Moi!
Saab 94 9000 2.3 Turbo
Termostaatin vaihdon jälkeen check engine valo palaa ja antaa vikakoodia 3 (tai siis vilkkuu kolme kertaa nopeasti)
nopealla haulla viittaisi imuilman anturiin joka on siinä ilman ottoputken mutkassa kiinni. Tosin vaihtoei auttanu.
Onko ideoita mistä hakea seuraavaksi ?
Ari
check engine tulkkausta....??
Re: check engine tulkkausta....??
Nollasitko viat vaihdon jälkeen, eli oliko akun napa jo irti?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: check engine tulkkausta....??
Ettei olisi lähtenyt sen anturin liitin irti sieltä termarin alta kun siellä sellainen taitaa olla ainakin jossain vuosimalleissa? Tai muuten vaan sen anturin johdot viottuneet kun termaria vaihdettu?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: check engine tulkkausta....??
Täytyypä tehdä tuo nollaus vielä noinkin että ottaa akun kaapelin irti. Nollasin vain painamalla R- nappia mutta se ei taida nollata kaikkia..??
Täytynee tarkistaa tuo liitin mutta on jollain tietoa mitä yleismittarin pitäisi näyttää kun mittaa johdoista jos kunnossa?
Ari
Täytynee tarkistaa tuo liitin mutta on jollain tietoa mitä yleismittarin pitäisi näyttää kun mittaa johdoista jos kunnossa?
Ari
Re: check engine tulkkausta....??
Ei se noita vikoja nollaa siitä R:sta, akun napa vaan irti.Täytyypä tehdä tuo nollaus vielä noinkin että ottaa akun kaapelin irti. Nollasin vain painamalla R- nappia mutta se ei taida nollata kaikkia..??
En tiedä mitä vastusta pitäisi näyttää, mutta esim. IAT kun 20astetta niin pitäisi tulla 2,4Volttia läpi ja jännitteen pienentyä kun lämpö kasvaa.Täytynee tarkistaa tuo liitin mutta on jollain tietoa mitä yleismittarin pitäisi näyttää kun mittaa johdoista jos kunnossa?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: check engine tulkkausta....??
Olisko termari viallinen, noita tuppaa olemaan aika usein ja tietenkin se pitää asentaa oikeinpäin sinne.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04