Ensin se vilkku ja nyt palaa jatkuvasti piktogrammin keskellä. Onko vaarallista? Voisiko sen peittää mustalla teipillä vai miten korjata?
Vaiko afrikkalaiseen tapaan: Sinne vietiin 70-luvulla Lokomon kuormatraktoreita, jotka olivat power-shift-vaihteistoineen niin uudenaikaisia, että niissä oli useita varoitusvaloja kuin discossa ikään. Valojen vilkkuessa neekeripojat ärsyyntyivät ja alkoivat sivuleikkureilla katkoa johtoja kojelaudan alta, ja sammuivathan ne!
SRS-valo palaa, missä vikaa?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Itselläni myös tuo SRS valo paloi, otin polttimon pois ja kukaan ei ole perään kysellyt.
Luulen että tuo palamisen tarkoitus on että tarkastuksen aika on käsillä.
Ainakin auton ovipilarissa on viittaus että turvatyyny pitää tarkastaa 10v
välein.
En tiedä olenko oikeassa..?
Luulen että tuo palamisen tarkoitus on että tarkastuksen aika on käsillä.
Ainakin auton ovipilarissa on viittaus että turvatyyny pitää tarkastaa 10v
välein.
En tiedä olenko oikeassa..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hirsch"
Autopesun jälkeen
Moron,
Mulla syttyi srs-valo palamaan pikapesussa, joten eikun metroon ja techiin kiinni. Vikakoodi: anturin hetkellinen virhetila tms. ja koodasi pois eikä sen jälkeen ole palanut
Terv Sami R
9000 CDE 2,3t -95 (TV:stä tuttu)
Mulla syttyi srs-valo palamaan pikapesussa, joten eikun metroon ja techiin kiinni. Vikakoodi: anturin hetkellinen virhetila tms. ja koodasi pois eikä sen jälkeen ole palanut
Terv Sami R
9000 CDE 2,3t -95 (TV:stä tuttu)
Ovipilarissa on tavallaan parasta ennen päiväys. Soitin vuosi sitten Aine Oy:n Kemiin ja sieltä sanoivat että saabin turvatyyny ei vaadi tarkastuksia, ennen kuin tehdas näin ilmoittaa. Eli vikoja niissä ilmeisesti ei vielä ole ollut. Tuo parasta ennen päiväys on jouduttu laittamaan samasta syystä kuin useimmissa lääkepakkaukissa vain muodon vuoksi. Jos SRS valo palaa kävisin välittömästi tarkistuttamassa TECH2:lla että mikä mättää. Sen jälkeen tekisin vasta johtopäätöksiä. Ottakaa huomioon kaksi asiaa:
1. SRS vika voi laukaista turvatyynyn ilman törmäystä, jos se saattuu vikaantumaan älyttömällä tuurilla ja voi sitten aiheuttaa kolaritilanteen lauetessa.
2. Jos myytte auton, tuskin kukaan ostaa SRS vikaista ja jos irroitatte lampun ja myytte ilmoittamatta viasta, ja auton ostajalle sattuu kolaritilanne jossa bagi ei laukea tai sitten laukeaa omiaaikoja, niin auton myyjä on vastuussa.
Ja mitä kautta vastuu siirtyy myyjälle on varoitusvalon ohittaminen tai techillä käy jälkikäteen ilmi että järjestelmä on yrittänyt varoitella ongelmista, mutta nämä pätee vain silloin jos joku osaa ja jaksaa tonkia asioita. Jos pahasti käy ja kiinni jää on syyte aika vakava ja oikeuteen menee.
Oma suositukseni on että korjatkaa kaikki mitkä liittyvät auton, oman itsenne ja muiden turvallisuuteen.
1. SRS vika voi laukaista turvatyynyn ilman törmäystä, jos se saattuu vikaantumaan älyttömällä tuurilla ja voi sitten aiheuttaa kolaritilanteen lauetessa.
2. Jos myytte auton, tuskin kukaan ostaa SRS vikaista ja jos irroitatte lampun ja myytte ilmoittamatta viasta, ja auton ostajalle sattuu kolaritilanne jossa bagi ei laukea tai sitten laukeaa omiaaikoja, niin auton myyjä on vastuussa.
Ja mitä kautta vastuu siirtyy myyjälle on varoitusvalon ohittaminen tai techillä käy jälkikäteen ilmi että järjestelmä on yrittänyt varoitella ongelmista, mutta nämä pätee vain silloin jos joku osaa ja jaksaa tonkia asioita. Jos pahasti käy ja kiinni jää on syyte aika vakava ja oikeuteen menee.
Oma suositukseni on että korjatkaa kaikki mitkä liittyvät auton, oman itsenne ja muiden turvallisuuteen.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-
- Matalapaineturbo
SRS palaa 1,5 vuoden välein
SRS systeemin käynnistymisessä lienee vikaa, koska se saa häiriöitä (minulla n.1,5 vuoden välein) ja vaatii tilapäisen vikakoodin nollauksen. Joka kerta vikakoodi on ollut oikeanpuoleinen tyyny (jota ei minulla ole).
Olen opetellut nyt käynnistämään auton SRS-valon, ja check engine valon sammuttua, ehtii hyvin asettaa radion konsolin ja tyrvavyön. Ei ole enää SRS syttynyt. Maahantuoja ei välitä vastata asiaan liittyviin kyselyihin vaan on tyytyväinen tämän ylimääräisen käyttömaksun maksamisesta merkkihuolloille.
Olen opetellut nyt käynnistämään auton SRS-valon, ja check engine valon sammuttua, ehtii hyvin asettaa radion konsolin ja tyrvavyön. Ei ole enää SRS syttynyt. Maahantuoja ei välitä vastata asiaan liittyviin kyselyihin vaan on tyytyväinen tämän ylimääräisen käyttömaksun maksamisesta merkkihuolloille.

Re: SRS palaa 1,5 vuoden välein
Kysäseppäs ProCarServicestä JKL, että mistä mokoma johtuu.9000 cs -94 kirjoitti:SRS systeemin käynnistymisessä lienee vikaa, koska se saa häiriöitä (minulla n.1,5 vuoden välein) ja vaatii tilapäisen vikakoodin nollauksen. Joka kerta vikakoodi on ollut oikeanpuoleinen tyyny (jota ei minulla ole).
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04