mistä saa maptun?
mistä saa maptun?
kertokaa ihmiset hyvät mistä sais lastua saab 9000 2,0t vm.1990
oon uusi näitten saabbien kanssa, ni vähän on hakusessa
oon uusi näitten saabbien kanssa, ni vähän on hakusessa
-Se on teho joka puhuu- Saab 9000 2,0tic
Re: mistä saa maptun?
Mulla pitäs olla stage 1 tai 2 lastu tohon kyseiseen kulkineeseen di/apc systeemillä.
40e.
40e.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: mistä saa maptun?
edelliset coltilta ostetut lastut toimi ihan hienosti. jos ei halpa ja hyvä kelpaa, niin kalliimman hyvän saa varmaan pcs:n kautta, joka maahantuo www.speedparts.se tavaraa.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: mistä saa maptun?
maptun.fi
Saab 9000 CS -97, 2.0 lpt
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
* Ei ole mitään mekaanista ongelmaa jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi *
Re: mistä saa maptun?
Maptunilta kysymällä selviää ja putken rakennat itse jos päivität ei kannata valmista ostaa ellei sikahalvalla saa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mistä saa maptun?
Maptunilta ei saa lastuja LH-jetillisiin Saabeihin. Trionic tuli vasta tuossa MY1993, eli vanhempiin aika turha kysellä Mapthyyniltä lastuja ellei ole ranetettu Trionikkia pellin alle harrastusmielellä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mistä saa maptun?
Kiva. Joko ostit/tilasit nimimerkki Coltilta nuo lastut, jotka ovat käypäsiä autoosi? Maptunia ei ole saatavilla vuoden 1990 ysitonniseen.sabriina kirjoitti:joo putkisto on jo tehty!
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: mistä saa maptun?
juu tilasin! nyt on isompi cooleri kiinni kans 600x300x76 kiina kuuleri kyseessä. sit tilasin turboruuvin, ja laitan vielä walbron bensapumpun tilaukseen(255l)
-Se on teho joka puhuu- Saab 9000 2,0tic
Re: mistä saa maptun?
Jos pistit turboruuvin, niin hommaahan se lastu sitten LH-purkkiin, ei DI/APC:hen.
.. tai vaihda joku ohjelmoitavampi ruisku siihen ..
.. tai vaihda joku ohjelmoitavampi ruisku siihen ..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: mistä saa maptun?
niin eli siis. jos auto on kuitenkin kaikesta huolimatta T eikä t, niin:
Sellaista turboruuvia, ilmeisesti bleediä en suosittele kellekkään.
Lastut molempiin purkkeihin. di/apc (ahto ja sytyttys boxi) ja LH (ruisku boxi). di/apc lastulla nostetaan ahtoja ja säädetään ennakkoja, lh lastulla lisätään polttoainetta.
bleedi ei oikein sovi kuvioon, kun silloin sytytyksen säätö toimii ns. perstuntumalla. (kun nakuttaa, niin säädetään.) lisäksi nakutustunnistus ei pääse laskemaan ahtopainetta, ja sitten pommi porsii.
toisaalta, jos tuo auto tosiaan on pikku t niin kuin tuossa ensimmäisessä viestissä lukee, niin tämän viestin saa jättää huomiotta, ja uskoa jopea.
matalapaineturbossa sitten vaan bleedillä tai kelloa ruuvaamalla paineet LH lastua vastaavaan tasoon.
Sellaista turboruuvia, ilmeisesti bleediä en suosittele kellekkään.
Lastut molempiin purkkeihin. di/apc (ahto ja sytyttys boxi) ja LH (ruisku boxi). di/apc lastulla nostetaan ahtoja ja säädetään ennakkoja, lh lastulla lisätään polttoainetta.
bleedi ei oikein sovi kuvioon, kun silloin sytytyksen säätö toimii ns. perstuntumalla. (kun nakuttaa, niin säädetään.) lisäksi nakutustunnistus ei pääse laskemaan ahtopainetta, ja sitten pommi porsii.
toisaalta, jos tuo auto tosiaan on pikku t niin kuin tuossa ensimmäisessä viestissä lukee, niin tämän viestin saa jättää huomiotta, ja uskoa jopea.
matalapaineturbossa sitten vaan bleedillä tai kelloa ruuvaamalla paineet LH lastua vastaavaan tasoon.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mistä saa maptun?
No emmä tiiä, saattaa tuo bleedilläkin jotenkin toimia. Käsittääkseni DI/APC pyytää nakutusta kuullessaan ensin LH-jetiltä lisää soppaa (tosin tää sopanpyynti tais toimia vain LH-jet 2.4.2 versiossa??), jos ei auta niin sitten säätää sytkää ja vasta viimeisenä konstina laskee ahtoja. Ahtojen lasku ei enään siis bleedin (=turrrrporuuvi) kanssa onnistu, koska ahtoja ohjaava magneettiventtiili on ohitettu/korvattu bleedillä.
