9000 Turbo -85 käynti probleemi
9000 Turbo -85 käynti probleemi
Otsikon mukainen auto kyseessä.
Vika:
Lähtee käyntiin normaalisti, käy hyvin noin 5s jonka jälkeen alkaa hirvittävä rynkytys ja putken päästä työntyy todella "rikkaan hajuista" käryä. Huomattu, että ahtopainemittari on jämähtänyt paikoilleen mittaristossa samoihin aikoihin kun vikakin on ilmestynyt.
Tähän mennessä:
-Ilmamassa/määrämittari vaihdettu -> ei vaikutusta
-Moottorinohjausboksi vaihdettu -> ei vaikutusta
-Kaikki ahtoputket ja alipaineletkut tutkittu, olivat kunnossa
-Lämpötila anturi joka antaa boksille tietoja mitattu, oli kunnossa
-Tulpatkin vaihdettu -> ei vaikutusta
-Johtosarjoja tutkittu, nekin kunnossa
-Lisäilmaluisti vaimikäsenytoli putsattu -> ei vaikutusta
Mikä ...keles sitä vaivaa?
Pian haen Toyotan...
Vika:
Lähtee käyntiin normaalisti, käy hyvin noin 5s jonka jälkeen alkaa hirvittävä rynkytys ja putken päästä työntyy todella "rikkaan hajuista" käryä. Huomattu, että ahtopainemittari on jämähtänyt paikoilleen mittaristossa samoihin aikoihin kun vikakin on ilmestynyt.
Tähän mennessä:
-Ilmamassa/määrämittari vaihdettu -> ei vaikutusta
-Moottorinohjausboksi vaihdettu -> ei vaikutusta
-Kaikki ahtoputket ja alipaineletkut tutkittu, olivat kunnossa
-Lämpötila anturi joka antaa boksille tietoja mitattu, oli kunnossa
-Tulpatkin vaihdettu -> ei vaikutusta
-Johtosarjoja tutkittu, nekin kunnossa
-Lisäilmaluisti vaimikäsenytoli putsattu -> ei vaikutusta
Mikä ...keles sitä vaivaa?
Pian haen Toyotan...
Re: 9000 Turbo -85 käynti probleemi
Tee niin. Tai laita ennemin mersu.Extra kirjoitti:Pian haen Toyotan...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tuosta Saabasta... onko bybass venttiili ok? Paljonko näyttää ahtopainemittari tai jos ainoastaan orgismittari niin missä kohtaa viisari? Valkosen ja keltasen värin välissä?
Re: 9000 Turbo -85 käynti probleemi
Kabiiniin tuleva alipaineletku on jostain katki, luultavasti about tulipellin kohdilta(tai valetulipellin).Huomattu, että ahtopainemittari on jämähtänyt paikoilleen mittaristossa samoihin aikoihin kun vikakin on ilmestynyt.
=imuilma vuoto
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9000 Turbo -85 käynti probleemi
ilmamassamittarin tai sytkävahvistimen liitin paskana ![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: 9000 Turbo -85 käynti probleemi
Vaikuttaako käyntiin ja käynnissä pysymisen aikaan mitenkään antaako kaasua/kierroksia ?
Miten käy ilmamassamittarin liitin irrotettuna ?
Joskus oli hiukan tuontapaista ongelmaa ilmeisesti ruiskupaineensäätimen johdosta, 9000 -92 muistaakseni.
http://www.thesaabsite.com/9000/9000faq ... r+Problems
Miten käy ilmamassamittarin liitin irrotettuna ?
Joskus oli hiukan tuontapaista ongelmaa ilmeisesti ruiskupaineensäätimen johdosta, 9000 -92 muistaakseni.
http://www.thesaabsite.com/9000/9000faq ... r+Problems
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:45
- Paikkakunta: Eura
Re: 9000 Turbo -85 käynti probleemi
Mulla oli -89 mallissa sytkävahvistin ,joka teki tota samaa!.Ko. mallissa jakaja,missä vain pyörijä sisässä,hall-anturi kampiakselin päässä.
tuossa sinun autossa se on jakajassa,ootko kattonut jakajan liittimen?
samasta autosta meni ilmamassamittari myöhemmin,niin savuti pirusti,kun oli sika rikkaalla,mutta ei pätkinyt eikä rynkyttänyt vaan nieli kaiken bensan kiltisti
Uudemmassa 92 tbo:ssa sytkäkasetti paskana,samat oireet ja hylky pakokaasutestissä!
