Käynnistysvika kylmänä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
sirhut
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:49
Paikkakunta: Helsinki

Käynnistysvika kylmänä

Viesti Kirjoittaja sirhut »

Malli on 9000cd 2,3 -91 Lähtee kylmänä käyntiin kun painaa kaasua, mutta sammuu ku nostaa jalan polkimelta. Tyhjäkäyntimoottori on putsattu bensalla, mut ongelma ei vaan häviä. Onko hyvii ideoita tarjolla? Kun kone lämpenee ni sit on tyhjäkäynti ihan normaali. Et missä sitä vikaa vois olla?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Käynnistysvika kylmänä

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Imusarjan alla oleva lämpötila-anturi on yksi ehdokas.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
sirhut
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käynnistysvika kylmänä

Viesti Kirjoittaja sirhut »

OK tsekataa sekin mahdollisuus. Kävin irrottamassa näyttää ulkoopäin hyvältä, mut huomen täytyy hakees uus anturi ja sit se selviää. Anturi on vaihdettu ja lähti paremmin käyntiin. 2h huilaamisen jälkeen ei aikasemmin ees halunnukkaa jäädä hörhöttämään, mut jotaa se viel hakee koska tyhjäkäynti heijaa vähäsen eestakas, noin +/- 100rpm. Tulpat tulee mieleen mut oisko kellään mitää aatosta asiasta?
benderi
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Elo 11, 2007 13:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käynnistysvika kylmänä

Viesti Kirjoittaja benderi »

Mulla on ilmeisesti samaa vikaa. Kylmänä tahtoo käydä huonosti ja kaasua pitää välillä käyttää ettei sammu. Kylmänä kiihdyttäessä välillä nykii vähän. Millä nimellä tuon lämpötila-anturin löytää? Sitten toinen, että onko tuo työläskin vaihtaa?
Saab 9000 CD vm-90 2.3i
Suzuki GSX-R 1000 vm-11
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Käynnistysvika kylmänä

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Anturi löytyy Motonetistä ihan tuolla lämpötila-anturin nimellä. Kyseessä on sitten se ruiskun anturi, ei flektin. Ei ole kallis.

Vaihtaminen on vähän hankalaa, sillä anturi sijaitsee imusarjan alla. Apukuskin puolelta kun katselee taskulampun kanssa niin pitäisi löytyä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
benderi
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Elo 11, 2007 13:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käynnistysvika kylmänä

Viesti Kirjoittaja benderi »

Saattaa olla, että on somempi sitten viiä korjaamolle mikali joutuu osia irrottaan, kun ainoastaan kadunvarsipaikka missä puuhastella.
Saab 9000 CD vm-90 2.3i
Suzuki GSX-R 1000 vm-11
benderi
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Elo 11, 2007 13:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käynnistysvika kylmänä

Viesti Kirjoittaja benderi »

Mistähän sen tietää mikä on oikea lämpötila-anturi, kun tuolla Motonetissä näytti olevan eriteltynä musta, valkea ja sininen?
Saab 9000 CD vm-90 2.3i
Suzuki GSX-R 1000 vm-11
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Käynnistysvika kylmänä

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Jos ei ole luistonestoa autossa niin oikean värin pitäisi olla sininen.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
sirhut
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käynnistysvika kylmänä ja tyhjäkäynti hävisi kokonaan

Viesti Kirjoittaja sirhut »

Siis perhana. Auto kulkee kuin viimeistä päivää, mutta kun kaasun päästää irti niin sammuu heti. Kyllä on vika. Osaiskohan kukaan neuvoa missä on vika. Check engine-valo palaa koko ajan.
Mitä ihmettä tämä on???????
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: Käynnistysvika kylmänä

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

Naksahtaako toi kaasuläppä anturi,kun päästät kaasun pois(kokeile käsin kaasuvivusta moottori sammutetuna,pitäisi kuulua selvä naksahdus.)Pitäisi naksahtaa,jos ei,niin katso onko kaasun säätö väärin(läppä liikaa auki),tai vaijerin säätö kaasu/kikdown liian kireällä,anturissa on säätö millä pistetään anturi naksahtamaan kaasuläpän mennessä kiinni.jos ei naksua saa,kytkin rikki kaasuläppä anturissa...
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käynnistysvika kylmänä

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuossa taitaa olla LH 2.4.2, joten ei kuulu naksua. Onko turboa?

Kokeilitko tyhjäkäyntimoottorin putsauksen jälkeen että se luisti pyörii vapaasti? Jospa pitää putsata uudestaan? Oliko tilanne ennen putsausta samanlainen?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: Käynnistysvika kylmänä

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

Eikös kaikki muut naksu,paitsi potikalla -93 :arrow: olevat trionic:it?
itellä kaikissa naksuu ,myös -93 DI+lh 9000 cse Turbo:ssa
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Vastaa Viestiin