Eli jos sattuu herkkäkorvanen kuski olemaan joka osaa hellätä nakutusta kuullessaan ( ) tai jos vaikka sattuis oikeen seosmittari laajakaistalambdalla löytymään, niin aina parempi.
Helpompi ja turvallisempi vaihtoehto on kyllä lastuttaa DI/APC purkki ja LH-jet purkki ja jättää se bleedi asentamatta.
Eli jos sattuu herkkäkorvanen kuski olemaan joka osaa hellätä nakutusta kuullessaan ( ) tai jos vaikka sattuis oikeen seosmittari laajakaistalambdalla löytymään, niin aina parempi.
Helpompi ja turvallisempi vaihtoehto on kyllä lastuttaa DI/APC purkki ja LH-jet purkki ja jättää se bleedi asentamatta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: mistä saa maptun?
Itse olen kyynistynyt tässä vuosien varrella jo niin paljon, että antaa ihmisten tehdä omat virheensä.
Suin päin virittämään vaan ja toivottavasti ensimmäinen porsiainen on jotain mietoa (vaikkapa kansipahvi), jonka johdosta innokas virittäjä alkaakin kiinnostumaan lisätiedon haalimisesta.
Täällä aina torpataan viri-into kertomalla, että mitenkä ei saa tehdä. Itsekin olen torpannut monta kertaa. Nykyään evvk. Suorastaan toivon, että noita moottoreita hajoaisi enemmän motivoimismielessä. Sarjatuotettuja vermeitä, ei nämä kesken lopu. Rahat saattaa loppua, jos valaistuminen ei tule ajoissa, mutta se on voi voi. :-D
Meidän foorumivirittäjien tehtäväksi jääkin sitten vaan antaa vinkkejä ongelmien minimoimiseksi.. Pienen disclaimerin voi toki antaa, että noilla tiedoilla olet vaarallisilla vesillä. :-)
- Kuinka monta zen-mestaria tarvitaan vaihtamaan hehkulampun?
- Ei yhtään. Maailma pyörittää hehkulamppua ja zen-mestari pysyttelee poissa tieltä.
Suin päin virittämään vaan ja toivottavasti ensimmäinen porsiainen on jotain mietoa (vaikkapa kansipahvi), jonka johdosta innokas virittäjä alkaakin kiinnostumaan lisätiedon haalimisesta.
Täällä aina torpataan viri-into kertomalla, että mitenkä ei saa tehdä. Itsekin olen torpannut monta kertaa. Nykyään evvk. Suorastaan toivon, että noita moottoreita hajoaisi enemmän motivoimismielessä. Sarjatuotettuja vermeitä, ei nämä kesken lopu. Rahat saattaa loppua, jos valaistuminen ei tule ajoissa, mutta se on voi voi. :-D
Meidän foorumivirittäjien tehtäväksi jääkin sitten vaan antaa vinkkejä ongelmien minimoimiseksi.. Pienen disclaimerin voi toki antaa, että noilla tiedoilla olet vaarallisilla vesillä. :-)
- Kuinka monta zen-mestaria tarvitaan vaihtamaan hehkulampun?
- Ei yhtään. Maailma pyörittää hehkulamppua ja zen-mestari pysyttelee poissa tieltä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: mistä saa maptun?
mä aijjon autoni rakentaa huolella, ja laatu palikoilla.Jope kirjoitti:Itse olen kyynistynyt tässä vuosien varrella jo niin paljon, että antaa ihmisten tehdä omat virheensä.
Suin päin virittämään vaan ja toivottavasti ensimmäinen porsiainen on jotain mietoa (vaikkapa kansipahvi), jonka johdosta innokas virittäjä alkaakin kiinnostumaan lisätiedon haalimisesta.
Täällä aina torpataan viri-into kertomalla, että mitenkä ei saa tehdä. Itsekin olen torpannut monta kertaa. Nykyään evvk. Suorastaan toivon, että noita moottoreita hajoaisi enemmän motivoimismielessä. Sarjatuotettuja vermeitä, ei nämä kesken lopu. Rahat saattaa loppua, jos valaistuminen ei tule ajoissa, mutta se on voi voi.
Meidän foorumivirittäjien tehtäväksi jääkin sitten vaan antaa vinkkejä ongelmien minimoimiseksi.. Pienen disclaimerin voi toki antaa, että noilla tiedoilla olet vaarallisilla vesillä.
- Kuinka monta zen-mestaria tarvitaan vaihtamaan hehkulampun?
- Ei yhtään. Maailma pyörittää hehkulamppua ja zen-mestari pysyttelee poissa tieltä.
alkuun laitan laajakaistalambdan, turbotimerin, vaihan kaikki letkut konehuoneesta,
laitan bensanpainemittarin, uuden bensapumpun, suuttimet, putkisto, ja isomman coolerin, jätän nyt sen turboruuvin laittamatta kokeilen eka sitä lastua pelkästään.
ja lisämittarit ihan vaa sitä varten et pystyy tarkkailee autoa!
-Se on teho joka puhuu- Saab 9000 2,0tic