Uusi kasetti,niin pakokaasut ok!!!!
eli viittaa vahvasti,että jää kipunoita väliin,ehkä satunnaisestikkin.
Mulla on useita jakajia,että ainakin 10 vahvaria,mutta en tiedä enää mitkä on ehjiä,kun joku idiootti
nakkas ne kaikki samaan lodjuun...
Ehjiä massamittareitakin on ainakin 4:stä turbosta ja parista vaparistakin,mutta ei tosiaan tee tommosta.
Missäs asustelet?
tuossa sinun autossa se on jakajassa,ootko kattonut jakajan liittimen?
samasta autosta meni ilmamassamittari myöhemmin,niin savuti pirusti,kun oli sika rikkaalla,mutta ei pätkinyt eikä rynkyttänyt vaan nieli kaiken bensan kiltisti
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Uudemmassa 92 tbo:ssa sytkäkasetti paskana,samat oireet ja hylky pakokaasutestissä!
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
eli viittaa vahvasti,että jää kipunoita väliin,ehkä satunnaisestikkin.
Mulla on useita jakajia,että ainakin 10 vahvaria,mutta en tiedä enää mitkä on ehjiä,kun joku idiootti
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ehjiä massamittareitakin on ainakin 4:stä turbosta ja parista vaparistakin,mutta ei tosiaan tee tommosta.
Missäs asustelet?
9000CD T+hestec+750cc msd:t
9000CSE 2,0t
9000CS 2,3t
Yamaha XTz-900i
9000CSE 2,0t
9000CS 2,3t
Yamaha XTz-900i
Re: 9000 Turbo -85 käynti probleemi
En sitten tiedä miten noissa uudemmissa mutta -85 tai -86 mallisessa minulla aikanaan ongelmat hanskalokeron boksissa olevassa sytytysvahvistimessa "ignition pulse amplifier" aiheutti bensansyötön katkeamisen ennenkuin huomasi mitään sytkässä, näin mitään palamatonta ei siis jäänyt. Samassa kun alkoi pätkimään meni myös kierroslukumittari nolliin tai heilui nollan ja kierrosluvun väliä muistaakseni.
Re: 9000 Turbo -85 käynti probleemi
Kiitos jo tulleista vinkeistä!
. Viisari pönöttää valkoisen ja keltaisen välissä. Tuota bybass venttiiliäkin tutkittu, luultavasti ok.
paljon mustahkoa savua talliin. Ilmamassamittari tosiaan vaihdettu, liittimen irroittelulla ei vaikutusta. Tuota bensanpainetta oon alkanu ittekkin epäilemään, saakos itte kötöstettyä jonkunlaisen mittarin millä näkis?
Tästä tuli vähän sekava selvitys teidän kysymyksiin, mutta kait tuosta selvän saa... Tallissa on Saabin korjaamon kansiot joissa paljon on asiaa, mutta mutta.
Ahtopainemittarina tosiaan vain orggis (orggis henkinen mies)onko bybass venttiili ok? Paljonko näyttää ahtopainemittari tai jos ainoastaan orgismittari niin missä kohtaa viisari? Valkosen ja keltasen värin välissä?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Alipaineletkut tosiaan ehjiä... Pitää vielä tutkia.Kabiiniin tuleva alipaineletku on jostain katki
Tämä pitää katsoa vielä. Olikos tässä tuo sytkän vahvistin tuolla hytin puolella hanskaloodas?ilmamassamittarin tai sytkävahvistimen liitin paskana
Kaasun painaminen nostaa kyllä kierroksia, mutta väkinäisesti ja rynkyttäenVaikuttaako käyntiin ja käynnissä pysymisen aikaan mitenkään antaako kaasua/kierroksia ?Miten käy ilmamassamittarin liitin irrotettuna ?Joskus oli hiukan tuontapaista ongelmaa ilmeisesti ruiskupaineensäätimen johdosta, 9000 -92 muistaakseni.
