9000 kannen koneistus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Grieger
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 10:39

9000 kannen koneistus

Viesti Kirjoittaja Grieger »

paljonko voi kannesta koneistaa pois järkevyyden rajoissa? Onko kenelläkään varmaa tietoo ja kokemusta asiasta? Onko merkittävää tehon lisäystä sillä konstilla vai kannattaako vaan oikaista? Ja kärry on 9000 2,0l vapari.
Ei SAABeja korjata, niitä huolletaan!!!
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: 9000 kannen koneistus

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

ihan pikku slammaus vain niin ei jaon kanssa niin paljon hankaluuksia
ja jos voimaa haet niin hanki turbo :wink:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Grieger
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 10:39

Re: 9000 kannen koneistus

Viesti Kirjoittaja Grieger »

jusa_71 kirjoitti:ihan pikku slammaus vain niin ei jaon kanssa niin paljon hankaluuksia
ja jos voimaa haet niin hanki turbo :wink:
Heh :D . Ei taidot vielä riitä kyllä ihan turbon jälkiasennukseen, mutta joo täytyneen viedä koneistukseen ja ottaa vaan ohut siivu pois ni ainakin kannesta ei sitten vuoda. Mihkäs se jako muuten siitä muuttuis? Puristuksiahan siinä vaan tulis vähän lisää.
Ei SAABeja korjata, niitä huolletaan!!!
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: 9000 kannen koneistus

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

jako muuttuu sen takia, kun nokkapyörät laskee lähemmäs kampuran pyörää -> ketjun "vapaa" väli lyhenee mutta ketju ei -> kiristin vetää löysät pois ja väännättää nokat samalla pieleen. Sama asia kun ketjua venyttäis...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 9000 kannen koneistus

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Tuo koneistuksen maksimi on itseäkin joskus ihan uteliaisuudesta mietityttäny. Muistelisin jostain lukeneeni, että kannen laidoilla olevat puoliympyrän muotoiset syvennbykset olisi rajana, (eli noin milli olisi koneistusvaraa) mutta pitääkö yhtään paikkaansa? Voiko kannesta ottaa lähellekään milliä pois? jos siis ollaan normi remonttia tekemässä, eikä mitään korkeaviritteistä/puristeista vaparia.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Re: 9000 kannen koneistus

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Eipä siitä kannesta turhaa kannata ottaa mitään pois.

Ja ei sillä kannen laskulla juurikaan saa tehoa lisää. Alkaa vaan moottori nakuttamaan helpommin, ja sytytystä täytyy säätää myöhäisemmälle (joko itse tai auto).

SAABeissa on muutenkin niin korkeapuristeiset moottorit vakiona. Tehon lisäämiseen tarvitaan muita keinoja.

Niin mielestäni ne puoliympyrän mukaiset syvennykset ovat siellä juuri sitä varten.
SAAB
Vastaa Viestiin