersuja liikkuu ainakin täällä päin "jokunen" enemmän kuin saabeja, johtunee siitä.Harrimatias kirjoitti:On kyllä ollut melkoinen topicci luettavaksi. Tsemppiä uudelle omistajalla auton kanssa ja toivottavasti vielä niitä huolettomia kilometrejä!
Sen verran tähän pakko kirjoittaa ja toivoa Mesedesin lukevan, että hassua ollut
tänä talvena taas huomata, etten täällä pk-seudulla ole nähnyt yhtään hyytynyttä tai kesken ajon kiukuttelevaa saabia tien sivussa, mutta mersuja, voi sentäs, pitkältä yli kymmenen päälle. Voipi olla useampi kymmenenkin. Yhtenäkin päivänä, pelkän työmatkan aikana(kaikki 14km), näin 4 tien sivussa lepäävää JOHTOTÄHTEÄ.
Oma autoni vuodelta -96, niinkin vanha, eikä koskaan jättänyt tielle.
Eiköhän se taas johtune vähän yksilöistä... Ei koko merkkiä kannata sen takia leimata.
Re: Yks vatipää lisää.
TerweV.J.S kirjoitti:Kyseessä lienee kuitenkin ilmastoinnin lauhdutinkenno, jonka liitos on ottanut osumaa. Nyt kun systeemi on ollut ilman kanssa tekemisissä, niin suotavaa olisi vaihtaa myös kuivain. Sitten kun vielä varmistelet painekytkimen oikean toiminnan (ja paikkaat/ostat uuden lauhditinkennon), niin tuloksena on varmaankin ihan toimiva ilmastointi.
Lähteekös toi lauhdutinkenno yläkautta pois, jossain vaiheessa kevättä olis tarkoitus korjauttaa tuo kenno kunhan joutaa, menee aikaa ton 90:sen kesäkuntoon laitossa
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Yks vatipää lisää.
Alakautta joutuu kuitenkin irrottamaan kennon alakulmista kiinnitykset, joten sama sitten ottaa kennokin alakautta. Yläkautta ottaessa joutuisi lukkopellin yms purkamaan.vahajub kirjoitti:Lähteekös toi lauhdutinkenno yläkautta pois
Kun letkuliitokset ei lähde suosiolla aukeamaan kennosta, saatat silti joutua purkamaan kaikenlaista, ainakin jos vanhaa kennoa yhtään on tarve saada säästeltyä ehjänä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Yks vatipää lisää.
Nonniin
Tilanne tietoa tonnarista,(jos ketään enää kiinnostaa), autoon ei ole tarvinnut tehä muuta ku tankata benziiniä viime viikkon asti, nyt on pirssi tallissa öljypohja irti kun poistin sen tpa-ketjun ja ilmastoinnin lauhdutinkennon.
Mites se kuivain lähtee helpoiten kun on siellä lokarin suojassa piilossa?
Tonnarini on miedompi versio suomen täys turbosta, moottorin alla ollessa huomasin sen turbon ja hukkaportinkellon välisentangon olevan säädettävissä...kumpaanko suuntaan sitä pyöritetään ja kuinka paljon että saa lisää ahtoja? Tarkoitus ei ole hirveenä viritellä jos nyt jotain 220HP sais.
Eipä mulla muuta...näkemiin
Tilanne tietoa tonnarista,(jos ketään enää kiinnostaa), autoon ei ole tarvinnut tehä muuta ku tankata benziiniä viime viikkon asti, nyt on pirssi tallissa öljypohja irti kun poistin sen tpa-ketjun ja ilmastoinnin lauhdutinkennon.
Mites se kuivain lähtee helpoiten kun on siellä lokarin suojassa piilossa?
Tonnarini on miedompi versio suomen täys turbosta, moottorin alla ollessa huomasin sen turbon ja hukkaportinkellon välisentangon olevan säädettävissä...kumpaanko suuntaan sitä pyöritetään ja kuinka paljon että saa lisää ahtoja? Tarkoitus ei ole hirveenä viritellä jos nyt jotain 220HP sais.
Eipä mulla muuta...näkemiin
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Yks vatipää lisää.
Miltäpä se öljypohjan sisältö näytti? Oliko schaissea?
Minä saattasin samoilla häpeillä kurkistaa kiertokangen laakerit.
Hyvähän se, jos sekin on pelannut.
Meillä on selvästikin eri jumalat.
Nyt tunnustan. Mersussa on ollut kauheesti vikoja.
4 kappaletta, jos tarkkoja ollaan.
Jokainen vika on musta, pyöree ja 205/65/15 kooltaan ja kyljessä lukee jotain Nokia tjsp...perskeles että mouruaavat ja voliseevat - mutta eipähän se muuten Nokialainen oliskaan.
Uudet talvirenkaat on jo hyllyssä. 205/70/15 nastat. En muista minkämerkkiset.
Minä tykkään, että rengasta riittää myös pystysuunnassa.
Minä saattasin samoilla häpeillä kurkistaa kiertokangen laakerit.
Hyvähän se, jos sekin on pelannut.
Meillä on selvästikin eri jumalat.
Nyt tunnustan. Mersussa on ollut kauheesti vikoja.
4 kappaletta, jos tarkkoja ollaan.
Jokainen vika on musta, pyöree ja 205/65/15 kooltaan ja kyljessä lukee jotain Nokia tjsp...perskeles että mouruaavat ja voliseevat - mutta eipähän se muuten Nokialainen oliskaan.
Uudet talvirenkaat on jo hyllyssä. 205/70/15 nastat. En muista minkämerkkiset.
Minä tykkään, että rengasta riittää myös pystysuunnassa.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Re: Yks vatipää lisää.
Lyhentämällä tankoa nostetaan peruspaineita, mutta eri asia kannattaako. Jos peruspaine on liian ylhäällä, ei nakutustilanteessa ahtoja saada laskettua ja kone voi porsia. Ahtoja saa nostettua turvallisemminkin, foorumilta löytyy kyllä tietotaitoa.vahajub kirjoitti:kumpaanko suuntaan sitä pyöritetään ja kuinka paljon että saa lisää ahtoja?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Yks vatipää lisää.
Ymmärtääkseni tangon ruuvaaminen ei käytännössä nosta maksimiahtoja, ainoastaan peruspaineita. DI/APC:lla on oma karttansa, jossa max. ahdot on määrätty, eikä sen yli mene ilman softamuutoksia, W-letkun irroittamista (=magneettiventtiilin ohittaminen) tai hukkaportin kiinnihitsaamista Tangossa ei taida ilman modausta riittää säätö hukkaportin "totaalisulkuun".Mawerick kirjoitti:Lyhentämällä tankoa nostetaan peruspaineita, mutta eri asia kannattaako. Jos peruspaine on liian ylhäällä, ei nakutustilanteessa ahtoja saada laskettua ja kone voi porsia. Ahtoja saa nostettua turvallisemminkin, foorumilta löytyy kyllä tietotaitoa.vahajub kirjoitti:kumpaanko suuntaan sitä pyöritetään ja kuinka paljon että saa lisää ahtoja?
Jos softallisesti nostaa maksimipaineita kovastikin, niin silloin olisi hyvä ruuvata peruspaineitakin hiukka korkeammaksi, hihavakiona semmoinen fifti-sixti, eli peruspaineet n. puolet (ehkä hitusen allekin) maksimipaineista olis hyvä.
Foorumilla on vino pino DI/APC ja LH-jet lastuja saatavilla, ostoilmoitusta vaan kehiin markkinaosiolle.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84