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Jakajan liitin pitää tutkia tänään. Niin ja asun Seinäjoella. Hernesmaan varastot pian ostettu tyhjiin.ootko kattonut jakajan liittimen? Missäs asustelet?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kierroslukumittari tosiaan heiluu rynkytyksen tahtiin..Samassa kun alkoi pätkimään meni myös kierroslukumittari nolliin tai heilui nollan ja kierrosluvun väliä muistaakseni.
Tästä tuli vähän sekava selvitys teidän kysymyksiin, mutta kait tuosta selvän saa... Tallissa on Saabin korjaamon kansiot joissa paljon on asiaa, mutta mutta.
Re: 9000 Turbo -85 käynti probleemi
Onko vaihdettu varmasti toimivaan imm:iin?Extra kirjoitti:Ilmamassamittari tosiaan vaihdettu, liittimen irroittelulla ei vaikutusta.
Itsellä oli samantapaisia ongelmia (-86 9000T); huono käynti, liikaa polttoaineen syöttöä jne. Autolla pystyi ajamaan, mutta vaivalloisesti. Vikana oli viallinen imm, jonka vaihdolla vika korjaantui.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:45
- Paikkakunta: Eura
Re: 9000 Turbo -85 käynti probleemi
Katsoppa vielä,onko kaikki tulpat nyt mustia.Rajaa ainakin tulpanjohdot ym.
Kiekkamittarin hyppiminen voisi johtua tuosta pätkimisestä.Puolakin saattaa tehdä,mutta sen vika ei ainakaan satkussa muuttunut tollain.
Vahvistin löytyy kun seuraat jakajan johtoa rontti puolimetriä,alumiinilevyssä kiinni siinä jossain akun etupuolella.Mikä bosch numero siitä löytyy?
Noi imuvuodot nostaa kiekkoja,mutta ainakaan mun menneissä autoissa -9000 86,87,88 2kpl,89,90,91 2kpl,92,93 ja 900 86,88,89,91 ei imuletkun katkeaminen tai irtoaminen tehnyt tommosta.
Tältä tontilta tietysti löytyisi nuo kaikki ehjät osat,että voisi vaihtaa ja kokeilla,mukaanlukien ruiskunboksi...Asun tosin eurassa eli välimatkaa on...![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kiekkamittarin hyppiminen voisi johtua tuosta pätkimisestä.Puolakin saattaa tehdä,mutta sen vika ei ainakaan satkussa muuttunut tollain.
Vahvistin löytyy kun seuraat jakajan johtoa rontti puolimetriä,alumiinilevyssä kiinni siinä jossain akun etupuolella.Mikä bosch numero siitä löytyy?
Noi imuvuodot nostaa kiekkoja,mutta ainakaan mun menneissä autoissa -9000 86,87,88 2kpl,89,90,91 2kpl,92,93 ja 900 86,88,89,91 ei imuletkun katkeaminen tai irtoaminen tehnyt tommosta.
Tältä tontilta tietysti löytyisi nuo kaikki ehjät osat,että voisi vaihtaa ja kokeilla,mukaanlukien ruiskunboksi...Asun tosin eurassa eli välimatkaa on...
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
9000CD T+hestec+750cc msd:t
9000CSE 2,0t
9000CS 2,3t
Yamaha XTz-900i
9000CSE 2,0t
9000CS 2,3t
Yamaha XTz-900i
Re: 9000 Turbo -85 käynti probleemi
Itellä kävi joskus hätäpäissäni pieni kämmi bensapumppua vaihtaessani. Paluuletku jäi liian jyrkälle mutkalle, eikä päästänyt bensaa takaisin tankkiin kunnolla. Bensanpaineet nousivat tappiinsa ja savutus & rynkytys oli sen mukaista. Porsinut bensanpaineensäädin saattaisi tehdä saman efektin.
Foxbody turbo